Constănțenii își tratează copiii la telefon. Atenție, nu este o alternativă la 112!

195
Constănțenii își tratează copiii la telefon. Atenție, nu este o alternativă la 112! - constantenii-1504018083.jpg

Articole de la același autor

Se pare că, în acest sezon estival, foarte mulți părinți constănțeni au apelat la serviciul telefonic de oferit sfaturi pediatrice Peditel, pentru a cere sfaturi cu privire la simptomele de boală ale copiilor lor. Chiar dacă acest lucru poate părea o soluție bună și rapidă, specialiștii spun că acest serviciu telefonic nu ține locul Unităților de Primiri Urgențe


Potrivit serviciului de pediatrie telefonic, cu program non-stop, pe parcursul întregului an, dar mai ales în sezonul estival, foarte mulți constănțeni au încercat să obțină sfaturi medicale prin telefon, cu scopul de a evita Secția de Urgențe. 


Părinții care apelează numerele serviciului telefonic de pediatri găsesc la celălalt fir un medic specialist pediatru care îi sfătuiește ce să facă, dacă cei mici se simt rău, sau îi îndrumă spre un serviciu de urgențe, în cazurile grave. 


"Motivul apelurilor se înscrie în problematica medicală specifică perioadei estivale, a caniculei și insolației, peste 37% dintre apeluri având ca protocol febra, 27% - diareea și 19% - vărsăturile.


Majoritate apelurilor au provenit din județele Constanța, Cluj și din București. Pentru primele șapte luni ale anului, medicii au rezolvat 28.852 de cazuri, iar până la finalul anului, se estimează preluarea a peste 52.000 de apeluri, ce reprezintă 10% din numărul total de copii care ajung, la nivel național, în Unitățile de Primiri Urgențe", explică reprezentanții programului. 


Sfaturile acordate prin telefon de medicul de gardă sunt de intervenție rapidă, serviciul reușind în acest fel să rezolve telefonic cazurile care nu necesită prezentare la medic și în consecință, să preia din presiunea exercitată pe Unitățile de Primiri Urgențe.
Serviciul Peditel este un call center pediatric medical non stop, deservit de 13 medici specialiști/primari. Programul de lucru este structurat pe ture și gardă. Serviciul funcționează non-stop, fiind deservit de un medic pe tură sau gardă. Serviciul dispune de 26 de protocoale medicale, o centrală telefonică și un soft medical. Apelurile sunt preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală.


Peditel se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său, nu pentru urgențe, care se vor adresa la 112 și Unităților de Primiri Urgențe.


Sfaturile acordate de medicul de gardă sunt sfaturi de intervenție rapidă. Părinții trebuie să înțeleagă că serviciul telefonic de oferit sfaturi pediatrice nu înlocuiește consultul medical și nu este o alternativă la 112.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4076 secunde