CUM POȚI SCĂPA DE PLĂTIREA TAXEI AUTO?

1565
CUM POȚI SCĂPA DE PLĂTIREA TAXEI AUTO? - taxaauto-1349126311.jpg
În prezent, una dintre marile nemulțumiri ale românilor este taxa auto de poluare. 


Însă, în orice situație, românii găsesc soluții prin care să scape de plată. Fie contești plata în instanță, fie că treci mașina pe un ONG, soluțiile sunt numeroase.

Taxa auto poate fi contestată în instanță

Există două modalități prin care puteți contesta plătirea taxei auto. Astfel, după spusele unui avocat, "proprietarul unui autoturism poate da în judecată statul român pentru a recupera suma plătită pentru taxa auto. Persoana trebuie să meargă cu copia cărții de identitate a mașinii, copia deciziei de calcul, copia chitanței primite la achitarea taxei și contractul de vânzare/cumpărare. A doua situație presupune ca proprietarul să dea în judecată statul pentru a nu plăti taxa auto. În acest caz, este o singură problemă, și anume că avizul favorabil poate veni după 6-12 luni".

Până în prezent, peste 900 de dosare au fost înregistrate la Curtea de Apel Constanța privind restituirea taxei de poluare.

Portițe de scăpare

Legea prevede însă și unele scutiri de la plata taxei pentru anumite categorii. Spre exemplu, automobilele ONG-urilor sunt scutite de taxa auto. Legea prevede că mașinile care aparțin organizațiilor nonprofit și de caritate, prin donații sau finanțate direct din împrumuturi nerambursabile sunt scutite de taxa auto 2012.

Înscrierea mașinii în Bulgaria, printr-o firmă bulgărească

Deși ordonanța 195/2002 prevede că "persoanele care domiciliază sau își stabilesc domiciliul în România și dețin autovehicule ori remorci înmatriculate în alte state sunt obligate ca, în termen de 90 de zile, să le înmatriculeze în circulație în România", a fost găsită o soluție practică prin care poți rula liniștit cu numere de Bulgaria.

Șoferii români care vor să scape de taxele mari din România pot opta pentru înmatricularea în Bulgaria. Avantajele? Taxele plătite sunt mult mai mici. Dezavantajul este că mașina va fi în proprietatea unei firme sau persoane fizice din Bulgaria. Cu alte cuvinte, românul este doar utilizatorul acelei mașini, nu și proprietar. Iar dacă persoana nu este de încredere, riști oricând să rămâi cu buza umflată.

Teoretic, această lege urmărește să creeze un cadru legal, prin care cel care poluează plătește, indiferent de unde și-a cumpărat mașina.

În practică, lucrurile stau altfel. Practic, prin această lege nu se sancționează poluarea, ci vânzarea de mașini. Astfel, doar cei care cumpără sunt obligați la plata taxei auto de poluare. Prin urmare, nu toți cei care au mașini și le folosesc, deci poluează, plătesc, ci doar cei care vor să cumpere o mașină.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2839 secunde