Protecția Consumatorilor a găsit mari nereguli în benzinăriile Lukoil
Articole de la același autor
Modelul declarației unice a fost publicat în „Monitorul Oficial”
23 Ianuarie 2022
2022 este Anul European al Tneretului. Crește rolul voluntariatului
16 Ianuarie 2022
Pensionarii vor dispune de bilete la tratament balnear și în 2022
17 Ianuarie 2022
Buget de 385 milioane euro pentru „Europa creativă”
17 Ianuarie 2022
Firmele de asigurări din România au probleme
09 Ianuarie 2022
Controalele întreprinse de comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au continuat, în luna martie, la benzinăriile Lukoil din județele Neamț, Argeș, Buzău, Gorj, Olt, Maramureș, Brăila, Sibiu, Covasna, Mureș, Prahova, Giurgiu, Bistrița Năsăud, Satu Mare, Sălaj, Bihor, Cluj, Hunedoara, Timiș, Tulcea, Vrancea și Galați.
Potrivit comunicatului dat publicității, au fost verificate 55 de stații de carburanți și magazinele aferente acestora. Pentru abaterile de la prevederile legale au fost aplicate următoarele sancțiuni:
- 56 de amenzi contravenționale în valoare totală de aproximativ 600.000 lei;
- 29 avertismente;
- oprirea definitivă de la comercializare a unor produse în valoare totală de peste 16.000 lei;
- oprirea temporară a prestării serviciului pentru un număr de 12 puncte de lucru.
Cele mai importante deficiențe depistate de echipele de control au fost:
- comercializarea unor produse în afara datei durabilității minimale;
- deficiențe de informare pe etichetele de produs sau ale raioanelor, referitor la elementele de identificare-caracterizare ale mărfurilor, la data durabilității minimale sau la prețul unitar;
- produse congelate cu aglomerări de gheață vizibile;
- vitrine frig neigienizate și murdare, pline de praf, mizerie și insecte moarte;
- nerespectarea regimului de temperatură de păstrare a produselor alimentare indicat de producător;
- comercializarea de butelii deteriorate, lovite, înfundate, ruginite, prezentând coroziunii;
- nerespectarea condițiilor tehnice pentru desfacerea produselor;
- utilizarea unor spații de depozitare neigienizate;
- lipsa prețurilor unor produse alimentare;
- lipsa mențiunilor „provenit din produs congelat”;
- practici comerciale înșelătoare - utilizarea unor sintagme comerciale de promovare, care nu pot fi probate cu documente sau care se dovedesc a fi neadevărate comparând prețurile din magazin (exemplu „preț special” etc.)
- practici comerciale înșelătoare – neconcordanța prețului de la raft cu cel de la casa de marcat;
- practici comerciale înșelătoare – nerespectarea regimului legal al promoțiilor;
- afirmații care nu pot fi probate referitoare la conținutul de biodiesel din motorină;
- lipsa buletinelor de verificare metrologică pentru distribuitoarele de carburant;
- neexpunerea în mod vizibil al alergenilor;
- lipsă menționării gramajului la produsele alimentare comercializate.
Articole pe aceeași temă
Sâmbătă, 10 Iulie 2021
Sâmbătă, 03 Iulie 2021
Vineri, 18 Februarie 2022
Marţi, 01 Februarie 2022
Vineri, 21 Ianuarie 2022
Miercuri, 19 Ianuarie 2022
Marţi, 16 Noiembrie 2021
Luni, 15 Noiembrie 2021
Produsele alimentare nepreambalate, însoţite de informaţii despre conţinutul substanţelor alergenice
Miercuri, 16 Iunie 2021
Duminică, 30 Mai 2021