Parcări de fițe și parcări de cartier

Cum vrea Primăria Constanța să rezolve problema locurilor de parcare

8768
16
Cum vrea Primăria Constanța să rezolve problema locurilor de parcare - masiniparcatepetrotuar9-1493313389.jpg
Constanța este orașul în care pietonii circulă pe stradă, iar mașinile stau pe trotuar. Acest lucru nemulțumește atât cetățenii, cât și autoritățile locale, care promit că situația se va schimba în curând. Tocmai de aceea, Primăria Constanța a elaborat un regulament privind asigurarea numărului minimum de locuri de parcare pentru lucrările de construcții și amenajări autorizate pe raza municipiului. Proiectul a fost aprobat în ședința de Consiliu Local de ieri.

"Din toate calculele preliminare pe care le-am făcut împreună cu arhitectul șef, Constanța este orașul cu indicele de motorizare cel mai ridicat din România. Orașul nostru a fost proiectat aproape în totalitate în socialism, în care așteptai aproape o viață pentru o mașină și, după ce ți-o luai, mergeai o duminică da, alta ba. În mod evident, Constanța nu a fost pregătită pentru asaltul acesta și pentru această evoluție exponențială a numărului de autoturisme", a explicat primarul Constanței, Decebal Făgădău.

Astfel, conform noului regulament, construcțiile administrative trebuie să asigure un loc de parcare la 80 de metri pătrați, pentru funcțiuni care nu generează trafic de utilizatori sau un loc la 40 de metri pătrați, pentru cele cu acces public la ghișee, birouri și relații cu publicul.

Parcări mai mari la centrele comerciale

Pentru construcțiile comerciale mai mari de 50 de metri pătrați, se va asigura minimum un loc de parcare pentru fiecare 35 de metri pătrați din suprafața utilă a ariei de vânzare sau un loc la 50 de metri pătrați, pentru cele unde este un număr mai redus de clienți, unde nu sunt produse de larg consum, cum ar fi anticariate, galerii de artă, desfacere de produse manufacturiere etc. În ce privește restaurantele, barurile și alte unități de alimentație publică, acestea trebuie să asigure minimum un loc de parcare la patru locuri de masă, respectiv un loc de parcare la opt metri pătrați de suprafață utilă a sălii de consumație.

În cazul construcțiilor de cult, aici trebuie asigurate cinci locuri de parcare pentru fiecare obiectiv, iar pentru muzee, biblioteci, case de cultură, teatre, cinematografe, se va asigura minimum un loc de parcare pentru spații cu suprafața utilă între 50 și 150 mp.

Pentru unitățile de învățământ, creșe, cămine pentru elevi sau studenți, investitorii trebuie să asigure un loc de parcare la trei cadre didactice, iar pentru cele universitare, un loc de parcare la zece studenți și între unu și trei locuri de parcare pentru autocare. Cât despre spitale, clinici medicale, centre de recuperare medicală, se vor aplica normativele specifice acestui tip de con-strucții. Pentru policlinici și clinici de specialitate, se va asigura un loc de parcare la 50 de metri pătrați, la azilele de bătrâni - un loc de parcare la 20 de paturi, dar nu mai puțin de cinci locuri de parcare, în special pentru angajați.

Referitor la construcțiile sportive, cum ar fi complexurile, sălile polivalente, bazine de înot, stadioane, patinoare, poligoane pentru tir, acolo unde nu există tribune, trebuie amenajat un loc de parcare la 250 de metri pătrați de teren de sport, iar unde sunt tribune, cel puțin un loc de parcare la 250 mp de teren de sport plus un loc de parcare la 20 de locuri în tribune. Se vor prevedea două locuri pentru autocare la obiectivele majore, cu peste 200 de locuri în tribune.

 

În cazul ștrandurilor, va fi un loc de parcare la fiecare 200 de mp din suprafața terenului, pentru piscinele acoperite fără tribune un loc de parcare la cinci dulapuri individuale de vestiar, iar la cele cu tribune, un loc de parcare la cinci vestiare, plus un loc de parcare la 20 de locuri în tribune.

La terenurile de tenis fără tribune trebuie asigurate două locuri de parcare pentru fiecare teren de tenis, iar la cele cu tribune, două locuri de parcare pentru fiecare teren de tenis plus un loc de parcare la 20 de locuri în tribune.

Parcări și pentru vizitatori

În ce privește pensiunile, hotelurile, motelurile, vilele turistice, va fi un loc de parcare la fiecare construcție cu maximum trei unități de cazare și patru locuri de parcare la zece locuri de cazare pentru hoteluri și hotelurile apartament. La motel se va asigura câte un loc de parcare la fiecare cameră de cazare și, pentru personal, suplimentar, câte un loc de parcare la 14 camere de cazare. Hostelurile trebuie să aibă câte un loc de parcare la 15 paturi.

De asemenea, constănțenii care își construiesc case trebuie să se asigure că au minimum un loc de parcare pentru fiecare unitate locativă cu suprafața utilă de maximum 100 de metri pătrați și cel puțin două locuri când au o suprafață mai mare de 100 mp. La blocuri, minimum 40 la sută din totalul locurilor de parcare vor fi prevăzute în spații acoperite, fie interioare, fie exterioare, cu pergole. De asemenea, se va calcula cu 20 la sută mai multe locuri de parcare, pentru vizitatori.

O politică nouă a locurilor de parcare

Însă planurile autorităților locale nu se opresc aici.

