Constănțenii vor circula ca-n Vest. Pa mașină, bun venit autobuz și bicicletă!

18742
14
Se anunță schimbări importante în ceea ce privește traficul din municipiul Constanța și localitățile limitrofe. Administrația locală are în plan înființarea unei societăți pe acțiuni, în cadrul căreia orașul Constanța, împreună cu unitățile administrativ-teritoriale din vecinătate, să aibă acțiuni, în funcție de numărul de locuitori. Totodată, sistemul de tip "Park and ride", implementat cu succes în marile orașe europene, ar putea apărea într-un final și în Constanța.

"Militez pentru înființarea unei societăți pe acțiuni publice, societate în care municipiul Constanța, orașul Năvodari, Lumina, Ovidiu, Valu lui Traian, Cumpăna și comuna Agigea să aibă acțiuni, în funcție de numărul de locuitori. Se capitalizează societatea de către aceste UAT-uri și aprobăm o asociație de dezvoltare intercomunitară pentru transport, stabilim ca societatea pe acțiuni să fie operatorul de transport, înființăm și o autoritate de transport și am creat un triunghi european după care se implementează orice proiect, nu doar cele pe fonduri europene", a declarat, pentru "Cuget Liber", viceprimarul cu atribuții de primar al municipiului Constanța, Decebal Făgădău.

Sistemul "Park and ride"

În mare parte, ambițiosul proiect se bazează pe un raționament extrem de simplu, prin care se vrea fluidizarea traficului, aglomerat treptat în ultimii ani. Constănțenii care lucrează în municipiul Constanța, dar locuiesc în localitățile învecinate își vor putea lăsa autoturismele într-o parcare de la intrarea în oraș, pentru a lua autobuzul până la locul de muncă. În schimbul acestei practici, utilizatorii vor beneficia de reduceri pentru diverse lucruri.

"Cine își va lăsa mașina în parcare va primi un tichet, cu care să beneficieze de reducere la închirierea bicicletei sau reducere la tichetul pentru transportul în comun. Dacă se dezvoltă o politică de colaborare cu mai mulți agenți economici, așa cum se întâmplă în majoritatea orașelor turistice, primești un carnețel de vouchere cu care, dacă ai folosit autobuzul sau bicicleta, ai discount-uri la muzee, magazine, restaurante și așa mai departe", a explicat Decebal Făgădău.

"Este un chin să intri și să ieși cu mașina"

Autogările existente în municipiul Constanța nu sunt pe placul primarului interimar, care are în plan înființarea a două noi autogări. Prima ar urma să fie construită la intrarea în municipiul Constanța, dinspre localitățile Cumpăna și Agigea, iar cea de-a doua, în zona Centrului Comercial Maritimo, de unde vor fi colectate rutele Ovidiu, Năvodari și Valu lui Traian.

"Este depășit cel puțin moral, să nu spun și funcțional modelul autogării Nord, care supraaglomerează o zonă și așa aglomerată. Să nu mai spun de modelul autogării de la Gară, acolo este un chin să intri și să ieși cu mașina. În aceste zone, de colectare, vor fi puncte nodale atât pentru transportul urban al operatorului nostru, cât și puncte de debarcare și îmbarcare pentru rutele intrajudețene, interjudețene, interregionale sau chiar naționale și internaționale. În acest fel, se va evita traversarea orașului cu rute Mangalia - Năvodari, care de-a lungul municipiului Constanța, în loc să aibă două puncte nodale, fac 10 opriri și mai colectează și ei călători în municipiu. Nu este normal să se întâmple așa ceva. Trebuie să corelăm rutele municipale cu rutele periurbane", a adăugat Decebal Făgădău. 

Comentează știrea

14 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
A
4 mai 2016
Bla bla bla

Cata vrajeala pe fagadau asta , nu stie cu ce sa mai minta lumea.

Palaz
4 mai 2016
O să vă fure mașinile

Așa DA dar scoate o dată maxi-taxi din oraș și lasă acest transport doar pe rute exterioare , și reintrodu transportul public și pe trasee externe gen Năvodari ,Ovidiu , Agigea etc.

cetatean
4 mai 2016
parere

doar electoral sau se gandeste ca asa va face ..nu vreau sa cred ca e o propunere pentru 2020

Sindbad
4 mai 2016
Ptr idioti

Nu reiese ce se intampla cu mocangii si tiganetul, Clean Control, etc. Aceste societati pe actiuni, vor tolera mocangeala ? De unde vor fi sustinute? Tot din bugetul local, adica din taxele platite de contribuabili. Vrajeli de adormit prostimea si sclerozatii in preajma alegerilor...Canta la alta masa, te rog!

fani
4 mai 2016
circulatie ca-n vest

Sindicatul RATC sa aplice metoda germana in privinta controlului pe liniile de autobuze ,si anume : zilnic o echipa formata din 2 soferi ai regiei fac controale pe liniile orasenesti ! Prin rotatie soferii vor face acest control ,reducand cheltuielile (foarte mari si fara rezultate) cu firmele private .Aduceti inapoi fratilor tramvaiele si troleibuzele (care poluau din belsug) asa cum va faceti ca nu le-ati vazut in TOATE orasele ce se vor civiliate ,din Europa .Cu ele nu vor mai fi necesare nici microbuzele !

