Ne-am săturat de promisiuni! Când se acoperă deficitul de personal de la ISU Dobrogea?

2170

Articole de la același autor

Inspectoratele pentru Situații de Urgență din întreaga țară suferă din cauza lipsei de personal. În ultimii ani, numărul pompierilor a tot scăzut și s-a ajuns ca aceiași oameni să deservească mai multe autospeciale. La ISU „Dobrogea”, în prezent, deficitul ar fi de 77 de posturi neocupate, dar având în vedere că se intenționează înființarea de noi structuri, este nevoie de mai mulți pompieri.

Inspectoratele pentru situații de urgență au fost „gândite” să intervină prompt la tot ce înseamnă incident: incendii, accidente rutiere, persoane care amenință să se arunce în gol sau să dea foc la butelii, pisici rămase blocate în copaci sau câini căzuți în canalizări, țiglă ce stă să cadă de pe blocuri, persoane în pericol de înec sau dispărute în apă, accidente de muncă, feroviare sau navale etc. În ultimii ani, numărul misiunilor la care au fost solicitați salvatorii în roșu de la ISU a tot crescut. În același timp, însă, numărul salvatorilor este din ce în ce mai redus. Cu această situație, prezentă la nivelul întregii țări, se confruntă și ISU „Dobrogea”. De exemplu, la cea mai recentă numărătoare, zeci de posturi din cadrul inspectoratului erau neocupate. Gradul de ocupare în 2020 a fost de 88,7%. În ceea ce privește pierderile de personal în 2020, am pierdut 55 de cadre militare cu experiență. (…) Pe lângă lipsa fondurilor, un mare neajuns al ultimilor ani îl constituie efectivul de personal redus, în structurile de coordonare și suport de la sediul unității, cu precădere personal specializat. Evidențiem faptul că, numai în ultimii doi ani, în unitatea noastră, s-au vacantat 77 de posturi ca urmare a trecerilor în rezervă, mutărilor la alte unități ale Ministerului Afacerilor Interne și chiar a deceselor”, se arată în cel mai recent bilanț al activității ISU „Dobrogea”.

„Ne confruntăm cu lipsa personalului specializat, a ceea ce înseamnă specialiști pe juridic, financiar, IT. Totodată, ținând cont de numărul de misiuni de la nivelul structurilor ISU Dobrogea, în perspectiva sezonului estival care se apropie, este nevoie de sprijinul structurilor din țară pentru a răspunde eficient solicitărilor”, a punctat colonelul Cristian Amarandei, inspector general ISU Dobrogea.

În linie dreaptă pentru dotarea ISU „Dobrogea” cu o navă de stins incendii

Astfel, pe de o parte este nevoie de personal pentru a acoperi posturile vacante în prezent, pe de altă parte pentru structurile care vor fi înființate în curând. Este vorba despre subunitatea de la Cernavodă, care va deservi Centrala Nuclearoelectrică, dar și despre echipajul necesar pentru nava de stins incendii, care va intra în dotarea ISU „Dobrogea”.

Nava respectivă va fi achiziționată în cadrul unui proiect demarat în 2019, prin care se dorește „repunerea pompierilor pe mare”, cum susținea la vremea respectivă dr. Raed Arafat.

„La Constanța avem un proiect principal în cadrul fondurilor europene. Este proiectul maritim unde urmează să repunem pompierii pe mare, nu cu vasele mici, care sunt pentru zona litoralului, cum sunt acum, ci cu un vas mare de intervenție pentru stingere și pentru căutare-salvare în larg. Caietul de sarcini este finalizat, urmează să înceapă licitația și înseamnă ca în următorii doi, trei ani, să pregătim Inspectoratul pentru Situații de Urgență Constanța să reintre pe mare, cum a fost înainte. Pentru că aceasta nu este o premieră, a mai fost astfel, dar în anii ’80 navele au fost casate”, declara dr. Raed Afarat la vremea lansării proiectului.

Memorandum aprobat de Guvern

La sfârșitul săptămânii trecute, Guvernul a aprobat un memorandum realizat de ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, privind suplimentarea efectivelor Inspectoratului General pentru Situații de Urgență cu 8.546 de posturi. „Dintre aceștia, este nevoie de 121 ofițeri, 25 maiștri militari și subofițeri și 8.400 de soldați și gradați profesioniști. Posturile sunt repartizate pe baza analizei necesității, pentru înființarea unei școli de aplicație, de noi subunități de intervenție, precum și pentru constituirea de intervenție pe apă în cadrul structurilor de intervenție”, se menționează în memorandumul aprobat de guvernanți. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3924 secunde