Premieră la Constanţa. Autobuz cu hidrogen, testat în transportul public

1316
Premieră la Constanţa. Autobuz cu hidrogen, testat în transportul public - fondpremieralaconstanta-1634579912.jpg

Articole de la același autor

Autorităţile din douăsprezece oraşe din ţară testează, în premieră, în autobuz cu hidrogen, produs de Solaris Bus & Coach. În turul naţional este inclus şi municipiul Constanţa. Autobuzul Urbino 12 cu hidrogen va circula timp de câteva zile în fiecare oraş, pentru a fi testat de administraţiile locale, în vederea familiarizării cu cea mai nouă tehnologie de propulsie şi a conştientizării eficienţei folosirii hidrogenului ca sursă de energie complet curată şi a diminuării emisiilor poluante cu dioxid de carbon.

Lansat în iunie 2019, la Summitul Global pentru Transport Public (UITP) din Stockholm, Solaris Urbino 12 reprezintă avangarda tehnologică a vehiculelor pentru transportul public fără emisii nocive și totodată o soluție sustenabilă pentru orașele care doresc să investească în calitatea mediului pentru locuitorii lor. Alimentat cu hidrogen, vehiculul inovator oferă o autonomie de până la 400 km, păstrând în același timp toate avantajele unui motor electric.

Autobuzul Solaris Urbino 12 cu hidrogen este caracterizat de un nivel scăzut de zgomot în timpul deplasării, ce garantează o experiență plăcută de călătorie atât pentru șoferi, cât și pentru pasageri. Mai mult, confortul pasagerilor va fi asigurat și de o serie de beneficii precum: sistemul de climatizare, camerele de supraveghere, dar și un sistem modern de informare. De asemenea, aceștia își vor putea reîncărca dispozitivele mobile în porturile USB disponibile, în timp ce persoanele cu mobilitate redusă vor avea la dispoziție o rampă și un compartiment pentru scaune cu rotile.

În ceea ce privește caracteristicile sale tehnice, autobuzul Solaris cu hidrogen folosește un set de celule de combustie pentru a genera energie. Hidrogenul furnizat celulelor de combustie este transformat în electricitate, care la rândul său alimentează direct sistemul de acționare a autobuzului care constă într-o punte motoare cu acționarea în roți. Autobuzul este, de asemenea, echipat cu o baterie Solaris High Power, care acționează ca o instalație suplimentară de stocare a energiei electrice. Hidrogenul necesar pentru propulsare este stocat în stare gazoasă în rezervoare de ultimă generație, plasate pe partea superioară a autobuzului. Singurele subproduse generate în timpul funcționării autobuzului sunt căldura și apa sub formă de vapori, fapt pentru care vehiculele nu eliberează substanțe nocive pentru mediu.

În prezent, nu există un astfel de autobuz în ţara noastră, însă, în ţări precum Germania, Olanda, Italia, Suedia şi Austria, au fost deja introduse în transportul public.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.6145 secunde