Toate mașinile noi vândute din 2018 vor avea sistem de apelare 112 în caz de accident

98
Toate autoturismele noi vândute în Uniunea Europeană începând cu luna martie a anului 2018 vor trebui să fie echipate din fabrică cu un sistem care să permită apelarea serviciilor de urgență în caz de accident, scrie automarket.ro.

Parlamentul European a decis introducerea unei noi reglementări în materie de siguranță pentru mașinile vândute în Uniunea Europeană începând cu luna martie 2018. În baza unui vot de 26 la 3 în Comisia de Protecție a Consumatorilor și Politici de Piață Internă a Parlamentului European, a fost votat în favoarea aprobării normelor legislative care să oblige producătorii de automobile să implementeze tehnologia eCall pentru toate autoturismele vândute după data mai sus menționată. Sistemul eCall asigură apelarea serviciului unic european de urgență, prin formarea numărului unic 112 printr-o simplă apăsare de buton sau prin formarea automată în cazul detectării unui accident.

Votul din Parlamentul European a confirmat discuțiile dintre reprezentanții celor 28 de state membre UE derulate în ultimii ani pe această temă. În cursul acestei luni au fost derulate întâlniri care să stabilească obligațiile pentru producătorii de automobile, urmând ca normele privind sistemul eCall să devină o lege europeană după ce vor fi votate în plen în Parlamentul European. Statele membre UE au și ele propriul set de reguli, acestea fiind introduse încă din iunie 2014, când a început să fie pusă în aplicare cerința UE de actualizare a infrastructurii din statele membre pentru a suporta tehnologia eCall până în octombrie 2017. Sistemul eCall nu este o noutate în lumea auto, fiind introdus de mai mulți producători premium din Europa pe piețele din Vestul Bătrânului Continent. Pe piața din SUA există un sistem similar furnizat de cei de la General Motors, numit OnStar, care va fi lansat și în Europa în cadrul gamei Opel. Serviciul eCall are capacitatea de a transmite serviciilor de urgență poziția GPS exactă a vehiculului accidentat și să facă o legătură audio prin telefon, fără să fie necesară conectarea la telefonul șoferului, între operatorul serviciilor de urgență și pasagerii vehiculului. Datorită acestui sistem, timpii de răspuns ai serviciilor de urgență, în speță ambulanță și descarcerare, ar putea fi reduși dramatic, reducând pierderile umane cauzate de accidentele rutiere la nivel european.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3787 secunde