Papu
4 mai 2016
Troleibuze da, tramvaie nu

Pentru un oraș cu 370.000 locuitori nu e nevoie de tramvaie. Sunt foarte zgomotoase și încurcă circulația mai ales vara. Să se introducă troleibuze moderne în centru/bulevarde/Mamaia și autobuze moderne care să facă legătura între cartiere/ zone industriale/supermarketuri cu centrul orașului. Indiferent cine ajunge primar, de la ce partid sunt mai mult ca sigur că nu rezolvă nimic. Trotuarele în tot orașul sunt jalnice și pline de mașini, parcări nu există, parcurile sunt în paragină, câinii maidanezi mișună peste tot . Stâlpii de lumină sunt plini de cabluri gata să cadă. Gurile de canal de pe străzi nu au fost aduse la nivelul asfaltului. S-a furat 26 de ani ca în codru. Procurorii din Constanța nu mișcă un deget, ori sunt mânjiți ori incompetenți. Procesele bandiților Mazăre și Constantinescu trenează de ani de zile. Clica mafiotă din Constanța a pus stăpânire pe oraș și port. Avem nevoie de legi și de o justiție ca în China inclusiv pedeapsa cu moartea. "Frica păzește bostănăria".

Răspuns la: circulatie ca-n vest
Adăugat de : fani, 4 mai 2016
Sindicatul RATC sa aplice metoda germana in privinta controlului pe liniile de autobuze ,si anume : zilnic o echipa formata din 2 soferi ai regiei...
alex
4 mai 2016
aprob pozitiv!

este foarta bună ideea ...ar mai trebui interzisa complet parcarea masinilor in centrul Constantei (pe langa sala sporturilor , parcul de la teatru si pe langa lic. Mircea)..si amenajate multe piste pt biciclete.

alex
4 mai 2016
completare la ce am scris mai sus

sa se intruduca sistem de taxare cu cartele incarcabile ca in vest fara posibilitatea sa urci daca nu ai platit.

Nelson
4 mai 2016
fara cartele!

Nu e bine manca-ț-aș! Pei cum să meargă hai mei la muncă, că n-au bani de cartele, bei fratele meu alb!

Răspuns la: completare la ce am scris mai sus
Adăugat de : alex, 4 mai 2016
sa se intruduca sistem de taxare cu cartele incarcabile ca in vest fara posibilitatea sa urci daca nu ai platit.
Ismailviabrussel
4 mai 2016
Sistemul R.A.B./ DE LIJN . RO. BL.

SISTEMUL AN BELGIA ESTE BUN PENTRU ABONAMENTE ADICA REGIA AUTONOMA DE AUTOBUZE TRAVAIE CU UN ABONAMENT POTI CALATORI AN BELGIA UNELE REGIUNI FIE CARE REGIUNE ARE TRASPORT DIFERIT SI ABONAMENT .AN ROMANIA ARE MAI MULTE JUDETE DAR AR TREBUI UN ABONAMENT PE TUOATE LINIILE DE TRASPORT SI AN ORCE JUDET R.A.T.ESTE DE STAT CEI PRIVAT E SEPARAT .UN ABONAMENT AN BELGIA ESTE 46 De EURO PE TOATE LINILIILE DE COMPANIA DE LIJN POTI PLECA DIN LIMBURG PANA LA LIEGE SAU DIN LIMBURG LA VLANDEREN SAU DIN VLANDEREN AN BRUSSEL .AN ROMANIA NE USUCA DE BANI LA BILETE SI LA ABONAMENTE .PAI CU UN TIKET DE LIJN LA 5Euro poti circula pe tuoate linile o zi antreaga dagpass care UN TIKET LA SOFER COSTA DUS 3EURO DUS ANTOR 6EUro E DIFERENTA MARE MAI CORECTI SUNT BELGIENI DE CAT ROMANI FURAM PRIN METODE NU AMI PERMITEAM din salariu pe economie sa ami iau un abonamen jale e an Romania an BElGIA SI DIN AJUTORUL SOCIAL Ati permiti un abonament si distractie ROMANIA E SCUMPA VIATA MAI CEVA CA AN OLANDA AM TIMTIT PE PIELEA MEA ......

14 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4375 secunde