Cine ne va controla mașinile în trafic?

1135
Cine ne va controla mașinile în trafic? - politiacontrolrartaxi1-1320354865.jpg

Articole de la același autor

Guvernul a aprobat, miercuri, Hotărârea privind organizarea și funcționarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), care va activa începând din 4 decembrie a.c.

Începând cu această dată, ISCTR va prelua atribuțiile de inspecție și control în trafic privind respectarea reglementărilor interne și internaționale în domeniul transporturilor rutiere exercitate în prezent de către Autoritatea Rutieră Română - ARR, Regia Autonomă "Registrul Auto Român" - RAR și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Națio-nale din România - CNADNR, cu excepția controlului desfășurat de către CNADNR în punctele de trecere a frontierei de stat a României.
Organizarea activității de inspec-ție și control în cadrul unei singure instituții ar urma să încurajeze funcționarea independentă a activității de control față de activitatea de autorizare/licențiere a transporturilor rutiere desfășurate pe rețeaua de drumuri publice din România.
Potrivit ordonanței privind organizarea și funcționarea acestui Inspectorat, "patrimoniul se constituie prin preluarea mijloacelor fixe și a obiectelor de inventar utilizate pentru desfășurarea activității specifice de control tehnic în trafic, și respectiv activității de inspecție și control, aflate în dotarea Regiei Autonome "Registrul Auto Român", Autorității Rutiere Române - ARR și Companiei Naționale Autostrăzi și Drumuri Naționale din România SA, pe bază de protocol încheiat cu acestea în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri".

Organizare teritorială
Conducerea acestei noi instituții va fi asigurată de un consiliu de conducere format din cinci per-soane: un președinte, care va fi inspector de stat șef, și patru membri. La nivel teritorial, ISCTR va fi organizat în opt inspectorate teritoriale, fără personalitate juridică, conduse de câte un inspector șef teritorial. Sediile inspectoratelor teritoriale se vor stabili, potrivit ordonanței, prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii. De asemenea, Inspectoratul poate înființa puncte de lucru, fără personalitate juridică, în cadrul inspectoratelor teritoriale.
Personalul ISCTR va fi alcătuit din inspectori și alte categorii de personal. Numărul maxim de posturi va fi de 400, dintre care 320 vor fi inspectori. Aceștia din urmă vor purta uniforme de serviciu cu însemne specifice.

Ce atribuții au inspectorii ISCTR?
Dar ce atribuții au acești inspectori? Ei vor avea dreptul să oprească orice vehicul rutier utilizat la efectuarea transporturilor rutiere, cu excepția vehiculelor destinate transportului de mărfuri a căror masă totală maximă autorizată nu depășește 3,5 tone și a autovehiculelor destinate transportului de persoane, care prin construcție și echipare au cel mult nouă locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto; mașinile autopropulsate pentru lucrări care circulă pe drumurile publice; orice autovehicul utilizat la activitatea de pregătire practică a persoanelor în vederea obținerii permisului de conducere. În exercitarea atribuțiilor de serviciu, inspectorii, în calitate de agenți constatatori, controlează, constată și sancționează abaterile prevăzute de legislația în vigoare, aplicând după caz, sancțiuni contravenționale, tarife de despăgubire, sancțiuni complementare și/sau măsuri administrative.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3836 secunde