În Mamaia, 70 de plopi sănătoși au fost... înghițiți de 400 alveole de parcare

1225

Articole de la același autor

Paradoxul este că, deși nebunia rutieră estivală impune acest lucru, iar locurile de parcare sunt o necesitate maximă și în acest perimetru, oamenii consideră că sacrificarea unor pomi sănătoși rămâne un preț prea scump, pe care nu mai sunt dispuși să-l plătească.
Pe de altă parte, constănțenii nu se pot consola nici cu ideea că Mamaia continuă să rămână preferata autorităților locale, iar Constanța, o "Cenușăreasă", atâta vreme cât nu se dorește construirea unor pasaje de traversare pietonală subterane în intersecțiile cele mai aglomerate.

V-ați întrebat, probabil, de multe ori, cum se poate rezolva problema aglomerației din trafic? Ing. Mihai Ion, 45 ani, din Constanța, de exemplu, este de părere că soluția cea mai la îndemână pentru acest lucru ar fi lărgirea șoselelor. Și tot el se întreabă pe unde trebuie… să tai ca să poți lărgi șoselele? "După mine, ar fi două soluții pentru asta: ori să tai fără milă pomii care-ți stau în calea proiectului, ori să tai din trotuare!"
Iar una dintre consecințele vizibile ale mutilării majorității trotuarelor centrale ale orașului, în scopul de a se crea alveole de parcare, este aceea că pietonii merg în șir indian sau, din când în când, mai iau în brațe sau pupă... câte un stâlp. Asta, în cazul fericit în care a mai rămas un culoar și pentru ei, căci, de regulă, trotuarele continuă să fie ocupate până la refuz de numărul din ce în ce mai mare de autoturisme.
Cât despre circulația autovehi-culelor pe șoselele Constanței, nu mai uimește pe nimeni că se circulă bară la bară. Problema este că se apropie sezonul estival, iar nebunia rutieră va întinde la maximum, atât nervii șoferilor, cât și pe cei ai pietonilor.

Cu o floare nu se face primăvară!
Se apropie deschiderea sezonului estival 2009 și, în ideea de a mai crea câteva spații de parcare, dar și de a mai fluidiza circulația rutieră în stațiunea Mamaia, municipalita-tea a demarat o lucrare de lărgire a șoselei care traversează stațiunea cu încă o bandă de circulație. Deși sunt conștienți că ideea este bună și necesară, oamenilor li se strânge inima când văd că buldozerele smulg din rădăcini "mândrețe de pomi, care, pe lângă umbra atât de necesară pe canicula verii, mai reduceau un pic și din poluare, că se circulă la greu pe această șosea, mai ales vara, zi și noapte. Și mai afectați sunt oamenii care se deplasează prin stațiune cu mijloacele de transport în comun și vor aștepta în stații, fără să mai aibă vreun pic de umbră deasupra capului!" (D. Moraru, 37 ani, din Constanța).

"S-au tăiat plopi foarte bătrâni!"
Potrivit lui Liviu Tramudana - purtătorul de cuvânt al Primăriei Municipiului Constanța, lărgirea cu o bandă de circulație a porțiunii de șosea cuprinsă între Aqua Magic și Cazino Mamaia, dar și crearea a încă 400 de alveole de parcare, nu ar fi fost posibile fără sacrificarea pomilor existenți pe marginea șoselei, "70 la număr, plopi foarte bătrâni, care, oricum, creau și disconfort".
"Este o idee foarte bună, chiar dacă s-au tăiat niște pomi, și ea trebuie continuată, măcar acolo unde se poate, dar cu condiția ca Primăria să pună alți pomi pe marginea șoselei lărgite. Amintiți-vă că toată vara se circulă bară la bară prin Mamaia, iar când mai sunt și evenimente deosebite, practic, stațiunea se blochează. Nu sunt, în schimb, de acord, sub nicio formă, să se mai construiască ceva pe partea ghiolului. Asta va mutila stațiunea și nu dă bine, mai ales că turiștii o preferă în ultimii ani!" (Marin Luca, 34 ani, din Constanța).
v v v
Despre necesitatea construirii unor pasaje de traversare subterană în cele mai aglomerate intersecții ale Constanței, vom scrie într-o ediție viitoare a ziarului nostru.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.1489 secunde