Taxă nouă! Ce li se pregătește românilor în locul timbrului de mediu

4084
9
După ce românii și-au făcut mai multe scenarii despre înlocuirea taxei timbrului de mediu, pe baza tăcerii autorităților pe acest subiect, Ministerul Mediului are pregătit un proiect privind înlocuirea timbrului. Așa cum s-a presupus, este vorba despre introducerea a șase stickere colorate, care să facă distincția între autoturisme în funcție de norma de poluare a acestora. 


Proiectul presupune împărțirea auto-turismelor în șase categorii, în funcție de timbrul de mediu. Ministerul Mediului propune ca mașinile electrice și cele cu motoare hybrid să aibă un abțibild de culoare verde, numerotat cu cifra 0, fiind considerată categoria de vehicule cel mai puțin poluante, potrivit proiectului obținut de Mediafax. 


În cea de-a doua categorie de vehicule vor fi incluse autoturismele construite după anul 2011, cu motoare pe benzină Euro 5 și Euro 6. Aceste vehicule ar urma să primească un sticker de culoare albastră, numerotat cu cifra 6. De asemenea, tot în aceeași categorie vor fi incluse și autobuzele sau camioanele fabricate în anul 2017. 


Proiectul elaborat de Ministerul Mediului prevede ca cea de-a treia categorie să aibă un abțibild de culoare galbenă, numerotat cu cifra 5. În această categorie, vor intra autoturismele cu motoare Diesel, Euro 5 și Euro 6, fabricate după 1 ianuarie 2011, cele cu motoare pe benzină Euro 4, fabricate între 2006 și 2010, autoutilitarele Diesel fabricate după anul 2011, Euro 5 și 6. De asemenea, în aceeași categorie vor intra vehiculele mari cu motoare pe benzină Euro 4, camioanele, autobuzele și autoca-rele cu motoare Diesel Euro 6, fabricate după anul 2014, și cele cu motoare pe benzină, Euro 5, construite între 2009 și 2013. 


"Săptămâna viitoare, vom purta o discuția în Comisia de transporturi în ceea ce privește acest proiect. După ce vom discuta cu reprezentanții Ministerului Mediului, vom putea spune lucruri concrete. Cert este că nu va fi adăugată o altă taxă în afară de aceste stickere, care vor avea o valoare modică", a precizat, pentru "Cuget Liber", Mircea Banias, vicepreședintele Comisiei pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților. 


În cea de-a patra categorie, autoturismele Euro 4, fabricate între 2006 și 2010, mașinile pe benzină Euro 2 și Euro 3, fabricate între 1997 și 2005, cât și motocicletele Euro 2, fabricate între 2004 și 2006, vor primi avea un abțibild de culoare portocalie, numerotat cu cifra 4. 


Ultimelor două categorii de vehicule li se vor aloca stickere de culoare gri și roșie. În cea de-a cincea categorie, autoturismele ar urma să primească un abțibild de culoare gri, numerotat cu cifra 3, destinat mașinilor cu motoare Diesel, Euro 3, fabricate între anii 2001 și 2005. Cea de-a șasea categorie este destinată motoarelor pe motorină Euro 2, fabricate între anii 1997 și 2000, dar și autocamioanelor și autobuzelor cu motoare Diesel Euro 3, fabricate între anii 2001 și 2006. 


Autoturismele cele mai poluante, fabricate până în anul 1996 sau motocicletele fabricate până în 2000, fie nu vor primi niciun abțibild sau va fi conceput un sticker special pentru această categorie. 


Primăriile vor putea stabili diferite zone de acces în orașe, iar în funcție de categoria de poluare la care se încadrează un autovehicul, ar putea fi interzis accesul acestuia în acele zone. 


Comentează știrea

hgfy
5 aprilie 2017
:)))))

Vor pica precum barierele lu mazăre. Libera circulatie...

jj
5 aprilie 2017
jj

Treaba cu anul nu e corecta. Sunt masini euro 4 din 2001 sau 2002 benzina si diesel. Conteaza ce scrie RAR in cartea masinii

stoica
5 aprilie 2017
taxa pe combustibil nu auto

Daca se are in vedere poluarea cred ca trebuie taxat combustibilul si nu masina. Am o masina din 1990 si fac 1000 km pe an. Care e poluarea? Am o masina din 2010 si fac 1000000 km pe an.Care e poluarea? De fapt se doreste impozitarea posesorilor de masini. O taxa in plus. Multumim PSD.

mr. Anaconda
5 aprilie 2017
taxa de mediu

Bine, bine. Dar cei care au platit taxa de mediu si nu au recuperat banii ce se intampla? Deci vor mai plati inca o data

Ctean
5 aprilie 2017
Golani

Banii inapoi cand ii dati lasati taxele mai intai datine banii inapoi toti cu dobanda cu tot nesimtitilor.

Locik
5 aprilie 2017
Japca pe fata!

Si cu libera circulatie cum ramane! La fel de bine pot pune taxe si pietonilor, pana in 50 kg, pana in 80, pana in 100 si peste.

din Constanta
5 aprilie 2017
poluare? solutii?

Ok, sa le interzica anumitor autoturisme poluante, dar cu mijloacele de transport in comun, cum vor face? Traseele acestora sunt extrem de invechite si au devenit inutile, atat timp cat nu deservesc toate zonele orasului. As dori sa ma deplasez cu aceste mijloace de transport in comun si sa las masina acasa pentru drumurile mai lungi, dar nu am cum. Din zona unde locuiesc pana la serviciu trebuie sa iau 2 autobuze si un microbuz, iar cu autoturismul fac 20 de minute (daca nu este prea aglomerat). Si nu sunt singurul. As vrea si cu bicicleta sa ma pot deplasa (nu in centrul Constantei - pista de acolo este un fel de "incurca lume" pt autoturisme pt ca biciclisti nu am vazut) dar nu vreu sa-mi risc viata. Asa ca merg cu autotursmul, platesc abtibildul, iar poluarea este aceeasi. In schimb banii de pe abtibildurile astea ... nu stie nimeni cine ii papa.

Mihai
5 aprilie 2017
O neclaritate

Dar Costica, care consuma combustibil standard - fasole cu ciolan - si emite noxe la greu, ce stiker colorat va avea ? Ce numar ? El cum va fi taxat ? Ca si el polueaza nu ?

Florin
5 aprilie 2017
@ stoica

Ceea ce spui tu e perfect rational. dar, tot ce se face la noi e antirational. In plus, daca ar fi preocupati in mod real de poluare, ar face sosele pt. biciclete, deoarece sunt foarte multi care ar opta pt. bicicleta in locul conservei.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5693 secunde