Secretele modelismului naval. Andrei Romeo și "crezul său de o viață"

461
Secretele modelismului naval. Andrei Romeo și

Articole de la același autor

Când te gândești la corăbii în miniatură, atât de minuscule și de atent lucrate, te gândești că este o muncă aprigă, în care doar un om calm le poate lucra. Modelismul naval este considerat un sport al minții ori al îndemânării. Nu îl poate practica oricine și nu îi este adresat oricui. 


Constanța figurează pe harta navo-modelismului mondial datorită lucrărilor a doi mari sportivi: Andrei Romeo și Corneliu Costiniuc, ambii legitimați la CS Farul. Despre tainele modelismului naval, ne-a vorbit Andrei Romeo, în micul său atelier, chiar din balconul aparta-mentului său. De la primele cuvinte, a început un adevărat curs de istorie navală, de inginerie, arhitectură. 


"Sunt fost ofițer de marină, dar înainte am făcut cursuri de arte plastice, unde profesor mi-a fost Ion Mătăsăreanu. Din 1980, m-am apucat serios de navo-modelism, iar din 1983 până în prezent, sunt campion național consecutiv la clasele C1, C3 și C4", și-a început scurta prezentare Andrei Romeo.
 
Este multiplu medaliat la Campionatele Europene și Mondiale, iar adunate, medaliile câștigate de la aceste două competiții depășesc 20 kg. 


Constănțeanul ne mărturisește faptul că a urmat cursuri de arheologie navală la Paris, unde a învățat de la exploratorul Jaques Yves Cousteau, iar de acolo s-a întors nu doar cu numeroase cunoștințe în domeniu, ci și cu foarte multe documente după care a lucrat de-a lungul timpului. "Trebuie să stai foarte bine cu mentalul. Când te pui să lucrezi, lucrezi. Îți trebuie multă pasiune, dedicație și timp, foarte mult timp", a adăugat Andrei Romeo. 


Nava Vasa, macheta la care a lucrat 30 de ani 
Andrei Romeo este binecunoscut în lumea navomodelismului datorită lucrării sale, Nava Vasa, la care a lucrat aproape 30 de ani.
 
Nava Vasa era o corabie suedeză care a fost construită pentru a reprezenta grandoarea flotei suedeze. Nenorocul acesteia a fost ca la doar 30 de minute după ce a fost lansată la apă, un vânt puternic a dus-o pe fundul mării. Astfel, s-a scufundat chiar sub privirile regelui suedez Gustav Adolf, care privea înmărmurit de pe țărm. Istoria acestei ambarcațiuni l-a atras pe constănțean și astfel, timp de aproape 30 de ani, a lucrat macheta navei până în cele mai mici detalii.


Bineînțeles, o întrebare plutește în aer: La ce sumă poate ajunge o asemenea lucrare? Fără de preț! Căci, Andrei Romeo nu se gândește să o vândă, ci poate la un moment dat să fie expusă în muzeu. Constănțeanul spune că este "crezul său de o viață". 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.9724 secunde