Bricul „Mircea”, pe urmele cavalerilor maltezi, în portul sicilian Augusta

406
Nava școală „Mircea” își continuă marșul internațional de instrucție, al doilea din acest an, împreună cu cei 92 de studenți ai Academiei Navale „Mircea cel Bătrân” și opt studenți străini, din Marea Britanie, Polonia, Bulgaria și SUA. La jumătatea lunii iunie, bricul a acostat în portul sicilian Augusta, pentru mentenanța navei.

La începutul lunii iunie, nava școală „Mircea” a pornit într-un voiaj de 54 de zile, în care tinerii învățăcei au ocazia să deprindă secretele vieții pe mare. În acest voiaj, bricul, simbol al Marinei Militare Române, are programate acostări în porturile Augusta și Genova (Italia), Valencia (Spania), Valletta (Malta) și Alexandria (Egipt).

În rândurile următoare redăm pasaje din corespondența transmisă de la bordul navei de Nicoleta Cocoș, ofițerul de relații publice din timpul marșului, cu privire la experiența din portul sicilian Augusta.

„Marți, 14 iunie, la primele ore ale dimineții, nava-școală ,,Mircea” a acostat la cheul portului comercial din Augusta. Situat pe partea de est a Siciliei și la nord de Catania, orașul Augusta face parte din provincia Siracusa, fiind orientat spre Marea Ionică. Construit pe ruinele unei vechi colonii grecești, orașul a fost fondat în anul 1232 de către împăratul Frederic al II-lea. În secolul al XIX-lea a fost ales de către Cavalerii Maltei să fie fortăreață și, totodată, cel mai mare depozit de aprovizionare al Siciliei. Datorită rafinăriilor de petrol și a siturilor arheologice din zonă, orașul Augusta este unul din principalele porturi ale Italiei, fiind legat de continent prin două poduri. Primul pod «Porta Spagola» datează de când orașul a fost construit, iar al doilea pod poartă numele de «Viaductul Frederic II al -lea al Suabiei». În programul navei, escala din Augusta a fost destinată a fi una tehnică, de refacere a plinurilor de alimente și apă, precum și pentru refacerea capacității echipajului.

În cele patru zile de escală echipajul s-a ocupat de mentenanța navei, iar scafandrii de la bord, caporal Mocanu Lucian, caporal Fodor Cătălin, caporal Pușcă Traian și caporal Brajnicov Radu, au executat COV(controlul operei vii), verificând elicea și curățând prizele navei aflate sub apă. O parte din echipaj au executat mici reparații la bordul navei. Cadeții, alături de profesori și instructori, au continuat programul, intrat deja în obișnuință. De la înviorarea de dimineață, la trecerea pe sectoare, servitul mesei, orele de curs, apoi punerea în practică a teoriei, urcarea în arboradă de la puntea centru și de la teugă, în formație de câte patru, urcând până la gabie, apoi crucetă, zburător și rândunică. În timpul liber, atât studenții cât și echipajul au făcut excursii în Siracusa și Catania, localități apropiate de Augusta”, este descrisă activitatea echipajului, în corespondența transmisă de pe navă.

În prezent, lucrul cel mai important legat de activitatea studenților este urcarea în arboradă, repartizarea pe vergi și repetarea salutului la intrarea în porturi. Orice mișcare a cadeților este atent monitorizată de instructorii: maistru militar clasa a IV-a Bogdan Blaj, fruntașul Mihai Bărgăoanu, plt.adj. Daniel Nica, maistru militar clasa a III-a Mihai Heisu, caporal Marian Simion. „Pe zi ce trece, aptitudinile studenților militari se transformă în deprinderi iar urcarea temătoare în arboradă, pe vergi devine tot mai rapidă. Îi văd pe tinerii cadeți cum retrăiesc împlinirile pe care le aveau în copilărie, când se ridicau pe vârfurile degețelelor și reușeau să ajungă la mașinuța sau păpușica preferată”, a afirmat, ușor nostalgic, maistru militar Marian Ciocan.

Sâmbătă dimineață, 18 iunie, nava-școală „Mircea” a ridicat ancora, luând cap compas spre al doilea port al marșului nostru, Genova.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3034 secunde