Cu 100 de milioane de lei

Autobuze noi, trasee refăcute și bilete online, la RATC Constanța. Ce se va întâmpla cu microbuzele maxi-taxi?

11343
15
Autobuze noi, trasee refăcute și bilete online, la RATC Constanța. Ce se va întâmpla cu microbuzele maxi-taxi? - fotofondautobuze1-1482761870.jpg

Articole de la același autor

Într-un an de zile, Constanța ar putea avea autobuze noi-nouțe și o rețea modernă de transport urban. Primăria Constanța vrea să reformeze din temelii Regia Autonomă de Transport în Comun și asta cât mai repede. Mâine, în ședința Consiliului local, municipalitatea va aproba un contract de credit de 100 de milioane de lei de la BERD pentru achiziționarea de autobuze noi care ar putea fi puse în circulație  chiar din ianuarie 2018.


Este vorba despre un împrumut nece-sar pentru reconfigurarea regiei de transport. Potrivit primarului Decebal Făgă-dău, vor fi achiziționate mijloace de transport moderne, redimensionate, cu elemente de siguranță pentru pasageri, cu camere de supraveghere a pasa-gerilor și monitorizare în trafic a șoferilor. De asemenea, se va implementa un sistem de e-ticketing pentru eliminarea biletelor și a pasagerilor clandestini, iar traseele vor fi revizuite și adaptate noilor cerințe, cu mijloace de transport dimen-sionate corect.


Concret, după aprobarea de către Consiliul Local al Contractului de credit în valoare de până la 100.000.000 de lei, a Contractului de ipotecă pe venituri precum și a Contractului privind contul de rezervă, încheiate între municipiul Constanța și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, în ianuarie 2017, va fi lansată invitația la licitație, în mai 2017 ar trebui să aibă loc atribuirea contractului, iar în decembrie 2017 acesta ar trebui să fie deja finalizat. Ulterior, municipalitatea va rambursa creditul în 12 ani, cu o perioadă de grație de doi ani, în 40 de rate trimestriale egale. Primăria va plăti către BERD un comision inițial de acordare de 1% din credit. Marja de dobândă este ROBOR la trei luni +1,3%. Banii vor fi folosiți în primul rând pentru achiziționarea de autobuze Diesel VI noi, cu podele joase, dar și pentru mentenanța lor, diagnostic, echipament și alte servicii arondate.


Ce facem cu operatorii privați?
Conform Planului de Mobilitate Ur-bană, autobuzele RATC circulă pe 22 de rute, trei companii private separate, toate autorizate de Primăria municipiului, deservesc alte nouă servicii. Acestea funcționează cu o frecvență ridicată, nu după un program fix, și sunt considerate necesare pentru a completa rețeaua RATC, deservind străzi care nu pot susține autobuze mai mari decât micro-buzele.


Cele trei societăți private sunt SC Grup Media Sud Company SRL, care ope-rează șase servicii, liniile 301, 302, 303, 304, 305 și linia 309, SC Sybel Pro Invest SRL, care operează un serviciu, linia 314, și SC Dorada Transporting SRL, care operează două servicii, liniile 310 și 312. Deși acestea ar trebui să completeze traseele RATC, ele sunt paralele cu principalele artere de-a lun-gul cărora circulă autobuzele, existând astfel numeroase suprapuneri între tra-seele RATC și cele ale operatorilor pri-vați.


Concurență neloială?
Deocamdată, autoritățile locale nu au hotărât dacă vor lua măsuri și în ce provește operatorii privați de transport în comun. Sunt binecunoscute nemul-țumirile conducerii RATC care a spus de mai multe ori că microbuzele le fură călătorii, practică tarife neloiale, intră pe traseele publice și opresc peste tot, nu doar în stații. De asemenea, sunt de no-torietate problemele pe care le creează în trafic aceste microbuze, dar și con-dițiile improprii pentru călători.


Rămâne de văzut ce soluții va găsi primăria și pentru această problemă, pomparea de bani în RATC putând să fie un eșec răsunător dacă nu se iau măsuri și în privința operatorilor privați.


Comentează știrea

15 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
altul
27 decembrie 2016
????!!!!

CUGETULE, CHIAR DACA TE NUMESTI LIBER POATE AR TREBUI SA MAI VERIFICI DIN CAND IN CAND ANUNTURI DE GENUL CAMATAREI ESTHER........

calator
2 ianuarie 2017
transport in comun

BUNA IDEIA MODERNIZARII RATC-LUI, DACA NU PRELUNGITZI TRASEUL : 100 SI 100C, PANA IN PARTEA OPUSA A CONSTANTZEI, ADICA PANA PRACTIKER, MAI PRECIS PANA LA IESIREA DIN ORASUL CONSTANTZA ( PE DRUMUL CE DUCE SPRE CUMPANA SI SPRE MANGALIA, NU FACETZI NIMIC BUN ! ) . ASA CUM ATZI PROCEDAT CU TRASEELE : 2 - 43 SI 5 - 40, A FOST FFF BINE, DAR NU ATZI MAI CONTINUAT SI ATZI FACUT RAU, PENTRU CA OAMENII UMBLA / " ALEARGA " CA BESMETICII DE LA O STATZIE DE AUTOBUZ, LA ALTA STATZIE DE AUTOBUZ, PENTRU CA SA AJUNGA UNDE AU TREABA, DEOARECE TRASEELE, NU SUNT GANDITE BINE, CI SUNT GANDITE AIUREA, CEI INDRITUITZI AU GANDIT " CU PICIOARELE SI NU, CU CAPUL " , LA FEL SI STATZIILE OPRIRE / URCARE PASAGERI SI CE SA MAI SPUNEM DE TRECERILE PENTRU PIETONI, TOTUL ESTE GANDIT PROST SI NIMIC IN FOLOSUL OAMENILOR CA SA MERGEM / " SA ALERGAM " SI SA IROSIM TIMPUL IN ACEASTA VIATZA, CU CHESTIUNI NEFOLOSITOARE LOCUITORILOR ACESTUI ORAS SI ASA LASATZI DE IZBELISTE, ATATA AMAR DE TIMP DE FOSTUL PRIMAR SI CHIAR DE FOSTII PRIMARI ?! INTRODUCETZI TRASEE NOI DE AUTOBUZE, TRASEE NOI SOLICITATE : RATC-LUI SI PRIMARIEI, DE CATRE CETATZENII ACESTUI ORAS !

