Consiliul Județean Constanța, marele câștigător

Aurel Manolache se retrage din organizarea Festivalului "Mamaia Copiilor"

2034

Articole de la același autor

Aseară, au urcat pe scena Casei de cultură a sindicatelor din Constanța premianții celei de-a opta ediții a Festivalului Național de Creație și Interpretare "Mamaia Copiilor".

Trofeul acestei ediții a fost adjudecat, la egalitate, de Georgia-Petruța Dascălu, din București, dar și de grupul Ceata lui Constantin, din Buzău, care a reușit să electrizeze sale cu prestația sa, fiind îndelung aplaudat în cea de-a doua seară de concurs (Sponsorul trofeului, producător de mobilă, în valoare de 5.000 lei, va avea o misiune cam dificilă: cui să dea canapeaua și cui fotoliile?).
Și, ca o dovadă a valorii vocii răsplătite cu trofeul, melodia de la secțiunea creație interpretată de Georgia Dascălu a obținut premiul I, respectiv cântecul "O poveste în care cred", muzica George Natsis, text Mirela Fugaru.
De asemenea, ni se confirmă concluzia că această ediție a festivalului a reunit foarte multe voci masculine de excepție, majoritatea băieților adjudecându-și premiile I și II la categoriile de vârstă. De altfel, președintele juriului Adrian Păunescu a ținut să ofere premii speciale personale, printre remarcații săi numărându-se și Emanuel Florin Cîrstea, din Cluj Napoca. În a doua seară de concurs, el a reușit să-l emoționeze până la lacrimi pe poet interpretând melodia "Pentru ea", muzica – Ion Aldea Teodorovici, text Grigore Vieru.


Festival fără scandal nu există în Românica
Într-una din serile de concurs, mama unui concurent constănțean respins la preselecții s-a lansat în aprecieri la justețea festivalului și la faptul că anumiți concurenți care au ajuns să facă parte din grupuri n-au fost apreciați cum se cuvine la interpretare individual. "De aceea n-au existat constănțeni pe scena Casei de cultură".
Pentru a demonta acest zvon, i-am solicitat opinia lui Aurel Manolache, directorul festivalului: "Fiecare are impresia despre copilul lui că este genial, dar cu această mentalitate, nocivă, ne confruntăm la fiecare ediție din partea părinților și a unor bunici care consideră că numai copiii lor sunt excepționali. Copii au fost selecționați din cei aproape 1.200 de participanți din 16 centre zonale de preselecție, după care a urmat o preselecție finală, la București, și la care au avut acces trei-patru copii din fiecare categorie. Așa încât doar 258 de copii au ajuns la faza amintită. Au urmat alte jurizări pentru fiecare categorie de vârstă, fiind selecționați 46 pentru etapa finală. Iar la secțiunea creație, din 98 de melodii au fost alese 21, de către un juriu al Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România".

"Eu de «Mamaia Copiilor» în nici un caz nu mă mai ocup!"
Cu o gaură în bugetul Asociației "Mamaia Copiilor" de 40.000 lei - 2.000 euro către RATC Constanța, pentru transportul copiilor, la care se adaugă contravaloarea cazării echipei TVR la Tabăra Năvodari – Aurel Manolache, directorul festivalului, se declară învins!
"Cu greutățile pe care le-am avut anul acesta EU NU MAI POT! Deși sunt inițiatorul acestui festival, eu predau cui o să vrea să preia acest festival. Nu pot să mă lupt cu morile de vânt și cu greutățile pe care le-am întâmpinat din partea organelor locale. Poate că va veni o vreme în care vor realiza cât au greșit. Așa cum aruncă miliarde pe apa sâmbetei, eu aș fi fericit să-l organizeze la anul chiar Consiliul Județean Constanța. La care se adaugă calomniile obișnuite din partea părinților și bunicilor.
Ne-au sabotat, stingându-ne lumina, inclusiv activitățile conexe ce trebuiau desfășurate pe platoul din fața Cazinoului. Ce poate fi mai frumos în stagiunea estivală decât să-ți vină cei mai buni copiii din țară și să cânte gratuit, în aer liber, că nu le-am cerut nici un ban? Înainte aveam asigurat de RATC, ce aparține de Primăria Constanța, transportul copiilor de la Tabăra Năvodari la spectacol. Anul acesta, o să le dau din pensia mea 2.000 euro".
Încă o victorie pentru un Consiliu Județean care credem că ar fi trebuit să contribuie la recunoașterea meritelor acestui om de cultură al Constanței, și nu la decăderea sa, din nou, din drepturile sale de artist consacrat zeci de ani pe o scenă dragă generațiilor trecute și prezente.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.7419 secunde