Cauzele catastrofei aviatice Air France 2009

629
Cauzele catastrofei aviatice Air France 2009 - avion-1341489886.jpg
Raportul experților judiciari francezi cu privire la accidentul zborului Rio-Paris al Air France în 2009 concluzionează

că o combinație de erori umane și defecțiuni tehnice au cauzat catastrofa, a dezvăluit o sursă apropiată anchetei.

Această sursă a putut consulta raportul care va fi prezentat la 10 iulie familiilor, la trei ani după una dintre cele mai grave catastrofe ale aviației franceze.

Accidentul unui Airbus A330 al companiei franceze, care s-a prăbușit la 1 iunie 2009 în Oceanul Atlantic în largul Braziliei, s-a soldat cu moartea a 228 de pasageri și membri ai echipajului. Printre victime, s-a aflat și Violeta Băjenaru-Declerck, fostă absolventă a Colegiului Național "B.P. Hașdeu" din Buzău.

Concluziile menționează o pierdere de date din cauza înghețării sondelor Pitot, o procedură de urgență neadaptată la acest caz, însă și absența unui răspuns adecvat al echipajului sau lipsa de monitorizare a unor incidente încă din 2004, a precizat această sursă.

Cele aproximativ 20 de concluzii încep prin descrierea prăbușirii.

"Picajul a fost inițiat de o traiectorie necontrolată care a survenit după pierderea datelor de presiune din cauza înghețării sondelor Pitot, însoțită de alarme și de degradarea sistemelor conexe", conform concluziilor citate de această sursă.

"Deficitul de informație al echipajului în legătură cu înghețarea sondelor sau a altitudinii a contribuit la efectul de surprindere", adaugă aceasta.

Concluziile menționează de asemenea procedurile de urgență neadaptate la care s-au adăugat "condițiile de zbor nefavorabile: noapte, turbulențe și fără referințe vizuale".

Experții evidențiază și contribuția căpitanului de zbor care "nu și-a asumat responsabilitățile manageriale" și "a inhibat dorința de a acționa corespunzător a copilotului", conform sursei.

Formarea piloților este de asemenea reclamată: "Nu există cerințe speciale complementare la competențele copilotului definite de operator pentru ca acesta să își asume funcția de comandant de zbor alternativ".

Modificările tehnice sunt de asemenea menționate, deoarece nu au fost urmate de o analiză de securitate a avionului, notându-se că "specificări ale certificării (CS25) nu s-au modificat în urma incidentelor de pierdere a indicațiilor de viteză începând cu anul 2004".

În ancheta judiciară, Air France și Airbus au fost inculpați în februarie 2011 de omor prin imprudență. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6928 secunde