Procesele civile au reguli noi în 2013

1072
La 1 februarie 2013 intră în vigoare reglementarea privind Codul de procedură civilă. Această Hotărâre a Consiliului Magistraturii aduce câteva modificări impor-tante în structura organizatorică a instanțelor de judecată. 


Printre cele mai importante schimbări se numără:

În cadrul curților de apel și al tribunalelor funcționează secții sau, după caz, complete specializate pentru cauze civile, indiferent de obiectul lor sau de calitatea părților, cauze penale, cauze cu minori și de familie, cauze de contencios administrativ și fiscal, cauze privind conflicte de muncă și asigurări sociale, cauze privind societăți, registrul comerțului, insolvența, concurența neloială sau pentru alte materii, precum și, în raport cu natura și numărul cauzelor, complete specializate pentru cauze maritime și fluviale.

În raport cu volumul de activitate, cu natura și complexitatea cauzelor deduse judecății, pentru curțile de apel, tribunale și judecătorii se pot înființa sedii secundare cu activitate perma-nentă în alte localități din județ sau în municipiul București, în conformitate cu dispozițiile art. 42 din Legea nr. 304/2004, repu-blicată, cu modificările și completările ulterioare.

De asemenea, modificările vizează și activitatea grefierilor. Astfel, grefierul de ședință stabilit pentru completul căruia i s-a repartizat aleatoriu dosarul, în etapa premergătoare ședinței de judecată și de rezolvare a lucrărilor cu caracter administrativ și în etapa cercetării judecătorești desfășurată în procesele începute după intrarea în vigoare a Codului de procedură civilă, are următoarele atribuții: a) întocmește, pe baza dispozițiilor date de complet, toate comunicările prevăzute de lege înainte de fixarea primului termen de judecată, pe care le predă persoanei desemnate cu atribuții privind expedierea actelor de procedură; b) completează borderourile, dacă nu există o persoană desemnată cu atribuții privind expedierea actelor de procedură, și predă corespondența la arhivă, în vederea expedierii; c) redactează încheierile și toate actele de procedură prevăzute de lege; d) urmărește termenele prevăzute de lege pentru efec-tuarea modificărilor sau completărilor la cererea de chemare în judecată, pentru depunerea întâmpinării și a răspunsului la întâmpinare, ține evidența acestora și informează completul de judecată cu privire la împlinirea acestora. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3775 secunde