Experiența de ghid în celebrul tren de epocă Orient-Express, povestită de Diana Slav

879
2
Cu excepția celor doi ani de pandemie, de 139 de ani, trenul istoric Orient-Express circulă pe traseul Paris – Budapesta – Sinaia – Bucureşti – Istanbul și retur. În acest weekend, luxosul tren Venice Simplon-Orient-Express, cu 15 vagoane și tractat de două locomotive, va traversa din nou România. Va reveni sâmbătă, 3 septembrie, pe la Giurgiu, în drumul său de întoarcere Istanbul – Paris, iar pe data de 4 septembrie va ieși prin vestul României.





Trenul a plecat pe 26 august de la Paris și a intrat în România pe 28 august, pe la Curtici, ajungând la Sinaia. Călătorii au vizitat castelul Peleș, iar trenul a plecat spre București. Nu știm dacă toți călătorii au ales această aventură din pasiune pentru unul dintre cele mai mari romane de mister ale scriitoarei Agatha Christie - „Crima din Orient-Express”, dar cert este că, pentru cine-și permite, această călătorie creează amintiri care vor dura o viață. „De la înființarea serviciului Orient-Express, în 1883, de la Paris, Franța, la Istanbul, Turcia, acest mod exclusiv de transport a fost considerat cel mai important în călătoriile cu trenul de lux. Vedetele de film, regalitatea, spionii, aristocrații și scriitorii au făcut călătoria cu stil și, într-adevăr, pentru oricine, o călătorie cu acest tren magnific va crea amintiri care să dureze toată viața”, astfel sunt îmbiați toți cei care-și permit o astfel de extravaganță. Trenul funcționează de la mijlocul lunii martie până la începutul lunii noiembrie, iar tarifele variază de la 2.200 de lire sterline de persoană, pentru o călătorie de la Veneția la Londra, până la 40.000 de lire sterline pentru o Grand Suite pe călătoria la Istanbul.

De altfel, după cum ne povestea Diana Slav, constănțeanca revenită, zilele acestea, la bordul luxosului Orient-Expres în calitate de ghid pe tronsonul care traversează România, cei care-și permit o astfel de extravaganță sunt din rândul „colecționarilor” de experiențe highclass. „În fiecare țară unde au opriri, în diferitele locuri pe care le vizitează, cu ședere de o noapte sau fără, se acontează ghizi locali. Pentru Sinaia și București s-a format o echipă, din care jumătate eram constănțeni. Colegi foarte bine pregătiți, care se ocupau de grupurile care soseau în terminalul de pasageri al portului Constanța, pe navele de croazieră. Din punct de vedere turistic, acest Orient Expres este un produs foarte delicat, în care oaspeții trebuie să se simtă puțin răsfățați, pe măsura prețului plătit”, ne-a declarat Diana Slav.



Fără blugi la bordul Orient-Express

Ghidul preia grupuri de oaspeți, în variantă shuttle, ori grupuri cu cerințe speciale de deplasare sau cerințe de limbi străine (gen chineză/japoneză) sau cerințe VIP, cu mașini separate, ghid personal. În ce constă ghidajul într-un Orient-Express? Înainte de toate trebuie spus că regulile de protocol impun o anume conduită, ținută vestimentară, exprimări fără păreri personale, fără glume legate de orientări sexuale, greutate etc., care Dianei Slav nu-i sunt străine, ea mai participând și în 2019 la această „aventură” selectă.

„Blugii sunt interziși la bordul Orient-Express-ului, chiar și pentru oaspeți. Iar în cazul nostru, al ghizilor, nu fuste scurte, nu pantaloni scurți, culori uniforme, mai închise, fără printuri și alte mesaje, fără sandale sau papuci. Eu am preferat să îmbrac o ie, într-o singură cusătură, pe albastru.

Tura aceasta eu am avut parte de un cuplu cu cerințe VIP, de care a trebuit să mă ocup de la sosirea în Sinaia până la plecarea din București. Fiind într-o zi de luni, castelul Peleș nu era deschis, dar pentru oaspeții din Orient-Express a fost deschis pentru vizita lor specială. În cazul meu, oaspeții și-au dorit să vadă și mănăstirea Sinaia, dar pentru că doamna nu mai putea să se deplaseze la un moment dat, am preferat să facem un popas și să ne aerisim în parcul de la Cazinoul și hotelul Palas din Sinaia, după care ne-am îmbarcat înapoi în tren. Condiția esențială este ca noi să fim în permanență adaptabili”, a povestit același ghid constănțean.



Ni s-a mai părut interesant faptul că în cușetă turiștilor le este permis accesul doar cu un bagaj de tip avion, ținând cont de spațiul restrâns, iar bagajul de cală este depozitat într-un vagon separat. Întrucât călătorii nu dorm toate cele cinci-șase nopți în tren, în momentul în care dorm o noapte la hotel, li se oferă și bagajul de cală.

Dar în ciuda prețului fabulos și a restricțiilor impuse, există oaspeți fideli care fac cel puțin o dată pe an unul din tronsoane, existând o lungă listă de așteptare. În opinia Dianei Slav, oaspeții acestui tren sunt genul care au călătorit la toate nivelurile posibile din punct de vedere financiar și al luxului, iar plimbarea cu acest luxos Orient-Express este încă o „pietricică” de pus la colecție.



Comentează știrea

Geo
4 septembrie
Bravo ei

Bravo, Diana!

Turistul Roman
4 septembrie
Si ai nostrii pe unde se plimba ?

Cam asta e nivelul nostru actual, sa te bucuri ca poti obtine un banut muncit corect din amuzamentul unor straini. E foarte bine sa ai si bani, sa-ti si perminti, inclusiv extravagante. Dar ai nostrii de ce nu isi permit ? (sau majoritatea). In plus, vi se pare normal ca persoane bine pregatite sa fie doar acompaniamentul unor capricii ? Fiecare isi face viata care si-o doreste dar si pe specificul locului. Trendul nostru nu pare foarte promitator cit timp se foloste orzul ca nutrient pt. gaste.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5858 secunde