Sindicatul Terminal Sud a prevenit o tragedie pe nava "MSC Alyssa" Din patru containere ieșeau vapori de acid clorhidric / La intervenția liderului Nicolae Diacu, activitatea a fost oprită și s-au luat măsuri de securitate

de Ion TIȚA-CĂLIN Vineri, 26 Septembrie 2008 887
În noaptea de 19 spre 20 septembrie, gigantul "MSC Alyssa", un portcontainer cu lungimea de 276 m, cu pavilion panamez, a acostat în dana nr. 121, aflată în exploatarea companiei "Constanța South Container Terminal" (CSCT). Atmosferă de acid La scurt timp, s-a dat ordinul de descărcare. Nimic nu părea să fie în neregulă. Doar din interiorul a patru containere ieșeau gaze. Nu a trecut mult timp și muncitorii trimiși să lucreze pe coverta navei au început să se simtă rău. Oamenii simțeau amețeli, aveau senzația de vomă, buzele și căile respiratorii li se uscaseră, relatează Nicolae Diacu, președintele Sindicatului Terminal Sud. Au fost imediat transportați la spital, pentru îngrijiri. "Am intrat în schimb a doua zi, la ora 7. Nava era la descărcare, cu utilajele pe poziție. În ciuda celor întâmplate în cursul nopții, oamenii au fost trimiși la lucru, fără să fie informați despre mărfurile ce urmau să fie manipulate, fără să se ia măsuri speciale, fără să li se asigure echipamentul de protecție adecvat. Aflând despre cele petrecute, am cerut directorului să ia măsuri de securitatea muncii, să oprească lucrul, să delimiteze zona și să cheme ambulanța. Alți cinci muncitori fuseseră trimiși la medic, iar la sosirea ambulanței, unui număr de opt – nouă persoane li s-a acordat primul ajutor. Pe coverta navei fuseseră depozitate patru containere, din care ieșeau vapori (de acid clorhidric după cum aveam să aflu mai târziu). Erau urme vizibile că substanța atacase metalul din care erau confecționate containerele. Pericolul era uriaș. La cererea mea, conducerea companiei a oprit activitatea. Apoi, au venit inspectorii de la protecția muncii, de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență, cei de la Mediu și pompierii" – relatează Diacu. Semne de întrebare Datorită prezenței de spirit și hotărârii liderului de sindicat, care a cerut să se oprească activitatea, niciun lucrător nu a avut de suferit de pe urma incidentului. Se puteau întâmpla lucruri grave. Ulterior, Intex Eco Constant SRL, o firmă specializată, a efectuat decontaminarea și neutralizarea tetraclorurei de siliciu din cele patru containere, o substanță din care la contactul cu apa rezultă acidul clorhidric. "MSC Alyssa" nu a fost singura navă care a intrat în portul Constanța, având la bord mărfuri periculoase. Un alt portcontainer, "OOCL China" (276 m lungime și pavilion Hong Kong) a adus trei containere cu tetraclorură de siliciu, provenită din Singapore. Diferența – afirmă Alexandru Mezei, căpitanul șef al Căpităniei Zonale Constanța, este că, în acest caz, autoritățile române au fost anunțate din timp. Numai după ce s-au obținut toate avizele și s-a pregătit operațiunea de decontaminarea și neutralizarea, nava a putut acosta. Cazul "MSC Alyssa" ridică numeroase semne de întrebare privind procedurile ce trebuiau respectate, responsabilitatea companiei "Constanța South Container Terminal", a comandantului și agentului navei. Dacă n-ar fi existat sindicatul și liderul său, care să prevină o catastrofă, procurorii ar fi avut mult de lucru astăzi.
Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Economie

Ultima oră

Titlurile zilei