Cine o mai poate clinti pe Mariana Gâju? Primărița din Cumpăna, realeasă în fruntea primarilor de comune
Articole recomandate
Tragerea la sorți pentru stabilirea ordinii pe buletinele de vot la europarlamentare va avea loc luni
28 Aprilie 2024
Parcul Verde din comuna Cumpăna s-a îmbogățit cu peste 3000 de puieți de ulmi și 30 de platani
27 Aprilie 2024
Valentin Vrabie candidează pentru un nou mandat. „Împreună continuăm dezvoltarea Medgidiei!”
27 Aprilie 2024
Premierul Marcel Ciolacu: „Sunt bani de salarii, sunt bani de pensii, sunt bani pentru profesori”
27 Aprilie 2024
Primarul Iulian Soceanu: „Mulțumesc celor 1300 de cetățeni care au semnat pentru mine!”
26 Aprilie 2024
Membrii Asociației Comunelor din România (ACoR) se află, în aceste zile, în stațiunea Mamaia, unde participă la o sesiune extraordinară care se va încheia, vineri, 15 iulie.
Întâlnirea vizează mai multe puncte pe ordinea de zi, ca urmare a alegerilor desfășurate la data de 5 iunie. Printre temele ce au fost deja dezbătute se află reorganizarea organelor de conducere ale ACoR, precum și celor ale filialelor județene ale acesteia, pentru mandatul 2016 - 2020, având în vedere importanța prezentării problemelor cu care se confruntă comunele din România ca urmare a unor sincope în procesul de descentralizare, precum și a unei accentuate diminuări a capacității administrative a autorităților administrației publice locale.
În acest context, a fost realeasă structura de conducere a ACoR pentru următorii patru ani, cei prezenți fiind de acord ca Emil Drăghici să continue mandatul de președinte, Mariana Gâju a fost realeasă prim-vicepreședinte, iar Sergiu Țâră va deține funcția de secretar executiv.
În plus, s-a mai stabilit ca noile conduceri județene să fie alese până la sfârșitul anului.
În plenul adunării generale de luni, prim-vicepreședintele ACoR care este și liderul filialei județene ACoR Constanța, primarul comunei Cumpăna, Mariana Gâju, a solicitat în regim de urgență deblocarea procedurilor de accesare a fondurilor europene, precum și lansarea "Ghidurilor Solicitanților" pentru toate domeniile de intervenții și Axele Prioritare ale Programelor de Dezvoltare Regionale, Locale și Rurale, având în vedere faptul că deja s-au scurs trei ani din exercițiul financiar 2014-2020, iar unitățile administrativ-teritoriale au fost puse în imposi-bilitatea de a depune proiectele.
Totodată, a solicitat modificarea legii privind statutul aleșilor locali, în contextul diferitelor situații de incompatibilitate. În plus, Mariana Gâju a susținut solicitările colegilor primari ai celorlalte filiale ju-dețene cu privire la deblocarea urgentă a alocării subvențiilor din agricultură.
De asemenea, a fost supusă dezbaterii problema salarizării funcționarilor publici și personalului contractual, problemă spinoasă pentru administrația publică locală, având în vedere salariile mici ale acestora, iar salarizarea să se realizeze strict în funcție de numărul de locuitori ai unității administrativ-teritoriale și nu în funcție de clasificarea localității, respectiv, comună, oraș sau municipiu.
Pe de altă parte, Mariana Gâju a mai solicitat ca aleșii locali, mai exact, primarul și viceprimarul, să fie remunerați cu salariu și nu cu indemnizație, salariu care să includă, în principal, sporul pentru vechimea în muncă, dar și toate celelalte sporuri legale din administrația publică locală, inclusiv sporul pentru implementarea proiectelor cu finanțare europeană.
Convocarea ACoR va continua și zilele următoare, printre alte probleme ce se vor discuta, urmând să se stabilească și valoarea cotizației anuale datorate de membrii Asociației Comunelor din România.
Întâlnirea vizează mai multe puncte pe ordinea de zi, ca urmare a alegerilor desfășurate la data de 5 iunie. Printre temele ce au fost deja dezbătute se află reorganizarea organelor de conducere ale ACoR, precum și celor ale filialelor județene ale acesteia, pentru mandatul 2016 - 2020, având în vedere importanța prezentării problemelor cu care se confruntă comunele din România ca urmare a unor sincope în procesul de descentralizare, precum și a unei accentuate diminuări a capacității administrative a autorităților administrației publice locale.
În acest context, a fost realeasă structura de conducere a ACoR pentru următorii patru ani, cei prezenți fiind de acord ca Emil Drăghici să continue mandatul de președinte, Mariana Gâju a fost realeasă prim-vicepreședinte, iar Sergiu Țâră va deține funcția de secretar executiv.
În plus, s-a mai stabilit ca noile conduceri județene să fie alese până la sfârșitul anului.
În plenul adunării generale de luni, prim-vicepreședintele ACoR care este și liderul filialei județene ACoR Constanța, primarul comunei Cumpăna, Mariana Gâju, a solicitat în regim de urgență deblocarea procedurilor de accesare a fondurilor europene, precum și lansarea "Ghidurilor Solicitanților" pentru toate domeniile de intervenții și Axele Prioritare ale Programelor de Dezvoltare Regionale, Locale și Rurale, având în vedere faptul că deja s-au scurs trei ani din exercițiul financiar 2014-2020, iar unitățile administrativ-teritoriale au fost puse în imposi-bilitatea de a depune proiectele.
Totodată, a solicitat modificarea legii privind statutul aleșilor locali, în contextul diferitelor situații de incompatibilitate. În plus, Mariana Gâju a susținut solicitările colegilor primari ai celorlalte filiale ju-dețene cu privire la deblocarea urgentă a alocării subvențiilor din agricultură.
De asemenea, a fost supusă dezbaterii problema salarizării funcționarilor publici și personalului contractual, problemă spinoasă pentru administrația publică locală, având în vedere salariile mici ale acestora, iar salarizarea să se realizeze strict în funcție de numărul de locuitori ai unității administrativ-teritoriale și nu în funcție de clasificarea localității, respectiv, comună, oraș sau municipiu.
Pe de altă parte, Mariana Gâju a mai solicitat ca aleșii locali, mai exact, primarul și viceprimarul, să fie remunerați cu salariu și nu cu indemnizație, salariu care să includă, în principal, sporul pentru vechimea în muncă, dar și toate celelalte sporuri legale din administrația publică locală, inclusiv sporul pentru implementarea proiectelor cu finanțare europeană.
Convocarea ACoR va continua și zilele următoare, printre alte probleme ce se vor discuta, urmând să se stabilească și valoarea cotizației anuale datorate de membrii Asociației Comunelor din România.
Articole pe aceeași temă
Vineri, 24 Iunie 2016
Joi, 19 Mai 2016
Miercuri, 04 Mai 2016
Sâmbătă, 25 Iunie 2016
Vineri, 24 Iunie 2016
Joi, 16 Iunie 2016
Luni, 06 Iunie 2016
Sâmbătă, 07 Mai 2016
Luni, 02 Mai 2016