"Pe lângă acest regulament care impune că orice investiție nouă trebuie să-și asigure locurile de parcare pe care le generează și eventual și suplimentar, vor apărea și alte proiecte de hotărâre de consiliu local privind o politică a locurilor de parcare. Parcările vor fi diferite, în funcție de zona orașului. Una este parcarea în zona de dormitor, care este o parcare de necesitate, și alta este parcarea până în ușa barului sau a restaurantului, care este o fiță. Nu este ceva absolut necesar. Și tocmai de aceea lucrurile acestea trebuie reglementate", a completat primarul Făgădău. 

Comentează știrea

16 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Ioan de la depoul 3
28 aprilie 2017
Parcari

Super! Deci dupa ce a facut vreme de 20 de ani orasul praf, printr-un fel de "genocid" arhitectural, abia acum prinaria a gasit "solutia". Too late moncher.

Gigi
28 aprilie 2017
In 20 de ani au '' retrocedat '' toate terenurile pe care se puteau construii parcari !

Acum nu se mai poate face nimic .....doar eventual parcari etajatate , dar unde ? ca s-a '' retrocedat '' tot !

Naekst
28 aprilie 2017
Locuri de parcare

Si totusi nu am inteles cum vor fi redate trotuarele catre pietoni, ca nu se spune. Ori aceasta este prioritatea momentului in Constanta, inca de ieri.

Constantin
28 aprilie 2017
tarziu...

Bla bla bla... O adunatura de... Introduceti sensul unic!!! Este ultima solutie! Puneti capat haosului si poluarii!!!

Dorel
28 aprilie 2017
Sper sa raspunda cineva

Cartierele construite in ultimii 20 de ani(Compozitorilor,Tineretului.Palazu,etc.)nu respecta nici una din ideile emanate de primar.Bine a punctat IOAN DE LA DEPOUL 3. Dupa 20 de ani de genocid arhitectural, mai fac trafic cu ultimele spatii verzi si dupa aceea vor respecta niste reguli care ar fi trebuit respectate de la inceput.Doamne fereste de un incendiu in blocuri in care nu pot intra masini ale ISU.Sunt zone in care abia isi fac loc masinile de gunoi.Sunt institutii ale statului care ar fi trebuit sa ia masuri,sper sa raspunda.

asdsad
28 aprilie 2017
asdasdasd

Domnule poet Fagadau .... La Delfinariu ?? Care parcare ??? Lasi masina la mama dracu prin mamaia sau pe la city ...

fani
28 aprilie 2017
speranta

SPERA ..... ! Mult succes.

Răspuns la: Sper sa raspunda cineva
Adăugat de : Dorel, 28 aprilie 2017
Cartierele construite in ultimii 20 de ani(Compozitorilor,Tineretului.Palazu,etc.)nu respecta nici una din ideile emanate de primar.Bine a punctat...
Bineinteles...
28 aprilie 2017
Greaua mostenire

Cand am facut ochi,prin anii '50,primele cuvinte auzite de mine la radio au fost "greaua mostenire burghezo-mosiereasca".Dupa 60 de ani Fagadau,un urmas al bolesevicilor stalinisti din anii '50 imi vorbeste despre greaua mostenire socialista.Are mult tupeu baiatul asta.El ne vorbeste despre comunisti ? Spuneti-i lui Fagadau,ca acest oras a fost modernizat incepand cu anii '60- '70.La vremea aia arhitecti adevarati,arhitecti responsabili au proiectat si construit mari cartiere de locuinte unde au prevazut spatii de parcare,locuri de joaca,parcuri mari,complexe sportive,complexe comerciale,etc.Aveti dovada pe teren.Mai tarziu,Mazare,primul idiotl municipal, nu a dat doi bani pe aceste zone unde a facut retrocedari dupa capul lui ,a vandut terenuri,a furat terenuri,si-a improprietarit prietenii din politica si toate neamurile lui de tigan bucurestean.Mazare a facut pipi pe toata Constanta si pe toata stiinta arhitectilor adevarati.Asa se intampla cand alegi un bufon in fruntea comunitatii.Numai in fata blocului meu a existat o parcare "comunista" proiectata pentru 50-70 autoturisme,o parcare care azi a ajuns benzinarie datorita primului idiot municipal.Alt exemplu.In fata garii Constanta a existat o parcare.Si aceasta parcare a fost nenorocita de Mazare din care a facut a doua autogara sau autogara de langa autogara.Fagadau a pierdut ocazia sa taca.Uite cum ne explica acest tupeist,ales tot de Mazare,uite cum ne explica el de ce nu avem noi parcari in Constanta.Asta ne da lectii ? Mult tupeu le trebuie la pesedistii astia.De aici se vede ca Fagadau ori face pe prostul ori nu stie pe ce lume traieste.Se vede ca cest om nu s-a nascut si nu a trait in acest oras,nu este legat de oras,este rupt de realitate.Spuneti-i sa taca....sa taca...sa taca...... ! Cel putin sa nu mai vorbeasta despre vechiul oras Constanta ca mai mult NE IRITA.

Sofer
28 aprilie 2017
Mitocani la volan

Cu cateva ore de scoala soferi, nu poti invata prea mult/nu exista respect intre soferi sau pietonii/parcari la fel cu parcuri pt copii/ pericole>garaje si piedici galbene.

optimist
28 aprilie 2017
de bine

Domnule Fagadau: Baga domnule metrou!

16 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4362 secunde