Ce secrete ascunde cea mai mare navă militară construită în România

6113
5

Articole de la același autor

Cea mai mare navă militară construită în România, un mastodont de 5.000 de tone, înarmat până în dinți, dar cu lambriuri de mătase și covoare pe scări - așa poate fi descrisă, în câteva cuvinte, fregata Mărășești.

De când ai făcut primul pas pe această navă, îți dai seama că este ceva special în legătură cu ea. În comparație cu alte nave de război, gigantul construit în totalitate la Mangalia are luxul unui hotel cu multe stele. Careul ofițerilor este de-a dreptul impresionant: o încăpere imensă, plină de mătase, catifea și bun gust, împletite cu zeci de diplome, cupe și distincții oferite de-a lungul timpului. Tot aici se găsește și cartea de onoare a fregatei, în care au scris, printre alții, fotbaliști celebri, ambasadori, militari americani și oameni de cultură cunoscuți, care au avut ocazia de a păși la bordul Mărășești-ului.

Cât mai rezistă Mărășești?

Ne-a întâmpinat, politicos, comandantul secund al navei, comandorul Cornel Tănăsescu. Este foarte optimist și își laudă nava, însă devine realist când îl întreb cât va mai rezista fregata Mărășești: "Depinde de noi cât mai rezistă! Dacă anul acesta facem 95 de ani, eu cred că vom trece, cu siguranță de o sută de ani".

Actuala fregată Mărășești este continuatoarea tradițiilor fostului distrugător Mărășești din perioada interbelică. În 1920, în componența Forțelor Navale au intrat două distrugătoare: Mărășești și Mărăști, construite la Napoli. După cel de-Al Doilea Război Mondial, distrugătoarele au fost luate de sovietici și înapoiate, ulterior, în anii 1950. Mărășești a intrat în serviciul Forțelor Navale în 1985, fiind prima și cea mai mare navă militară construită integral în România, în Șantierul Naval Mangalia, fiind dezvoltată de inginerii navaliști români.

"De ce este atât de specială nava aceasta? Pentru că este un proiect 100% românesc, dezvoltat în România cu tehnologiile și cunoștințele de la acea vreme din domeniul naval. Este cea mai mare navă militară construită în România și, la acel moment, era nivelul maxim pe care l-a atins atât industria constructoare de nave din România, dar și militarii care au contribuit la amenajarea armamen-tului", spune comandorul.

Nava cu cele mai multe guri de foc

Mărășești este o fregată ale cărei motoare dezvoltă nu mai puțin de 32.000 de cai putere. Atinge o viteză maximă de aproximativ 50 km/h și este pregătită atât pentru luptă aeriană, cât și pentru lupta antisubmarin. Mărășești este nava cu cele mai multe guri de foc din Forțele Navale.

"Avem instalații artileristice, torpile antisubmarin, bombe reactive, complex reactiv de lansare rachete navă-navă, instalații de bruiaj pasiv; capabilitățile navei sunt foarte mari. Dacă vorbim despre mediul aerian, avem instalații artileristice, adică tunuri, cu patru țevi, dar și patru instalații destinate pentru sistemul de apărare apropiată a navelor. Rolul acestora este de a crea o perdea de foc și apără nava împotriva rachetelor inamice, împotriva aviației. Dacă vorbim despre nave de război la suprafață, avem rachete navă-navă, opt la număr, care bat până la 80 de kilometri și putem lansa aceste rachete atât cu cap de radiolocație, cât și cu cap termic. Pentru lupta sub apă, avem șase tuburi de lansare torpile antisubmarin, dar putem lansa și 24 de bombe reactive, toate odată. Bombele reactive sunt sisteme de armament care sunt setate să explo-

deze pe paliere de imersiune împotriva submarinelor. Practic, creează un șoc sub apă care afectează submarinul, pentru că submarinul nu trebuie lovit pur și simplu, cu o bombă sau cu o torpilă, ci trebuie creat un șoc îndeajuns de mare pentru a deforma submarinul și a-i crea gaură de apă și dificultăți în același timp. De asemenea, mai avem și patru instalații de bruiaj pasiv, care fac parte din domeniul războiului electronic. Practic, se creează ținte false pentru a induce în eroare inamicul atunci când lansează rachete", precizează Cornel Tănăsescu.

