Aproape jumătate dintre mașinile trase pe dreapta de inspectorii Registrului Auto Român, pe parcursul lui 2020, aveau deficiențe tehnice majore, fiind considerate periculoase. Reprezentanții Registrului Auto Român subliniază, însă, că acest rezultat nu reflectă starea generală a parcului auto din România, căci „echipajele mixte RAR – Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile a prezenta defecțiuni”. Revenind la deficiențele constatate, după verificarea, pe parcursul unui an, a peste 64.000 de vehicule, specialiștii RAR au observat că cele mai multe probleme erau la instalația electrică de iluminare - semnalizare (27,7%), urmată de emisiile poluante (21,1%), la punți, jante, anvelope și suspensie (12,9%), în vreme ce în 11% dintre cazuri erau probleme la parbriz, geamuri laterale sau lunetă.
„Neconformități la sistemul de frânare au fost depistate la 3,92% dintre vehicule și în 1,51% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcție. În urma măsurătorilor efectuate, s-a constatat depășirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 2.203 autovehicule. Inspectorii RAR au depistat în trafic și vehicule cu defecțiuni periculoase la sistemele de frânare, direcție sau la punți și fuzete. În cazul a 3.274 vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident. Aproximativ 2,5% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecția tehnică periodică - ITP fals, expirat sau anulat”, au mai arătat reprezentații registrului.
În urma controalelor, au fost aplicate peste 20.300 de sancțiuni, au fost retrase peste 16.500 de certificate de înmatriculare, aproximativ 250 de inspecții tehnice provizorii au fost anulate, iar 150 de mașini imobilizate.
La Constanța, 7,5% dintre mașinile verificate aveau „pericol iminent de accident”
La nivelul județului Constanța, pe parcursul lui 2020 au fost verificate de RAR peste 1.500 de autovehicule. „Dintre acestea, 63,73% prezentau diferite neconformități tehnice sau legate de acte și 113 (7,49%) prezentau pericol iminent de accident. Din totalul autovehiculelor oprite, în 11,53% din cazuri s-au constatat deficiențe din sfera poluării, 1,92% aveau probleme legate de identificare și 1,79% aveau ITP fals, expirat sau anulat”, au afirmat reprezentanții RAR Constanța.
Specialiștii RAR și polițiștii rutieri au aplicat peste 350 de sancțiuni contravenționale și au retras tot atâtea certificate de înmatriculare.
„În situația în care una dintre măsurile luate a fost reținerea certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecții tehnice specifice la reprezentanțele RAR din țară”, au atras atenția specialiștii RAR.