Ce drepturi ai când faci cumpărături online, de Black Friday
317
Articole de la același autor
Ce subvenții vor primi constănțenii pentru încălzirea locuinței
25 Octombrie 2013
Cum va fi vremea mâine, la Constanța
19 Noiembrie 2013
Galerie FOTO. Reabilitarea Pieței Ovidiu, aproape de finalizare. Iată cum arată zona
18 Noiembrie 2013
Cum ar rezista CONSTANȚA LA UN CUTREMUR PUTERNIC. Care sunt CARTIERELE VULNERABILE ale orașului
08 Octombrie 2013
Se închide supermarketul Real Constanța Sud. Toate produsele se vând la jumătate de preț
05 Noiembrie 2013
Cum va arăta PROMENADA MODERNIZATĂ din MAMAIA. Galerie foto
08 Noiembrie 2013
l Protecția Consumatorilor se pregătește de o avalanșă de reclamații
Românii au intrat în febra promoțiilor și, de câteva zile, o țin tot în cumpărături. Este o "săptămână neagră" pentru portofelele românilor. Însă unele din ofertele Black Friday nu s-au ridicat la așteptările clienților. Unii au fost nemulțumiți că stocurile s-au epuizat prea repede, alții au apucat să facă o comandă, dar ulterior, nu au mai primit produsul, alții, și mai puțin norocoși, au primit un produs defect.
Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor au primit deja numeroase reclamații și sesizări din partea celor care au luat țepe de Black Friday. Cele mai multe plângeri au făcut referire la faptul că nu au mai putut să achiziționeze produsele comandate online. De asemenea, numeroși consumatori consideră că reducerea de preț nu s-a făcut corect, prețul fiind "umflat" înainte de a se aplica reducerea.
"La Constanța, deocamdată, nu s-au înregistrat decât două reclamații. Un consumator ne-a sesizat că a primit un produs defect, iar un altul a spus că produsul, deși fusese comandat, nu mai era pe stoc. Însă, cu siguranță, vom mai avea petiții și în perioada următoare, mai ales că perioada reducerilor de Black Friday con-tinuă și multe comenzi abia acum urmează a fi procesate", a declarat, pentru "Cuget Liber", directorul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Ni-colae Timoașcă.
Analizați "chilipirurile"
Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România ne sfătuiește să fim foarte atenți la ofertele prezentate și să examinăm și să analizăm "chilipirurile" comercianților.
Dacă ați cumpărat un produs prin intermediul unui magazin online și când a fost livrat ați constatat că nu este produsul dorit, aveți dreptul să vă răzgândiți în termen de zece zile lucrătoare din momentul livrării. Agentul economic este obligat să vă returneze banii, fără să fie nevoie să explicați de ce v-ați răzgândit și fără să vă impună penalități.
Totuși, aceste drepturi nu se aplică atunci când cumpărați online ziare, înregistrări audio, video sau programe informatice, produse personalizate sau pachete turistice. Perioada de livrare a produselor achiziționate de pe internet nu poate fi mai lungă de 30 de zile.
Atenție la site-urile false!
Există și riscuri atunci când alegeți să faceți cumpărături online. Este vorba despre site-urile false. Un website bine realizat nu reprezintă automat un indiciu că respectiva companie respectă legea. Nu cumpărați de pe site-uri care nu vă oferă în mod clar datele de contact și informații despre identitatea companiei. De asemenea, asigurați-vă că magazinul online are și o secțiune de politică de confidențialitate.
Garanție ca la magazin
Atenție, atunci când cumpărați pe internet, aveți aceleași drepturi privind garanția, ca și atunci când cumpărați dintr-un magazin obișnuit. Asigurați-vă însă că etichetele și sigiliile aplicate de fabricant rămân intacte. Vânzătorul poate refuza să ia măsurile reparatorii pentru produsele desigilate.
Românii au intrat în febra promoțiilor și, de câteva zile, o țin tot în cumpărături. Este o "săptămână neagră" pentru portofelele românilor. Însă unele din ofertele Black Friday nu s-au ridicat la așteptările clienților. Unii au fost nemulțumiți că stocurile s-au epuizat prea repede, alții au apucat să facă o comandă, dar ulterior, nu au mai primit produsul, alții, și mai puțin norocoși, au primit un produs defect.
Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor au primit deja numeroase reclamații și sesizări din partea celor care au luat țepe de Black Friday. Cele mai multe plângeri au făcut referire la faptul că nu au mai putut să achiziționeze produsele comandate online. De asemenea, numeroși consumatori consideră că reducerea de preț nu s-a făcut corect, prețul fiind "umflat" înainte de a se aplica reducerea.
"La Constanța, deocamdată, nu s-au înregistrat decât două reclamații. Un consumator ne-a sesizat că a primit un produs defect, iar un altul a spus că produsul, deși fusese comandat, nu mai era pe stoc. Însă, cu siguranță, vom mai avea petiții și în perioada următoare, mai ales că perioada reducerilor de Black Friday con-tinuă și multe comenzi abia acum urmează a fi procesate", a declarat, pentru "Cuget Liber", directorul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Ni-colae Timoașcă.
Analizați "chilipirurile"
Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România ne sfătuiește să fim foarte atenți la ofertele prezentate și să examinăm și să analizăm "chilipirurile" comercianților.
Dacă ați cumpărat un produs prin intermediul unui magazin online și când a fost livrat ați constatat că nu este produsul dorit, aveți dreptul să vă răzgândiți în termen de zece zile lucrătoare din momentul livrării. Agentul economic este obligat să vă returneze banii, fără să fie nevoie să explicați de ce v-ați răzgândit și fără să vă impună penalități.
Totuși, aceste drepturi nu se aplică atunci când cumpărați online ziare, înregistrări audio, video sau programe informatice, produse personalizate sau pachete turistice. Perioada de livrare a produselor achiziționate de pe internet nu poate fi mai lungă de 30 de zile.
Atenție la site-urile false!
Există și riscuri atunci când alegeți să faceți cumpărături online. Este vorba despre site-urile false. Un website bine realizat nu reprezintă automat un indiciu că respectiva companie respectă legea. Nu cumpărați de pe site-uri care nu vă oferă în mod clar datele de contact și informații despre identitatea companiei. De asemenea, asigurați-vă că magazinul online are și o secțiune de politică de confidențialitate.
Garanție ca la magazin
Atenție, atunci când cumpărați pe internet, aveți aceleași drepturi privind garanția, ca și atunci când cumpărați dintr-un magazin obișnuit. Asigurați-vă însă că etichetele și sigiliile aplicate de fabricant rămân intacte. Vânzătorul poate refuza să ia măsurile reparatorii pentru produsele desigilate.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 25 Noiembrie 2013
Luni, 18 Noiembrie 2013
Sâmbătă, 24 Noiembrie 2012
Vineri, 23 Noiembrie 2012
Vineri, 23 Noiembrie 2012
Vineri, 23 Noiembrie 2012
Joi, 22 Noiembrie 2012
Miercuri, 21 Noiembrie 2012
Sâmbătă, 26 Noiembrie 2011