calator
2 ianuarie 2017
transport in comun

BUNA IDEIA MODERNIZARII RATC-LUI, DACA NU PRELUNGITZI TRASEUL : 100 SI 100C, PANA IN PARTEA OPUSA A CONSTANTZEI, ADICA PANA PRACTIKER, MAI PRECIS PANA LA IESIREA DIN ORASUL CONSTANTZA ( PE DRUMUL CE DUCE SPRE CUMPANA SI SPRE MANGALIA, NU FACETZI NIMIC BUN ! ) . ASA CUM ATZI PROCEDAT CU TRASEELE : 2 - 43 SI 5 - 40, A FOST FFF BINE, DAR NU ATZI MAI CONTINUAT SI ATZI FACUT RAU, PENTRU CA OAMENII UMBLA / " ALEARGA " CA BESMETICII DE LA O STATZIE DE AUTOBUZ, LA ALTA STATZIE DE AUTOBUZ, PENTRU CA SA AJUNGA UNDE AU TREABA, DEOARECE TRASEELE, NU SUNT GANDITE BINE, CI SUNT GANDITE AIUREA, CEI INDRITUITZI AU GANDIT " CU PICIOARELE SI NU, CU CAPUL " , LA FEL SI STATZIILE OPRIRE / URCARE PASAGERI SI CE SA MAI SPUNEM DE TRECERILE PENTRU PIETONI, TOTUL ESTE GANDIT PROST SI NIMIC IN FOLOSUL OAMENILOR CA SA MERGEM / " SA ALERGAM " SI SA IROSIM TIMPUL IN ACEASTA VIATZA, CU CHESTIUNI NEFOLOSITOARE LOCUITORILOR ACESTUI ORAS SI ASA LASATZI DE IZBELISTE, ATATA AMAR DE TIMP DE FOSTUL PRIMAR SI CHIAR DE FOSTII PRIMARI ?! INTRODUCETZI TRASEE NOI DE AUTOBUZE, TRASEE NOI SOLICITATE : RATC-LUI SI PRIMARIEI, DE CATRE CETATZENII ACESTUI ORAS !

calator
2 ianuarie 2017
transport in comun

BUNA IDEIA MODERNIZARII RATC-LUI, DACA NU PRELUNGITZI TRASEUL : 100 SI 100C, PANA IN PARTEA OPUSA A CONSTANTZEI, ADICA PANA PRACTIKER, MAI PRECIS PANA LA IESIREA DIN ORASUL CONSTANTZA ( PE DRUMUL CE DUCE SPRE CUMPANA SI SPRE MANGALIA, NU FACETZI NIMIC BUN ! ) . ASA CUM ATZI PROCEDAT CU TRASEELE : 2 - 43 SI 5 - 40, A FOST FFF BINE, DAR NU ATZI MAI CONTINUAT SI ATZI FACUT RAU, PENTRU CA OAMENII UMBLA / " ALEARGA " CA BESMETICII DE LA O STATZIE DE AUTOBUZ, LA ALTA STATZIE DE AUTOBUZ, PENTRU CA SA AJUNGA UNDE AU TREABA, DEOARECE TRASEELE, NU SUNT GANDITE BINE, CI SUNT GANDITE AIUREA, CEI INDRITUITZI AU GANDIT " CU PICIOARELE SI NU, CU CAPUL " , LA FEL SI STATZIILE OPRIRE / URCARE PASAGERI SI CE SA MAI SPUNEM DE TRECERILE PENTRU PIETONI, TOTUL ESTE GANDIT PROST SI NIMIC IN FOLOSUL OAMENILOR CA SA MERGEM / " SA ALERGAM " SI SA IROSIM TIMPUL IN ACEASTA VIATZA, CU CHESTIUNI NEFOLOSITOARE LOCUITORILOR ACESTUI ORAS SI ASA LASATZI DE IZBELISTE, ATATA AMAR DE TIMP DE FOSTUL PRIMAR SI CHIAR DE FOSTII PRIMARI ?! INTRODUCETZI TRASEE NOI DE AUTOBUZE, TRASEE NOI SOLICITATE : RATC-LUI SI PRIMARIEI, DE CATRE CETATZENII ACESTUI ORAS !

vasile
8 ianuarie 2017
dar cu tramvaiele ce-ati avut?

In toate orasele civilizate atat din Romania cat si din lume, circula mijloace de transport urban în comun, constând din unul până la trei vagoane (cu tracțiune electrică) care rulează pe șine, mijloace de transport nepoluate , sii anume TRAMVAIE. Mazarica, a prostit si distrus transportul public local, cu efecte catastrofale din punct de vedere al poluarii mediului, a scos tramvaiele, introducand autobuzele noneuro, si masluite cu euro2 la RAR.

15 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7399 secunde