Ciorbă fermentată și salată cu viermi, în meniul turiștilor de pe litoral

971
În mai puțin de două săptămâni, inspectorii Protecției Consumatorilor au efectuat peste o sută de controale în cadrul Comandamentului Litoral 2011. O mare parte dintre acestea au venit ca urmare a unor reclamații primite din partea turiștilor.

Agenții economici de pe litoral susțin că nu sunt puși pe căpătuială, deși prețurile pe care le practică depășesc de multe ori limita decenței. Trag tare cât pot, să câștige în două luni cât pentru un an întreg. Chiar dacă asta înseamnă să își înșele clientul, să îi servească mâncare stricată, să-l cazeze în condiții improprii și să-i îngrădească accesul pe plajă.

Astfel de probleme au descoperit inspectorii OPC în controalele efectuate de la 1 iulie și până în prezent. "Este grav că încă găsim produse expirate în frigiderele lor, nu afișează gramajele la preparatele culinare și nu afișează prețurile", a declarat Dionisie Culețu, directorul coordonator al Comisariatului Jude-țean pentru Protecția Consumatorilor.

Au fost controlate 23 de unități de comercializare de produse alimentare, 21 de unități de comercializare produse nealimentare și 63 de prestatori de servicii alimentare și nealimentare. Valoarea amenzilor aplicate este de 98.200 de lei și au fost oprite temporar de la comercializare produse în valoare de 12.825 de lei.

Inspectorii au găsit cârnați, crenvurști, esențe, pesmet și condimente cu date limită de consum expirate, camere de hotel fără covorașe antiderapante, baterii uzate, chiuvete crăpate și șezlonguri nevopsite.

Peste 30 de sesizări în două săptămâni

În același interval, la cele trei centre operaționale ale Comandamentului, din Mamaia, Neptun și Costinești, au fost sesizate 32 de reclamații. Turiștii au reclamat că au observat cum alimentele perisabile sunt transportate fără asigurarea temperaturii recomandate de producători, că li s-a servit la masă ciorbă fermentată sau preparate din carne cu date limită de consum depășite, salată de fructe cu viermi, preparate la grătar insuficient preparate termic, că li s-a cerut taxă la piscină, deși erau cazați în hotelul respectiv, că li s-a interzis să-și așeze cearceafurile în zona amenajată cu șezlonguri și că mai mult de un sfert din camerele unui hotel nu erau dotate cu aparate de aer condiționat.

Patru puncte pentru reclamații

Dacă doriți să faceți o reclamație îi găsiți pe inspectorii OPC la Constanța, în sediul central al CJPC Constanța - tel. 0241/550.550, la Mamaia - Hotel Ovidiu, tel. 0241/831.933, la Neptun - Hotel Miorița, tel. 0241/731.900 și la Costinești - sediul BTT, tel. 0241/734.900. Programul de lucru în aceste locații este între orele 10,00 și 20,00, de luni până sâmbătă, iar în zilele de duminică se va asigura permanența între orele 10,00 și 16,00. De asemenea, se pot obține informații privind modalitatea de a adresa o sesizare sau reclamație în atenția CJPC, la Telefonul Consumatorului - 0800.080.999. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4246 secunde