La tine cât durează iubirea veșnică? "EA: Nu există dragoste infinită. Ne amăgim. Legile poeziei sunt altele decât legile vieții!" (replică din piesa "Te iubesc! Te iubesc?")

de Simona ANGHEL Luni, 26 Octombrie 2009 294
Tânăra, dar apreciata regizoare Chris Simion, cea care a înființat, în 1999, Compania de teatru independent D’Aya, ne-a propus vineri, 23 octombrie, în cadrul lunii de teatru programate la Cafe D’Art Scena din Constanța, o comedie dulce-amară despre cât de anostă poate deveni o mare iubire atunci când ea se transformă în banala… normală căsnicie. Numeroșii tineri prezenți au savurat piesa ca pe un preludiu la ceea ce-i poate aștepta (sau un avertisment?), cealaltă categorie, poate mai slab reprezentată, cea a "căsătoriților", zâmbind acru a… grimasă la momentele în care se redescoperă frust. Timp de aproape 70 de minute, o ceașcă de cafea se transformă în pat pentru cei doi inițiali iubiți, dar și în paravan protector al inevitabilelor acte sexuale, cu mult bun simț sugerate. Alături, în video-proiecție se trag concluzii cam la finalul fiecărei scene, ceva de genul: "Dacă dragostea e oarbă căsătoria îți deschide ochii. Fiecare relație are un balcon ca Romeo și Julieta, pe care mai târziu își întind rufele. Sexul e ca zăpada: nu știi niciodată câți centimetri are și cât o să țină. N-am înțeles că tot ce n-am iubit la timp am pierdut. Secretul fericirii în cuplu: să nu-ți vină ideea să compari. Dacă iubirea e răspunsul, atunci puteți să repetați întrebarea?". În cele din urmă, nu putem trece neremarcată prestația tânărului actor George Corodeanu, care a umplut de savoare comică un rol nu tocmai comod, cel al iubitului romantic metamorfozat într-un bădăran care doarme prea mult pentru câte-a promis cândva… I se alătură actrița Corina Moise, într-un dialog fluviu centrat pe eterna și dureroasa descoperire că iubirea nu e veșnică. "EL: Te iubesc ca un nebun. EA: Nebunia trece. EL: Dar dragostea rămâne. EA: Ce mai rămâne din dragoste după ce a trecut nebunia? Obișnuința". În cele două roluri pe care le transpune, Manuela Hărăbor devine, pe de o parte, ferventul Gică Contra al dragostei abstracte, prezentă în poeziile romantice, iar pe de altă parte acea femeie deprinsă cu frecușurile unor relații eșuate și care printr-un tangou pasional transmite dorința femeii care abia acum trăiește viața cu intensitate. Întrebată dacă acest gen de comedie care te face să zâmbești la confruntarea cu tristul adevăr constituie o concluzie personală a unei experiențe de viață, regizoarea Chris Simion ne-a declarat: "nu mi-am dat ocazia la nici un eșec amo-ros!", mărturisind că totul provine din firea ei veselă, deloc superficială, mereu atentă cu propria-i căsnicie, dar mai ales din lamentările și eșecurile celor din juru-i, care realizează prea târziu unde ori când s-a produs ruptura în căsnicia lor. Piesa este un remix cam 70% după "Zăpezile de altădată", de Dumitru Solomon, iar la succesul ei au mai contribuit scenografa Adina Mastalier și coregraful Alexandru Grigore. Vineri, 6 octombrie, Chris Simion revine pe aceeași scenă a Cafe D’Art, de data aceasta cu dramatizarea după Frederic Beigbeder "Dragostea durează 3 ani", o mega-petrecere de divorț. Și drept invitație vă oferim o replică din piesă, posibilă și în viață: "Bărbatul e un animal nesatisfăcut, care ezită între mai multe frustrări".
Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Cultură-Educație

Ultima oră

Titlurile zilei