Climatizarea automată este cea mai eficientă și avantajoasă pe timp de vară în mașini

de Cuget Liber Marţi, 31 Iulie 2012 560
Specialiștii germani de la ADAC au făcut un recent studiu privind sistemele de aer condiționat și au ajuns la concluzia că doar climatizarea automată își merită banii. Vedeți în continuare explicațiile lor.
Inginerii germani de la ADAC au realizat teste intensive cu diversele sisteme de climatizare: automate, semi-automate și manuale.
De la început trebuie remarcat că punerea în funcțiune a unui sistem de climatizare, fie el automat sau manual, presupune creș-terea consumului mașinii. Asta deoarece compresorul aerului condiționat folosește o parte din puterea motorului.
Diferențe în creșterea consumului
În cazul aerului condiționat complet automat, folosirea modului "Auto" este recomandabilă, deoarece computerul instalației de climatizare dictează reglarea temperaturii și a fluxului de aer în habitaclu mult mai eficient, ceea ce duce la consumuri mai ridicate cu 5-6% (față de media generală de 10-15% a tuturor sistemelor de climatizare testate).
În cazul sistemelor de climatizare semiau-tomate este necesară reglarea manuală a vitezei de suflare a aerului în habitaclu, ceea ce înseamnă un consum mai ridicat. Pe de altă parte, aceste sisteme sunt ceva mai iefti-ne, deci, pentru mașinile de buget, creșterea de consum este oarecum compensată de prețul mai mic al instalației de climatizare semi-automată.
Cu un sistem manual de aer condiționat nu este chiar ușor să îți setezi temperatura ideală în habitaclu, iar filtrele mai ieftine înseamnă și un disconfort mai mare privind calitatea aerului - de altfel, sistemele manuale de climatizare necesită o întreținere mai detaliată și mai frecventă a conductelor pentru evitarea problemelor de sănătate.
Totodată, un sistem de aer condiționat manual conduce la o creștere mult mai mare a consumului, mai ales în regim urban, unde se înregistrează valori chiar și cu peste 20% mai mari decât în mod normal. Acest lucru este, în general, evident pe mașinile echipate cu motoare mici, unde pornirea aerului condiționat manual duce la o scădere drastică a puterii, iar șoferii turează mai mult motorul decât în cazul motoarelor medii și mari.
În oraș, mai apare o problemă: când motorul funcționează la ralanti (fie că mașina stă la stop sau șoferul așteaptă pe cineva), consu-mul pe oră crește cu 70% când aerul condiționat este pornit. În cazul unora dintre sistemele de climatizare automată, acest procent este redus foarte mult, funcționarea compresorului fiind controlată de computerul central.
În concluzie, specialiștii germani recomandă optarea pentru sisteme de aer condiționat automate, care, pe lângă un consum suplimentar mult mai redus de combustibil, oferă și un nivel mai ridicat de confort în utilizare. În plus, ADAC a remarcat că diferențele de preț între noile generații de sisteme de aer condiționat automat și sistemele manuale de climatizare s-au redus semnificativ în ultimii ani, ceea ce le face pe primele mai atractive ca raport preț/confort termic.
Sfaturi suplimentare
La plecarea de pe loc este recomandabil să nu porniți de la început aerul condiționat. E de preferat să lăsați puțin geamurile întredeschise și ventilația pe prima treaptă pentru ca aerul să înceapă să circule în habitaclu.
După aceea, pentru a obține o creștere cât mai redusă a consumului de carburant, specialiștii recomandă setarea temperaturii în intervalul 21-23 de grade. Atenție, însă, trebuie ținut seama și de temperatura de afară, deoarece nu este recomandabilă o diferență mai mare de 7-10 grade între ce arată termometrul exterior și temperatura interiorului, pentru că șoferul poate resimți în scurt timp efecte fiziologice din cauza ecartului mare de temperatură.
Sursa: www.promotor.ro
Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Actual

Ultima oră

Titlurile zilei