Una dintre cele mai mari agenţii din turism din România şi-a cerut insolvenţa. Mii de turişti, afectaţi

938
Una dintre cele mai mari agenţii din turism din România şi-a cerut insolvenţa. Mii de turişti, afectaţi - turisti-1689866322.jpg
Una dintre cele mai mari şi mai vechi agenţii de turism din România şi-a cerut insolvenţa. Deja mai mulţi clienţi care au cumpărat vacanţe în Turcia prin ei se plâng pe reţele de socializare ca au rămas fără ghizi sau că nu au fost anunţaţi de nicio procedură.


Turiştii sunt nemulțumiți şi se întreabă dacă vor mai pleca în vacanţă în această situaţie. Sunt foarte multe mesaje pe grupurile de social-media în acest sens. Este vorba despre agenția Kusadasi care a postat un anunţ oficial pe site prin care spune că pe 14 iulie a înaintat către Tribunalul Bucureşti o cerere de deschidere a procedurii de insolvenţă şi de reorganizare a activităţii şi cere tuturor celor care au luat vacanţe prin intermediul lor să îi contacteze pentru a se vedea dacă aceste sejuri vor mai fi onorate sau nu.


O parte dintre turişti vor mai putea pleca în vacanţă, alţii îşi vor primi banii înapoi, spun reprezentanţii agenţiei pentru că există un instrument de garantare de 300.000 de euro special pentru aceste despăgubiri. Nu se ştie însă câte vacanţe vor putea fi onorate şi nici câţi dintre turişti îşi vor primi banii înapoi şi mai ales în cât timp.


Kusadasi SRL este una dintre cele mai mari și mai vechi agenții de turism din România. A fost înființată în 1998, în urmă cu 25 de ani și, dacă la început se concentra pe destinația Kusadasi și alte locații din Turcia, de-a lungul anilor portofoliul a fost extins permanent, agenția devenind unul dintre cei mai importanți touroperatori pe Turcia, Egipt și, mai nou, pe Tunisia.


În urma numeroaselor insolvențe/faliment a agențiilor de turism din ultimii ani, Asociația de profil, ANAT, a cerut în numeroase rânduri turiștilor să fie atenți cum și cu ce agenție își rezervă vacanța, scrie Adevărul.ro


Sfaturi pentru turiști, formulate de ANAT


1. Verificaţi dacă agenţia de turism are licenţă emisă de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului. Această licenţă trebuie să fie expusă la vedere, în sediu.
2. Verificaţi dacă agenţia este membră a unei organizaţii profesionale. Reprezintă un plus. În România, organizaţia de profil este ANAT (Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism). De asemenea, constituie încă un avantaj dacă agenţia este şi membră a altor structuri autohtone sau internaţionale. Agenţiile acreditate IATA (sunt peste 200 în România), pe lângă faptul că au dreptul de a emite bilete de avion, oferă o bonitate financiară în plus, deoarece trebuie să depună garanţii mari.
3. Căutaţi numele agenţiei pe internet. Puteţi descoperi multe pe forumurile de discuţie. Atenţie, nu trebuie să vă speriaţi dacă găsiţi doar una sau câteva menţionări critice – internetul e şi o lume a anonimităţii iar concurenţa nu doarme. Însă dacă găsiţi prea multe opinii negative, poate chiar şi furnizate de mass-media, atunci este o problemă.
4. Verificaţi vizibilitatea agenţiei. O agenţie de turism care se promovează mai mult, are şi o responsabilitate mai mare şi e mai atentă la criticile clienţilor, deoarece ţine la imagine. Publicitate în mass-media, outdoor, cataloage, broşuri, participări la târguri şi evenimente… Toate acestea contează.
5. Vechimea pe piaţă. Este o garanţie în plus a seriozităţii. Dacă agenţia a rezistat, înseamnă că a oferit şi servicii bune sau cel puţin nu a avut probleme mari cu clienţii. Piaţa dictează, până la urmă.
6. Agenţia să fie un brand autohton cunoscut sau să reprezinte un brand internaţional ori o franciză a acestui brand. Nu este obligatoriu, dar e încă un plus.
7. Comparaţi oferta agenţiei alese cu alte oferte şi nu vă lăsaţi păcăliţi de preţurile foarte mici. Dacă preţul e exagerat de mic, diferă cu 20% sau mai mult faţă de preţurile oferite de toţi ceilalţi şi, mai ales, agenţia este şi „no name”, feriţi-vă. S-ar putea să suportaţi costuri suplimentare sau să luaţi pur şi simplu ţeapă şi să pierdeţi toţi banii. Pe de altă parte, dacă vedeţi preţuri ceva mai mici oferite de un touroperator mare (român sau internaţional), poate fi ok, deoarece firmele mari au putere mai mare de negociere. Oricum, şi preţurile acestora nu vor fi cu mult sub media pieţei. Marii touroperatori merg în general pe calitate, nu pe preţ mic.
8. Vizitaţi sediul agenţiei de unde doriţi să achiziţionaţi pachetul turistic. Acolo vă veţi convinge de profesionalismul agenţilor care sunt consultanţi în turism. Aici mai aveţi un avantaj: ei vă pot răspunde tuturor întrebărilor, dacă sunt într-adevăr profesionişti. Aici veţi vedea la faţa locului câtă încredere să aveţi în agenţia respectivă, în funcţie de personal, aspectul şi localizarea sediului etc. Consultanţa din agenţiile de turism româneşti nu se plăteşte. În SUA sau chiar în ţări din Europa occidentală există taxă de consultanţă. Până la urmă, dacă vizitaţi un avocat, un notar sau vă consultă un medic, plătiţi, nu?
9. Citiţi cu atenţie contractul cu turistul, care cuprinde toate clauzele şi oferta agenţiei. Puneţi întrebări la orice nelămurire.
10. Întrebaţi prietenii, cunoscuţii, dacă au auzit de acea agenţie. E posibil ca unii dintre ei să fi fost clienţi ai firmei pe mâinile căreia doriţi să vă încredinţaţi vacanţa sau să fi auzit câte ceva.




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5649 secunde