Pe ce se duc banii constănțenilor

652
Pe ce se duc banii constănțenilor - cumparaturi1-1347479307.jpg
Salarii mai mici, prețuri mai mari. Este refrenul pe care îl auzim și îl simțim pe pielea noastră de mai bine de un an încoace. Inflația și criza economică ne golesc buzunarele. Cea mai mare parte a salariilor constănțenilor se duc pe mâncare și pe plata utilităților. Puținul care le mai rămâne se duce pe cheltuieli cu haine, încălțăminte și educație.

Conform unui studiu recent, cheltuielile românilor pentru alimente au scăzut cu 2% în primul semestru al lui 2012, totuși sumele alocate pentru băuturi non-alcoolice și bere au crescut cu cinci procente.

"De-abia în august am reușit să ajungem la zi cu întreținerea pentru iarna trecută. Acum s-a scumpit lumina și ne gândim cu groază cât o să dăm din nou pe căldură din noiembrie. Cum să te descurci? Că dacă te duci la magazin vezi că toate s-au scumpit: uleiul, zahărul, bulionul, orezul, laptele. În piață e la fel. Cum să te descurci cu o pensie de 600 de lei? Dar și mai greu este pentru tinerii din ziua de azi. Au copii care merg la școală, trebuie să-i îmbrace, să le cumpere rechizite. Nu e de mirare că toți sunt datori la bănci!", ne-a spus Constantin Piru, un pensionar constănțean.

Omul își duce traiul alături de soția sa într-un bloc din zona Casa de Cultură și spune că parcă niciodată nu a fost mai greu traiul decât acum.

Uleiul de gătit, din ce în ce mai scump

Potrivit studiului, românii nu numai că au bani mai puțini pentru mâncare, dar nici la produsele de îngrijire personală și a locuinței nu par să stea mai bine. După o perioadă cu scăderi puternice înregistrate în acest segment, se pare că vânzările

s-au mai dezmorțit în ultima perioadă. Românii au început să cumpere mai mult șampon de păr, săpun de toaletă și deodorante, în timp ce categorii precum pasta de dinți și detergentul de spălat rufe a rămas la același volum scăzut de vânzări.

Unul dintre produsele alimentare pentru care gospodăriile și-au redus cheltuielile în acest an este uleiul de gătit. În 2010 s-a consumat cel mai puțin, iar în 2012 deja femeile au cumpărat cu aproape 10 la sută mai puține sticle cu ulei decât în 2011. De asemenea, românii de-abia își permit ciocolată, iaurt cu fructe și cafea.

Cumpărături la supermarket

Cu toate acestea, se pare că românii au prins apetitul cum-părăturilor în super și hipermar-ket. Acest tip de magazine a câștigat mulți clienți în primele șase luni ale anului, probabil și datorită ofertelor pe care le fac constant, spre deosebire de buticurile de cartier. Un motiv pentru care cumpărătorii s-au dus mai mult către marile magazine sunt și mărcile private, unde vânzările au crescut puternic. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7647 secunde