Teatrele constănțene vor avea bugetele mai mici cu 30% față de cele din 2009

2360
Teatrele constănțene vor avea bugetele mai mici cu 30% față de cele din 2009 - e664e6b159ee7697672bb0bae943f9c4.jpg
Consiliul Județean Constanța (CJC) se întrunește, mâine după-amiază, în ședință ordinară, având înscrise pe ordinea de zi, printre cele mai importante proiecte de hotărâre, pe cele privind aprobarea bugetelor de venituri și cheltuieli, a listei de investiții, organigramei și statului de funcții pe 2010 ale celor trei teatre constănțene. Potrivit proiectelor, cele trei instituții de cultură aflate în subordinea CJC au propus reducerea cu 30% a bugetelor realizate pe 2009. În cazul Teatrului de Stat Constanța, bugetul de venituri și cheltuieli pe 2010 se ridică la 3.416.000 de lei, veniturile proprii fiind de 600.000 de lei, cele provenite din transferuri de 2.695.000 de lei, donațiile și sponsorizările ajungând la 121.000 de lei. Anul trecut, bugetul Teatrului de Stat a fost de 4.729.500 de lei, transferurile și donațiile și sponsorizările fiind mult mai mari ca valoare, de 3.585.500 de lei, respectiv de 544.000 de lei. Dacă în 2009, suma prevăzută pentru deplasări, detașări, transferuri a fost de 80.000 de lei, anul acesta este mai mică de opt ori, respectiv de 10.000 de lei. Anul acesta, pentru cărți, publicații și materiale documentare a fost alocată suma de 1.500 de lei, jumătate din valoarea celei de anul trecut. Mai mult, acum, pentru pregătirea profesională, pentru reparațiile și tichetele cadou este prevăzută suma de "0" lei. În schimb, în 2009, Teatrul de Stat a alocat 5.000 de lei pentru pregătirea profesională, 11.000 de lei pentru reparații și 58.000 de lei pentru tichetele cadou. Pe de altă parte, la capitolul "alte cheltuieli", a fost cuprinsă și suma de 30.000 de lei pentru "reclamă, publicitate", aproape dublu față de cât s-a alocat anul trecut (18.000 de lei). În ceea ce privește lista de investiții pentru anul 2010, Teatrul de Stat a prevăzut strict continuarea leasingului la autocar, rata anuală fiind estimată la 252.000 de lei. Lista obiectivelor de investiții a fost mult mai bogată anul trecut și a cuprins: achiziționarea unei unități centrale pentru sistem wireless de emisie-recepție-pentru facilitarea legăturii în timpul spectacolelor între regizorul tehnic și personalul artistic, achiziționarea unei mașini de spălat profesională-necesară spălării costumelor după fiecare reprezentație, achiziționarea unor mașini speciale prevăzute cu un aspirator de aspirat particulele de praf și rumeguș conform normelor UE, achiziționarea unui autocar de 43 locuri (rate leasing) și a două mașini universale de tâmplărie. Organigrama nu suferă modificări în ceea ce privește numărul de angajați, ci o serie de transformări și echivalări. Astfel, se transformă 1 post vacant de solist instrumentist într-un post de operator lumini, 1 post de contabil I A cu studii medii într-un post de economist II, datorită faptului că titularul de post are studii superioare în domeniul economic. De asemenea, în același proiect, se prevede echivalarea următoarelor funcții: montator decor-mânuitor-montator decor; tâmplar-confecționar montator produse din lemn; muncitor pictor-pictor executant; electrician-electrician iluminare scenă; muncitor mecanic-lăcătuș montator; muncitor croitor-croitor-confecționer îmbrăcăminte. Fără sporuri de doctorat și salarii de merit Pentru anul 2010, și Teatrul Național de Operă și Balet "Oleg Danovski" Constanța propune reducerea din bugetul realizat pe anul 2009 cu 30%. Dacă anul trecut, bugetul de venituri și cheltuieli ajungea la 7.642.342 de lei, acum, acesta se ridică la 6.684.839. Pentru