Catastrofa navală de la Midia. Informații de ULTIMĂ ORĂ despre armator. Unde vor fi arse oile moarte

2354
Catastrofa navală de la Midia. Informații de ULTIMĂ ORĂ despre armator. Unde vor fi arse oile moarte - midia-1575397874.jpg
Șeful Autorității Navale Române (ANR), Alexandru Mezei, a declarat, astăzi, că nava Queen Hind, încărcată cu oi și răsturnată pe 24 noiembrie în Portul Midia, va fi dezeșuată de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime (CNAPM), în situația în care armatorii sau asiguratorii vaporului nu prezintă până mâine un plan de ranfluare.

"În ceea ce privește dezeșuarea și ranfluarea navei, noi am avut un termen dat către armatorul navei, care sâmbătă, în jurul prânzului, ar fi trebuit să prezinte un plan. Acesta nu a răspuns solicitării noastre, a dat undeva pe data de 30 seara un mesaj pe mail prin care ne informa că în cursul zilei de ieri, 2 decembrie, va veni cu acest plan de ranfluare. Acest lucru nu s-a întâmplat nici în cursul zilei de ieri.

În continuare, Căpitănia Midia și CNAPM încearcă și fac căutări în bazin spre a identifica eventuale cadavre care ies în zonă.

Dacă până mâine, în jurul prânzului, armatorii sau asiguratorii navei nu prezintă un plan de ranfluare și nu se apucă imediat de aceste operațiuni, vom fi nevoiți în conformitate cu Ordonanța 42/97 republicată, să dăm această activitate, această obligație de dezeșuare și ranfluare, către Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța", a declarat Alexandru Mezei, într-o ședință a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, întrunit la Instituția Prefectului - județul Constanța.

Directorul general al ANR a afirmat că nu se poate estima cât de costisitoare ar putea fi operațiunea de ranfluare.

"Nimeni nu poate să estimeze astăzi cât de costisitoare poate fi această operațiune. În primă fază, s-a vorbit de o primă ofertă care a fost făcută înainte de a se face calcule referitor la modul cum se va ranflua această navă, a fost o ofertă de la Grup Servicii Petroliere, undeva la 1.840.000, cu cinci zile durând operațiile. Ulterior, când au văzut greutatea cadavrelor animalelor, au mărit această sumă, nu o cunosc astăzi la cât se ridică, inițial a fost 1.840.000, la care se adăuga fiecare zi peste cele cinci zile cu niște costuri estimate la 235.000 pe zi, de euro", a spus Alexandru Mezei, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, într-o primă etapă, nava trebuie debarasată de cadavrele oilor de la punțile șase și șapte, ulterior, după alte operațiuni, încercându-se redresarea ei.

"Această navă, ca primă etapă, trebuie golită de cadavrele de la punțile 6 și 7, trebuie izolate compartimentul mașini, silozul de furaje și spațiile de încărcare, în speță magaziile de sub puntea 6 trebuie izolate cât mai bine, tras cu pompe de mare capacitate apă din ele, creată flotabilitate navei și apoi, cu o macara, să i se dea un moment de redresare. Oricum, nava în poziție normală nu mai poate fi adusă, pentru că toate animalele care sunt în punțile de jos, toate sunt adunate pe bordul tribord, pe dreapta. Vorbim de o greutate inițială a mărfii, vorbim de 691 de tone. S-au scos 300-400 de animale, vorbim aici și de cele vii și de cele moarte, se vor mai scoate, gândiți-vă că acea marfă avea un 691 de tone la inițial, acum vorbim de o altă greutate, pentru că acele animale, blana îmbibată cu apă, deci greutatea unei oi nu mai e 47 de kilograme, ci poate să fie mai mult", a afirmat reprezentantul ANR.

Conform Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime, continuă ecologizarea zonei din dreptul navei Queen Hind, scufundată cu 16.400 de oi vii la bord, fiind preluate ultimele cadavre de animale din interiorul barajului antipoluant.

Leșurile oilor, potrivit Instituției Prefectului, sunt transportate la un incinerator din județul Tulcea.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3841 secunde