Instructorii auto protestează la sediul Ministerului Transporturilor

de Ion TIȚA-CĂLIN Vineri, 01 Martie 2013 377
De Mărțișor, Sindicatul Național al Instructorilor Auto din România protestează la sediul Ministerului Transporturilor. Organizația solicită respingerea proiectului de ordin al ministrului Transporturilor prin care se aduc importante schimbări în sistemul de pregătire auto. În aceeași zi, plenul comisiei de dialog social din cadrul ministerului se reunește pentru a dezbate proiectul de act normativ în cauză. 
Instructorii auto consideră că forma actuală a proiectului de ordin nu este în măsură să îmbunătățească procesul de pregătire teoretică și practică a cursantului în vederea obținerii permisului de conducere. Ei solicită rediscutarea lui împreună cu toți partenerii sociali: auto-rități, patronate, sindicate, asociații socio-profesionale.
Sindicatul îi cere ministerului să țină cont de legislația și experiența europeană și dă ca exemplu Ungaria, Italia, Olanda, Austria și Germania, "unde întreg procesul de învățământ pentru obținerea permisului de conducere la categoriile A,B si BE se desfășoară modular și anume: modulul de teorie efectuat în cadrul unei școli și modulul practic efectuat în marea majoritate a cazurilor de către persoane independente, aflate într-un raport juridic contractual cu școala, fiecare agent economic (școală, instructor autorizat (PFA) gestionându-și propria activitate economică."
Sindicatul consideră că normele pentru autorizarea instructorilor auto îi favorizează pe patronii școlilor de șoferi angajatori, fiind în defavoarea instructorilor auto persoane fizice autorizate. Organizația nu e de acord cu introducerea sistemelor de monitorizare audio-video pe mașinile de instruire practică, măsură fără precedent în Uniunea Europeană, și nici cu obligativitatea unui procentaj de promovabilitate de 70%.
Este respins, de asemenea, cuantumul excesiv al amenzilor (între 4.000 și 15.000 de lei) cu care sunt sancționați instructorii și școlile de șoferi pentru neîndeplinirea a peste 40 de obligații. 
Cotidianul "Cuget Liber" consideră că Ministerul transporturilor trebuie să aibă în vedere doar interesul public, respectiv: creșterea nivelului de pregătire teoretică și practică a viitorilor șoferi amatori și profesioniști, astfel încât să avem mai puține accidente rutiere în România. Așa cum este proiectat, actul normativ afectează grav pregătirea a 25.000 - 30.000 de români, câți se înscriu la școlile de șoferi în fiecare an. 
Ziarul nostru reînnoiește solicitarea adresată ministrului transporturilor, Relu Fenechiu, de a nu se grăbi să-l semneze. Dacă vreți norme bune, care să contribuie la buna pregătire a viitorilor șoferi și la reducerea numărului de accidente pe șoselele României, ascultați-i și pe cei ce lucrează în domeniu: reprezentanți ai școlilor și instructori! 
Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Economie

Ultima oră

Titlurile zilei