Fregata Regele Ferdinand s-a întors din misiune

821
1
Lacrimi de bucurie și suspine din partea familiilor. Așa s-a prezentat situația, vineri, la sosirea fregatei Regele Ferdinand în Portul Militar Constanța. Fregata și-a încheiat șirul de misiuni sub comanda Forțelor Navale ale Uniunii Europene din Golful Aden și Oceanul Indian.
Pentru militarii care ne fac mândri zi de zi nu putem spune decât "respect".

Vineri, în Portul Militar Constanța a fost prilej de bucurie: Fregata Regele Ferdinand s-a întors acasă. După două luni de misiuni periculoase și dor de familie, militarii au revenit cu picioarele pe uscat.

Fregata a ajuns în Port cu precizie la ora 11. Pentru familiile marinarilor, gerul și gradele cu minus nu au contat, pentru că bucuria s-a aflat mai presus de orice.

Copiii au fost cei mai încântați, pentru că "se întoarce tati acasă".

Maria Lorena Lupu spune că i-a fost dor de tati, pentru că nu l-a mai văzut de foarte mult timp.

"Mi-e dor de tati. Uite, îl văd, e acolo sus. Abia aștept să-l strâng în brațe, mi-a fost dor de el", spune fetița.

Momentul coborârii militarilor de pe navă a fost unul extrem de emoționant. Doar râsete sau plânsete, de bucurie bineînțeles, se auzeau atunci când marinarii au pus piciorul pe uscat.

Ioan Marian, comandantul secund al fregatei Regele Ferdinand, recunoaște că emoțiile sunt copleșitoare în aceste momente: "Cel mai greu moment a fost ultima zi petrecută pe mare. Dorul de familie este copleșitor. Este foarte greu, abia așteptam să ne strângem familiile în brațe".


Ce misiuni a desfășurat fregata Regele Ferdinand

În perioada 1 octombrie - 30 noiembrie, fregata Regele Ferdinand s-a aflat sub comanda Forțelor Navale ale Uniunii Europene și a participat la Operația ATALANTA, de luptă împotriva pirateriei navale, în Golful Aden și Oceanul Indian.

Această misiune reprezintă prima participare a unei nave militare românești la o operație împotriva pirateriei, dar și prima prezență a Forțelor Navale Române la o misiune în Emisfera Sudică, în zona Oceanului Indian, demon-strând faptul că marinarii militari își adaptează continuu modul de acțiune la contextul actual al mediului de securitate.

Înainte de a se alătura grupării navale a Uniunii Europene dislocată în Bazinul Somalez, fregata Regele Ferdinand, a tranzitat, în premieră pentru o navă de luptă a Forțelor Navale Române, Canalul Suez.

După opt ani de la intrarea în serviciul forțelor navale, nava a participat pentru prima dată la o misiune internațională cu elicopterul IAR Puma Naval la bord. Pe parcursul celor două luni de misiune, elicopterul a executat misiuni de cercetare și asigurare a raionului de acțiune, furnizând informații despre zona de acțiune și eventualele pericole.

Misiunile de inspecție (friendly approaches) executate la navele comerciale și ambarcațiunile din zona de responsabilitate au avut un grad ridicat de risc pentru echipele de inspecție și pentru echipajul elicopterului, în principal prin prisma istoricului acțiunilor din zonă, conform căruia atacurile piraților se pot declanșa cu o viteză foarte mare.

Acordarea ajutorului pe mare unei nave vulnerabile a fost un alt gen de misiune executată de fregata românească. Din cauza unor pro-bleme tehnice și a unei erori de planificare a marșului, o navă comercială a rămas fără combustibil în mijlocul oceanului, într-o zonă în care curenții erau puternici. Echipajul fregatei a furnizat navei comerciale combustibil, instrucțiunile pentru navigație și măsurile de bună practică marinărească împotriva atacurilor piraților din zonă.

"Momentul culminant al participării fregatei la Operația ATALANTA a avut loc la data de 21 noiembrie, când am participat la capturarea a nouă persoane suspectate de acte de piraterie, în largul coastelor Somaliei, la o distanță de 420 de mile marine de țărm. Cele nouă persoane au fost reținute și ambarcate la bordul fregatei Regele Ferdinand, pentru investigații, iar barca piraților a fost distrusă, în vederea prevenirii utilizării acestuia în acte de piraterie", a declarat comandorul Mihai Panait, comandantul fregatei Regele Ferdinand.

1.650 de ore de marș

În cadrul Operației EU NAVFOR ATALANTA, marinarii români au parcurs peste 17.800 de mile marine, în peste 1.650 de ore de marș și peste 113 ore de zbor ale elicopterului Puma Naval, au avut șapte misiuni de realimentare pe mare și șapte misiuni de "friendly approach".

Prin modul în care s-a comportat pe timpul misiunii, echipajul de la bordul fregatei Regele Ferdinand a confirmat faptul că militarii români sunt remarcabili reprezentanți ai României pe mapa-mond, demonstrând că Forțele Navale Române dispun de personal bine pregătit, care, prin modul în care își îndeplinește misiunile, continuă să contribuie la consolidarea relațiilor de cooperare maritimă internațională ale României.



Comentează știrea

REZISTENTA ANR
16 decembrie 2012
noua metoda de epurare in ANR : falsul si uzul de fals...Rodica Avram si Vasilescu

noua metoda de epurare in ANR : falsul si uzul de fals...Rodica Avram si Vasilescu . ANOUL ANR VREA SA FACA LEGEA ..FARA LEGE ..FARA CONSILIERII JURIDICI DE LA JURIDIC. –Juristii sint dati afara in cateva zile. In mai putin de o luna 2 juristi au fost dati afara mai mult sau mai putin mascat.Toti sefii de la Juridic, Tehnic si Personal si-au dat demisia in cateva zile mai mult sau mai putin voluntar, impreuna cu alti cativa zeci de angajati "demisionari" demisi mascat sau demisi- inclusiv sefi de servicii inclusiv cei 5 Capitani de zonale adj. care si au pierdut posturile.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4324 secunde