Timbrul de mediu va fi băgat în prețul carburanților - 5 bani la litru. Restituirea taxei mai așteaptă

6706
6
Timbrul de mediu va fi băgat în prețul carburanților  - 5 bani la litru. Restituirea taxei mai așteaptă - timbrumediu-1472742387.jpg

Articole de la același autor

Grupul interministerial de lucru pentru găsirea unei soluții pentru returnarea timbrului auto de mediu pare să fi ajuns la o decizie - potrivit unor surse guvernamentale, citate de cursdeguvernare.ro 


Soluția constă în modificarea legislației după principiul "poluatorul plătește", astfel încât cumpărătorii de autovehicule să nu mai plătească taxa, declarată ilegală de UE, ci aceasta să fie conținută în prețul carburanților.


Potrivit acelorași surse, e vorba de un adaos de 5 bani la litrul de combustibil, bani care vor ajunge în conturile administrate de Ministerul Mediului - autoritate care are de restituit taxele percepute până acum.


Odată stabilită sursa de finanțare, grupul de lucru va stabili și cum și în cât timp vor fi restituite sumele către cei care le vor revendica.

Taxă declarată nelegală


Timbrul de mediu a fost declarat ilegal, pe 9 iunie 2016, de Curtea Europeană de Justiție. Din acest moment, toți proprietarii care au achitat taxa după 15 martie 2013 își pot cere banii înapoi. În instanță.


Vestea bună este că proprietarii își vor primi banii integral și nu în tranșe, pentru că Ordonanța guvernamentală care stipulează că statul trebuie să înapoieze sumele în rate nu se referă și la timbrul de mediu.


Noua decizie a CJUE, dată pe 9 iunie, vine în contextul unui proces civil intentat de un clujean împotriva Administrației Județene a Finanțelor Publice Cluj. Reclamantul a cumpărat, în iunie 2013, un autovehicul second-hand fabricat în 2006 și înmatriculat inițial în Germania. Pentru a putea înmatricula mașina în România, autoritățile i-au impus clujeanului plata sumei de 5.300 lei (aproximativ 1.193 euro) cu titlu de timbru de mediu, în baza Ordonanței de Urgență nr. 9/2013 emise de Guvernul Ponta. Cumpărătorul a contestat decizia de impunere a autorităților la Tribunalul Cluj iar, după ce instanța i-a respins solicitarea de restituire a sumei percepute, s-a adresat Curții de Apel Cluj care, la rândul său, s-a îndreptat pentru clarificări către CJUE.


În final, Curtea de Justiție a UE a decis că timbrul de mediu ridică probleme din două puncte de vedere. Pe de o parte, este vorba de încurajarea vânzării de vehicule rulate național în detrimentul importurilor de vehicule second-hand din alte state membre, în condițiile în care OUG nr. 9/2013 prevede că sunt scutite de timbrul de mediu vehiculele pentru care s-a plătit una din taxele anterioare (specială, de poluare, respectiv pentru emisii poluante). Pe de altă parte, este vorba de modalitatea de percepere a timbrului de mediu, în condițiile în care proprietarul unei mașini deja înmatriculate și pentru care nu s-a plătit nicio taxă (fie pentru că autovehiculul a fost înmatriculat anterior datei de 1 ianuarie 2007, fie pentru că statul i-a restituit taxa plătită) poate utiliza mașina fără a achita timbrul de mediu până la vânzarea acesteia. Or, acest fapt crează o discriminare față de proprietarii unui vehicul similar importat dintr-un alt stat membru, care pot utiliza bunul doar timp de 90 de zile înainte de a fi obligați să-l înmatriculeze și, deci, să plătească timbrul de mediu.



Poți înmatricula mașina fără plata timbrului de mediu? 


Proprietarii care și-au înmatriculat mașinile după 2013 și au fost nevoiți să plătească timbrul de mediu trebuie să dea în judecată Administrația Finanțelor Publice unde au achitat suma. După terminarea procesului, banii se vor recupera integral, în termen de 45 de zile de la depunerea sentinței definitive, la sediul Finanțelor. 
 

Proprietarii care au început procedurile de înmatriculare, dar nu au plătit încă timbrul de mediu, au două variante de rezolvare a situației. Pentru că, în acest moment, legislația din România nu a abrogat taxa, proprietarii trebuie fie să plătească banii și să și-i recupereze ulterior, fie să obțină o sentință judecătorească prin care statul să fie obligat să primească dosarul fără chitanța respectivă. Chiar dacă decizia Curții Europene este definitivă, funcționarii români nu au încă o lege internă care să abroge timbrul de mediu, așadar nu pot primi dosarul decât dacă acesta conține chitanța sau decizia judecătorească pe numele dumneavoastră.

Cea mai simplă și rapidă metodă este aceea de a plăti timbrul de mediu. Imediat după înmatriculare, proprietarii se pot îndrepta, în instanță, împotriva Administrației Finanțelor Publice. Potrivit avocaților, procesele durează aproximativ 6 luni, incluzând și recursul, după care banii vor fi restituiți.


Comentează știrea

geo
2 septembrie 2016
plata

si cine imi plateste avocatul? si banii din cate stiu ti se dau cu taraita in 5 ani deci 500 e primeste cate 100 in 5 ani, pai e ok asa?

ggjjjfh
2 septembrie 2016
......

Domnilor ziaristi asteptam un termen dat de o lichea din guvern când se duce dracu timbru asta. Când lo scoate sa vezi val de inmatriculari de nor sa mai stie lichelele ce sa facă cu bani. Daca il anulează incaseaza bani de la: rar/impozit/asigurari/tva de la firmele intermediare...... Tariceanu(animalu ala) a dat legea ca era el importator cu Citroen si sa isi protejeze afacerile. DNA trezire, il mai lasi liber pe Tăriceanu (cel mai mare rau pt Romania in ultimi 15 ani) votatil va cine stie ce afaceri mai are....

Recuperator profesionist !
2 septembrie 2016
Usor de spus

Usor de spus , greu de facut. Taxa de proces este de 400 lei. Onorariul avocatlui este de aprox 1000 lei. Procesul dureaza in medie 1 (UN) an. Niciodata sub 10 luni. Daca ai o taxa de 5000 de lei , vei incasa prima transa de 20% dupa aproape 2 ani de la inceperea procesului , caci ti se dau inapoi banii in 5 transe in 5 ani. Cum ies calculele acum ? Taxa de 0.05 lei/ litru e oricum mai buna decat cea de 5000 de lei la inmatriculare. E alta socoteala

loiar
2 septembrie 2016
jaddji

E doar un proiect. O flama. Sa vada cum reactioneaza boborul. Nu va ramane asa, o sa mareasca impozitul pe masini in functie de euro si tipul combustibilului. El este deja corelat cu capacitatea cilindrica. Dar n-o sa fie 1000euro, va fi un 100/200 euro pe an, cu cat mai veche masina platesti mai mult. LA FEL este si in jermania, francia... toata oiropa. Din aia 5 bani o sa restituie taxa veche. Dar mi s-ar parea normal sa imi trimita plicul acasacu cecul taxei, nu sa fac eu cerere si sa astept 5ani. Ca si taxa s-a platit toata deoadata, nu esalonat.

Hotilor
2 septembrie 2016
Hoți ordinari

Hoți ordinari

Eu
2 septembrie 2016
Limba romana

Poate iti bagi in cur taxa... ca de introdus n-ai auzit... ziarist destepr

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4509 secunde