Ce se întâmplă dacă sunt loviți

Echipajul, care numără aproximativ 230 de militari, are anumite atribuții, iar o parte dintre ei au rolul de a duce lupta pentru vitalitatea navei, adică în caz de gaură de apă sau incendiu.

"Gaura de apă se formează în caz de atac al submarinului sau al unei nave de suprafață împotriva noastră, cu torpile. Torpilele lovesc nava sub linia de plutire, adică partea de navă care este sub apă. În urma impactului, se creează o gaură în corpul navei, prin care pătrunde apa, astfel că rolul echipajului este de a astupa într-un timp cât mai scurt acea gaură, dar și de a evacua toată apa în compartimente. Dacă este vorba despre o lovitură mai mare, se poate izola compartimentul, se închide, iar nava poate naviga mai departe și cu un compartiment inundat. Noi ne pregătim pentru aceste scenarii, fiindcă pentru noi, timpul de reacție este critic!", conchide comandantul secund al fregatei Mărășești. 

Comentează știrea

MIHA
18 ianuarie 2015
LUCRU DOMICILIU

Cred ca a venit momentul sa faci o schimbare in viata ta. Este necesar sa ai -peste 18 ani, - calculator si internet - sa fi serios -sa ai vointa -si multa rabdare. Programul este part-time, 2-3 ore pe zi. Se lucreaza de acasa, nu este necesar experienta. Si vei avea suportul meu permanent. De ce sa aplici la acest anunt? Ca sa ai independenta ta financiara, sa ai succesul tau, sa fi un om liber si sa ai o afacere prospera, sa fi propriul tau stapan. Investeste putin din timpul tau, sa iti asiguri viitorul. Pentru mai multe detalii , trimite-ti mesaj cu textul "info" la email: [email protected]

Sergiu
19 ianuarie 2015
Mangalia moare

Santierul militar din Mangalia a avut o soarta amara. Putea fi modernizat si pastrat in functiune dar,a fost dorinta unora de a-l aduce la faliment. Nu e mai bine sa cumparam fiare vechi de la altii pe bani multi,sa le reconditionam tot la altii si tot pe bani multi in loc sa construim la noi,sa avem noi locuri de munca? Las' ca e mai bine sa castige altii,sa vina si pentru santierul civil straini,nici macar europeni,care sa castiga si sa-si bata joc de oamenii din Mangalia,cum vrea p..a lor.

RODICA
19 ianuarie 2015
Cea mai apreciata oferta de lucru!

Cea mai apreciata oferta de lucru! Opriti-va aici, pentru ca veti gasi mereu si mereu aceasta oferta de lucru! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul "Info" la adresa de email: [email protected]

RODICA
19 ianuarie 2015
Cea mai apreciata oferta de lucru!

Cea mai apreciata oferta de lucru! Opriti-va aici, pentru ca veti gasi mereu si mereu aceasta oferta de lucru! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul "Info" la adresa de email: [email protected]

EscorteDinRomania.ro
29 martie 2015
EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi...

EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi... www.EscorteDinRomania.ro -Escorte Constanta, Escorte Bucuresti, Escorte Brasov, Escorte Cluj, Escorte Iasi, Escorte Timisoara, Escorte Arad, Escorte Craiova, Escorte Targu Mures, Escorte Mures, Escorte Oradea, Escorte Satu Mare, Escorte Tulcea, Escorte Buzau, Escorte Pitesti... Lista detaliata pe judete pentru servicile de escorte din Romania si saloane de masaje erotice din Romania pe: www.EscorteDinRomania.ro escorte unice...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.076 secunde