Concurs Ultimatum pentru Yahoo!

533

Articole de la același autor

Microsoft a lansat sâmbătă, 5 aprilie, un ultimatum pentru grupul de internet Yahoo!, prin care îi acordă trei săptămâni pentru a ajunge la un acord de fuziune, altfel va adresa direct acționarilor o ofertă mai mică, informează AFP, citată de NewsIn.
"Dacă nu vom ajunge la un acord în următoarele trei săptămâni, ne vedem obligați să purtăm negocierile direct cu acționarii companiei dumneavoastră", a transmis Microsoft grupului Yahoo, amenințându-i cu înaintarea unei oferte ostile.
Microsoft a prevenit conducerea Yahoo! că o asemenea ințiativă va avea, din punctul lor de vedere, un impact nedorit asupra valorii companiei, care se va vedea în termenii ofertei lor revizuite.
Ofertele ostile sunt rare în domeniul înaltei tehnologii, unde valoarea unei companii depinde foarte mult de valoarea echipelor sale. O ofertă ostilă ar putea provoca o pierdere masivă a personalului foarte calificat și, implicit, de neînlocuit, ceea ce Microsoft ar vrea să evite.
Colosul tehnologic a subliniat că una din opțiunile care îi stau la dispoziție ar fi aceea de a introduce oficiali care îi susțin cauza în cadrul consiliului de administrație al Yahoo, la următoarea adunare generală a acționarilor grupului. Într-o scrisoare deschisă adresată Yahoo, directorul general al Microsoft, Steve Ballmer, a insistat că, după 1 februarie, dată la care a fost anunțat interesul companiei față de grupul de Internet, nu s-a întâmplat nimic.
Microsoft a propus atunci o preluare a grupului Yahoo, în cadrul unei operațiuni atât în numerar cât și în acțiuni, pentru suma de 44,6 miliarde dolari. Un asemenea preț reprezintă pentru acționarii Yahoo! o primă de 62%, raportat la cursul de închidere de vineri al grupului. Însă, conducerea Yahoo! a respins acea ofertă, pe motivul că nu reflectă potențialul de dezvoltare al grupului.
Grupul Yahoo! a solicitat cu insistență, însă fără succes, altor companii din lumea virtuală să îl ajute să scape de oferta Microsoft. Dar, subliniază cei de la Microsoft în scrisoarea lor, nici o ofertă alternativă nu s-a concretizat pe parcursul acestor două luni, în condițiile în care economia americană a continuat să se degradeze, iar cota de piață a Yahoo! să se prăbușească.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.2887 secunde