deplasări, detașări și transferuri a fost prevăzută suma de 4.500 de lei, cu 2.500 de lei mai puțin față de anul trecut. Dacă anul trecut pentru "cărți, publicații și materiale documentare" au fost alocate 5.000 de lei, anul acesta a fost prevăzută doar suma de 1.600 de lei. Mai mult, în 2009, au fost alocați bani și pentru consultanță și expertiză (1.000 de lei), acest subcapitol primind acum "0" lei. Tot anul trecut, pentru pregătirea profesională au fost repartizate 8.000 de lei, cu 3.000 de lei mai mult decât anul acesta. Cheltuielile pentru "reclamă și publicitate" se limitează acum la 15.000 de lei, cu 10.000 de lei mai puțin față de anul trecut. "Conform noii legislații în vigoare, începând cu luna februarie 2010, nu se mai acordă spor de doctorat de 15 % iar salariile de merit vor mai fi acordate până la 1.03.2010", se mai arată în proiectul de hotărâre. Lista de investiții pentru anul acesta cuprinde achiziționarea unor programe de protecție-programe antivirus, cu scopul de a preveni contaminarea programelor de salarizare, contabilitate, gestiuni, ALOP, a bazelor de date privind achizițiile publice ale instituției, a bazelor de date ce conțin informații necesare bunei desfășurări a activității de spectacole (afișe, caiete program, evidență bibliotecă, studii muzicale), achiziționarea unei instalații de lumini pentru scenă și achiziționarea unui contrabas. În total, pentru aceste obiective a fost prevăzută suma de 80.000 de lei, la fel ca anul trecut. În organigrama și statul de funcții au fost făcute mai multe modificări: s-a hotărât reducerea numărului de personal de la 285 la 283, prin desființarea postului de scenograf, în cadrul Comparti-mentului Studii Muzicale, dar și a unui post de referent cu studii superioare în cadrul Serviciului Resurse Umane. Totodată, în statul de personal au apărut următoarele modificări: se asimilează 3 posturi de Șef Compartiment cu 3 posturi de Șef Secție (orchestră, cor și balet) și se transformă 4 posturi vacante de Artist Instrumentist în 4 posturi de Șef partidă. De asemenea, se echivalează și următoarele funcții: regizor tehnic-regizor scenă (culise); mecanic decor-lăcătuș montator; tâmplar-confecționer montator de produse din lemn; electrician-electrician iluminare scenă. Teatrul de Copii, fără investiții Veniturile totale ale Teatrului de Copii și Tineret Constanța pentru 2010 se ridică la 887.634 de lei, subvențiile fiind de 757.634 de lei, iar veniturile proprii de 130.000 de lei. Bugetul de venituri și cheltuieli din 2009 a fost de 1.170.600 de lei. Pentru deplasări, detașări și transferări a fost alocată suma de 200 de lei, anul trecut, cheltuielile la acest capitol ridicându-se la 6.000 de lei. Pentru cărți și publicații, s-au alocat 100 de lei, cu mult mai puțin față de anul trecut (8.000 de lei). Pentru pregătirea profesională, în 2009, s-au alocat 20.000 de lei, însă acum, această rubrică nu mai figurează în proiectul de buget. Mai mult, dacă anul trecut erau prevăzute 11.000 de lei pentru tichetele cadou, anul acesta, cifra înscrisă la acest capitol este "0" lei. În sfârșit, pentru reclamă și publicitate, anul trecut, a fost aprobată suma de 9.000 de lei, în timp ce în prezent a fost repartizată numai 100 de lei. "În ceea ce privește lista de investiții, instituția nu dispune de fonduri pentru anul 2010", se arată în proiectul de hotărâre. În această situație financiară, instituția a păstrat același număr de posturi ocupate ca și în organigrama și statul de funcții din anul precedent, respectiv 32 de posturi. Posturile vacante, în număr de 13, sunt păstrate în stat, pentru eventualele promovări.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2389 secunde