Capcanele din cartierele Constanței. De ce se întâmplă atâtea accidente rutiere

2243
5

Articole de la același autor

Numărul accidentelor înregistrate în acest an, atât în județul, cât și în municipiul Constanța este în ușoară scădere, față de anii trecuți. Totuși, pe lângă cauzele principale ale producerii accidentelor, precum neacordarea de prioritate și traversarea neregulamentară, o cauză importantă o reprezintă sis-tematizarea rutieră. O spun chiar polițiștii constănțeni.


"Indicatoare mult mai mari, pentru a capta atenția"
Modul în care sunt dispuse străzile în municipiul Constanța le dă bătăi de cap șoferilor, iar accidentele care au loc din această cauză nu sunt puține. Poliția Rutieră a luat mai multe măsuri prin care a încercat să refacă sistematizarea rutieră deficitară, însă accidentele au continuat să se producă. 


"În municipiul Constanța, poate și din pricina modului în care este sistematizat acest oraș, avem foarte multe accidente rutiere cauzate de neacordarea de pri-oritate. Dacă vă uitați pe o hartă, veți vedea că sunt foarte multe cartiere în municipiu, în care sunt foarte multe străzi paralele între ele și perpendiculare pe alte străzi paralele între ele. Există situația să te afli pe o stradă cu statut de stradă principală, să beneficiezi de prioritate în fiecare intersecție până la un moment dat, când acea stradă se intersectează cu o alta, cu statut mult mai ridicat și atunci pierzi prioritatea. Foarte mulți nu sunt atenți la acest lucru și din această cauză avem probleme cu neacordarea de prioritate. S-au montat indicatoare mult mai mari tocmai pentru a capta atenția. Sunt intersecții unde 
s-au montat limitatoare de viteză și tot așa. Nu avem posibilitatea să creăm bariere pe străzile fără prioritate. Am reduce accidentele, dar am bloca aceste cartiere", a declarat comisarul Ciprian Sobaru, șeful Biroului Accidente din cadrul Serviciului Rutier Constanța. 


Cauzele principale ale accidentelor în 2016 
Neacordarea de prioritate și traversarea prin loc nepermis au provocat cele mai multe accidente în acest an, spun oamenii legii. În cazul neacordării de prioritate pietonilor, au avut loc 123 de accidente rutiere, 3 pietoni aflați pe trecere decedând, iar 12 au fost răniți grav și restul ușor. 


"Ca și cauze, tot în această perioadă, pe un loc fruntaș se situează neacor-darea de prioritate vehiculelor, cu concentrarea acestor accidente rutiere în localitățile urbane, în urma cărora 3 persoane au decedat. O altă cauză fruntașă în ceea ce privește accidentele rutiere este traversarea neregulamentară a drumului de către pietoni. Și cauza aceasta este specifică localităților urbane, aglomerate. Mă refer la Constanța, Mangalia, Medgidia, Năvodari. Numărul acestor accidente este în scădere, dar, din nefericire, cele mai multe persoane decedate sunt pietonii care au traversat neregulamentar și anume 8. O problemă cu care ne confruntăm este vorba de ieșirile din municipiul Constanța, unde persoanele, după lăsarea întunericului, traversează drumurile naționale prin loc nepermis. Și aici vorbesc și despre DN2A, unde am avut, într-o săptămână, 2 persoane decedate în această primăvară, în același loc, accidente trase la indigo", a mai precizat comisarul Ciprian Sobaru. 


Statistic, în județul Constanța, de la începutul anului și până în prezent, numărul accidentelor rutiere a scăzut față de aceeași perioadă a anului trecut. În acest an s-a înregistrat o ușoară scădere, de la 954 de accidente, anul trecut, la 946 anul acesta, fiind vorba despre accidentele cu victime. Dintre acestea 114 sunt grave, soldate cu persoane decedate sau rănite grav. În acest an au decedat pe șosele 38 de persoane, față de 54 anul trecut. 


Comentează știrea

O
22 septembrie 2016
pla

Va zic eu de ce s-au inmultit accidentele: pentru ca au inceput cocalarii de liceu scoala si merg cu tigaile de 2-300 de euro prin trafic aiurea.

Cetatean
22 septembrie 2016
European

Sistematizarea rutiera deficitara nu poate fi o cauza a producerii accidentelor decat in cazul in care acestea lipsesc (au fost distruse, rupte, furate) sau nu sunt vizibile (acoperite de crengi,etc). Sistematizarea rutiera deficitara INGREUNEAZA CIRCULATIA - cauza producerii accidentelor fiind OM-ul, oameni, s. m. 1. Ființă superioară, socială, care se caracterizează prin gândire, inteligență și limbaj articulat... Daca omul nu cunoaste regulile de circulatie (sofer-pieton) si/sau nu le respecta, nu are dreptul sa dea vina pe un semn de circulatie! Sistematizarea rutiera trebuie sa se schimbe in functie de nevoile din trafic, dar asta nu va schimba tendinta "sinucigasa" a pietonilor de a se arunca printre masini sau pe "zebra" fara a se asigura. Un sofer grabit/recalcitrant/impulsiv/neatent va produce accidente indiferent de cate sensuri giratorii sau limitatoare de viteza se vor pune in oras.

Gica
22 septembrie 2016
Cititi fraza asta inca o data

"Dacă vă uitați pe o hartă, veți vedea că sunt foarte multe cartiere în municipiu, în care sunt foarte multe străzi paralele între ele și perpendiculare pe alte străzi paralele între ele." Multe paralele, domnule...

costica
22 septembrie 2016
Suntem o forță de neoprit!

Faci bani la domiciliu!Oportunitate foarte serioasă! Lucrezi în timpul liber! Te ajutăm pas cu pas !info la: pacurarucostica1963@gmail com http://bit.ly/29ypMJN COSTICATIO.BetterThanYouTube.com

Mihai
22 septembrie 2016
Trecere de pietoni

Domnii de la rutiera, faceti ceva impreuna cu administratorul drumurilor , in legatura cu trecerea de pietoni din zona tomis 3. E nenorocire, trece lumea non stop pe acea trecere, nu se poate asa ceva.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.9823 secunde