Patronatul portuar răspunde acuzațiilor CNAPMC

130
Patronatul portuar răspunde acuzațiilor CNAPMC - patronatulraspunde-1427796593.jpg

Articole de la același autor

Comunicatul de presa transmis de către Compania Națională "Administrația Porturilor Maritime" S.A. Constanța, în data de 24.03.2015, cu privire la solicitările celor organizațiilor portuare protestatare nu a rămas fără răspuns. 


Organizația Patronala "Operatorul Portuar" a dat la rândul ei, un comunicat de presă în care face următoarele clarificări:


"1. Protestele inițiate în data de 9 martie 2015 de cele două organizații, nu reprezintă acțiuni în forță. Sunt doar consecința a numeroase demersuri anterioare menite să rezolve problemele existente pe platforma portuara și sesizate în mod constant, dar nereglementate de autoritatea portuara. 


- nenumărate demersuri ale Operatorului Portuar pentru a demara procedura de subconcesiune

- solicitări repetate în vederea consultării sale în procesul de elaborare al Master Planului

- clarificarea componentei tarifului pentru utilizarea domeniului public portuar.


Toate cele de mai sus au fost ignorate total de către reprezentanții CN APMC, care nu au ținut cont de nici o propunere venita din partea operatorilor privați. 


Este adevărat ca Operatorul Portuar și Federația Națională a Sindicatelor Portuare au refuzat într-adevăr dialogul, dar doar în contextul protestelor ce au loc acum în Portul Constanța, pentru că au considerat că, în acest moment, invitațiile la dialog sunt tardive și inoportune. Consideram ca s-a depășit etapa unui dialog constructiv, dat fiind că acum nu mai recunoaștem legitimitatea și capacitățile profesionale ale actualului Consiliu de Administrație și ale conducerii executive.


2. Referitor la Master Planul Portului Constanța, Operatorul Portuar și Federația Națională a Sindicatelor Portuare nu au contestat în niciun moment necesitatea și importanța întocmirii unui astfel de proiect pentru Portul Constanța, ci au sesizat constant faptul ca în elaborarea acestuia, CN APMC a manifestat rea credință, punând la dispoziția consultantului date eronate și false, că acest Master Plan este în total dezacord cu Master Planul General de Transport al României și faptul că acesta a fost întocmit fără consultări prealabile între compania națională și comunitatea portuara.

Totodată, menționăm faptul ca, deși Master Planul nu este "un document restrictiv", CN APMC a refuzat să dea curs sesizărilor și criticilor formulate de către operatori, iar în cadrul întâlnirii din data de 9 martie 2015, a avut loc doar o prezentare a consultantului, punctele de vedere exprimate și întrebările adresate cu aceasta ocazie de către comunitatea portuara rămânând de asemenea fără răspuns.


3. Politica tarifară a CN APMC nu este transparentă.

Deși s-a solicitat în numeroase rânduri să se comunice în mod transparent și defalcat care sunt componentele tarifelor practicate de companie, cat și o motivare completa și întemeiată pentru creșterea solicitată, CN APMC a invocat faptul ca toate aceste informații reprezintă "o componentă a strategiei comerciale a companiei" și nu pot fi divulgate.


De asemenea, deși componența tarifului pentru utilizarea domeniului public portuar a fost convenita bilateral și acceptata de comun acord în contractul încheiat între părți, aceasta a fost modificata de-a lungul timpului în mod constant, fără acordul operatorilor portuari, iar în prezent acoperă cheltuieli pentru servicii inexistente.


În consecință, considerăm că modificarea unilateralî a tarifelor, transmisă în mod abuziv sub forma unor acte adiționale și a unor facturi fiscale aferente, fără o negociere prealabila, deși conform contractelor existente, reprezintă un abuz, prin încălcarea legislației în materie.


Referitor la creșterea chiriilor și la impactul avut de această creștere asupra cheltuielilor operaționale ale operatorilor portuari, apreciem că va avea un impact semnificativ asupra bugetului, planurilor de afaceri și existentei oricărei societăți și vor afecta competitivitatea pe plan regional, generând totodată reducerea traficului prin portul Constanța.


4. în ceea ce privește precizarea reprezentanților CN APMC potrivit căreia procedura de subconcesiune a bunurilor proprietate publica a statului "a fost demarata încă din anii trecuți, fiind în prezent în derulare și dependentă de contextul legislativ actual", atragem atenția că, operatorii portuari, în cursul ultimelor 15 luni, si-au manifestat explicit, în numeroase rânduri, individual sau prin intermediul organizației, acordul în sensul demarării procedurii de negociere și încheiere a contractelor de subconcesiune cu CN APMC , în calitate de concesionar al acestor bunuri.

De asemenea, menționăm ca în prezent, există cadrul legal necesar demarării acestei proceduri, respectiv H.G. 80/2008 - pentru aprobarea concesionarii, prin atribuirea directa a bunurilor proprietate publică a statului aflate în administrarea Ministerului Transporturilor, O.G. 22/1999 - privind administrarea porturilor și cailor navigabile, O.U.G. 54/2006 – privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică. 


Astfel, în pofida reglementarilor legale în vigoare, a tuturor demersurilor operatorilor, inclusiv a comunicării unui proiect de contract, și totodată fiind clarificate și agreate toate aspectele privind cadrul legal și organizatoric legate de demararea acestei proceduri, considerăm că aceste tergiversări nu au o cauza obiectivă, sunt voite și afectează în mod negativ strategia de dezvoltare a fiecăruia dintre operatori. 


5. Referitor la precizarea potrivit căreia "Operatorul Portuar nu reprezintă întreaga comunitate portuara, ci doar 4-5 companii din portul Constanța", menționăm ca Organizația Patronala "Operatorul Portuar" Constanța este înființată încă din anul 1992, fiind singura organizație patronală reprezentativă pe platforma portuară, care reprezintă, promovează și apără interesele economice, tehnice și juridice ale membrilor săi. în prezent, aceasta reunește un număr de 35 de membri care, prin activitatea lor contribuie cu peste 85% la veniturile Administrației Portului Constanța, iar cei peste 6000 de salariați ai acestora, reprezintă mai bine de 60% din numărul total de persoane angajate pe platforma portuara.


Precizam de asemenea ca întreaga comunitate portuara este direct interesata de cat mai rapida reglementare a tuturor acestor probleme." 


Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3175 secunde