Problema mașinilor înmatriculate în Bulgaria continuă. Rutieriștii constănțeni se luptă cu fenomenul care, încet, încet, pare că pune stăpânire pe Constanța. Numai anul trecut, peste 3.000 de mașini cu numere de Bulgaria au fost identificate în trafic. Iar numărul
real al acestora este mult mai mare…
Mii de autoturisme cu numere de înmatriculare străine circulă în acest moment pe străzile județului Constanța. La sfârșitul anului 2013, numărul acestora era de peste 3.000, cele mai multe fiind din Bulgaria.
Polițiștii de la Serviciul Rutier întâmpină probleme în cazul în care șoferii unor mașini înmatriculate în Bulgaria sunt implicați în accidente rutiere în județul nostru, mai ales dacă șoferii fug de la locul faptei, pentru că nu există o bază de date care să le permită identificarea mașinii și, ulterior, a proprietarului. O altă problemă este cea a asigurărilor pentru autoturisme.
"Procesul este unul anevoios"
O mare problemă a mașinilor înmatriculate în Bulgaria și care circulă pe teritoriul Constanței este lipsa unei evidențe a acestor autovehicule, care, practic, face aproape imposibilă depistarea lor.
"Prima problemă apare în cazul în care autoturismul înmatriculat în Bulgaria este implicat într-un accident rutier și părăsește locul faptei, caz în care se impune colaborarea cu autoritățile bulgare pentru identificarea proprietarului și, ulterior, pentru identificarea deținătorului de pe teritoriul țării noastre. Procesul este unul anevoios, ne-ar fi mult mai ușor dacă mașina ar fi înmatriculată în România pentru că, evident, avem o evidență. Pentru mașinile înmatriculate în Bulgaria trebuie să apelăm la autoritățile vecine. Se numește punctul de contact bulgaro-român, care este constituit din membri bulgari și români, care practic, stau în același birou și se ocupă de astfel de probleme. Acest punct se află pe teritoriul Bulgariei", a precizat inspectorul principal George Munteanu, șeful Biroului Accidente din cadrul SR Constanța.
Îmi mai repar vreodată mașina?
Dacă ai fost lovit de o mașină înmatriculată în țara vecină, este posibil să stai să aștepți mult și bine despăgubiri, dacă nu știi cui să te adresezi.
"O a doua chestiune ar fi problemele ce le ridică încasarea unei asigurări primite de la un autoturism înmatriculat în Bulgaria. În acest caz, țara vecină emite asigurări în regim carte verde, adică cu acoperire pe teritoriul întregii Uniuni Europene. În cazul în care nu au un reprezentant pe teritoriul României, se desemnează o firmă de asigurare omolog, pentru fiecare caz în parte pentru care se solicită despăgubirea în situația unui eveniment rutier. Astfel că cel păgubit se poate adresa unei firme de asigurare din România, sau prin intermediul BAAR (Biroul Asiguratorilor Auto din România), care reprezintă orice păgubit la nivel european", a conchis polițistul.