Ai nevoie de o hârtie de la ITM, scoți bani din buzunar!

318
Ai nevoie de o hârtie de la ITM, scoți bani din buzunar! - ainevoiedeohartie-1390412440.jpg

Articole de la același autor

 Inspecția Muncii a majorat cu 20 de procente taxele de eliberare a documentelor pentru persoanele  fizice și juridice


Firmele, dar și persoanele fizice care au de ridicat documente de la Inspectoratul Teritorial de Muncă vor plăti mai mult anul acesta, față de anul trecut. Începând cu 1 ianuarie 2014, taxele aplicate de Inspecția Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncă, pentru eliberarea de certificate, adeverințe sau alte documente au crescut cu 20 de procente, ajungând chiar și la sute de lei. Mai exact, pentru eliberarea de certificate, adeverințe sau duplicate de adeverințe în baza documentelor existente în arhivele ITM, persoanele care le solicită vor trebui să scoată din buzunar 50 lei pentru fiecare document, cu 10 lei mai mult decât anul trecut. Pentru eliberarea de certificate cu informații extrase din baza de date cu registrele generale de evidență a salariaților transmise de angajatori, fiecare persoană este taxată cu 15 lei. Înainte de intrarea în vigoare a Ordinului, taxa era de doar 10 lei de persoană. Taxa poate fi plătită la Trezorerie sau la casieria ITM. 


Bani pentru recuperarea Revisal-ului


La rândul lor, angajatorii care pierd datele din Revisal le pot recupera, tot contra cost, de la ITM. Astfel, dacă solicită datele pentru angajator, tariful este de 10 lei pentru fiecare pagină, la fel ca și pentru lista tuturor angajaților și detaliile pentru fiecare salariat sau fost salariat. 


"Angajatorul, periodic, trebuie să își salveze datele și pe un suport extern, așa cum scrie și în Manualul de utilizare a aplicației, folosind funcțiunea «Salvare bază de date» din meniul «Instrumente». În cazul în care din diferite motive angajatorii se confruntă cu pierderea bazei de date aferente Registrului General de Evidență a Salariaților în Format Electronic, Inspecția Muncii a stabilit ca, pentru angajatorii de dimensiuni mijlocii și mari, angajatorul să prezinte Inspectoratului Teritorial de Muncă Constanța o cerere de recuperare a bazei de date, însoțită de o copie după certificatul de înmatriculare, o împuternicire, dacă este cazul și actul de identitate a persoanei respective. Ulterior, ITM Constanța va transmite solicitarea către Inspecția Muncii, urmând ca după primirea bazei de date recuperată, să o pună la dispoziția angajatorului", a explicat reprezentantul ITM Constanța. 


Pentru angajatorii de dimensiuni mici, ITM va pune la dispoziție un "Raport angajator", pentru a avea informațiile corect, urmând ca angajatorul să își recupereze registrul prin reintroducerea datelor respectând în mod riguros identificatorii specifici. 
Tariful pentru eliberarea "Raportului angajator" este de 10 lei pentru fiecare pagină. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6369 secunde