Ești cetățean european, ai drepturi

Ai ratat o excursie în Europa?

126
Ai ratat o excursie în Europa? - siteairatatexcurs-1415539853.jpg
Se poate întâmpla ca serviciile prevăzute în contractul excursiei pe care ți-ai dorit-o cu atâta ardoare să nu fie corecte sau să nu țină cont de toate înțelegerile anterioare, evident, prin clauzele contractului. În astfel de situații, în calitate de cetățeni europeni, aveți dreptul să reclamați acest lucru reprezentantului agenției chiar în timpul călătoriei. Dacă reprezentantul nu ia măsuri pentru rezolvarea nemulțumirilor sesizate verbal, acestea se vor relua pe loc, în formă scrisă.

Însă, dacă aceste reclamații intervin după terminarea excursiei, nu mai este timp pentru a rezolva respectiva problemă. Așadar, turistul care nu face reclamația în timpul excursiei pierde dreptul de a cere și a primi compensație. Dacă neînțelegerile nu se aplanează pe parcursul călătoriei, se pot face reclamații la agenție timp de cinci zile calendaristice de la încheierea excursiei. Pentru a fi luată în considerare, reclamația trebuie să fie semnată de reprezentantul prestatorului de servicii (hotel, restaurant ș.a.), care vă constata realitatea și veridicitatea reclamației

De asemenea, turistul trebuie să informeze în legătura cu obiectele uitate la hotel imediat după încheierea excursiei. Însă, turistului i se poate cere să achite cheltuielile (telefon, fax, alte servicii) legate de căutarea obiectelor pierdute, indiferent dacă acestea se recuperează sau nu.

Riscuri asumate

Potrivit reglementărilor europene, agenția de turism nu își asumă responsabilitatea pentru cazurile de forță majoră ale căror repercursiuni nu se pot evita pe parcursul sejurului. De asemenea, nu se admit reclamații referitoare la serviciile care nu sunt incluse în descrierea sejurului din catalog și în prețuri și pentru servicii pe care turistul nu le-a achitat agenției.

Înțelegeri amiabile, daune morale

Litigiile se pot soluționa și pe baza discuțiilor, iar în cazul neajungerii la o înțelegere, în ordinea prevăzută de lege. În cazul unui litigiu juridic, dacă turistul comunică mass-mediei obiectul plângerii sau conflictului său până la soluționarea cazului, iar ulterior se dovedește că reclamațiile turistului au fost parțial sau total nefondate, agenția are dreptul, în condițiile prevăzute de lege, să ceară turistului respectiv compensație bănească. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Luni, 10 Noiembrie 2014
Stire din Cetățenești : Calendar
Luni, 10 Noiembrie 2014
Stire din Cetățenești : Colțul constănțeanului supărat
Sâmbătă, 08 Noiembrie 2014
Stire din Cetățenești : Super-rețeta zilei
Sâmbătă, 08 Noiembrie 2014
Stire din Cetățenești : Calendar
Sâmbătă, 08 Noiembrie 2014
Stire din Cetățenești : Necazuri ce pot fi evitate
Sâmbătă, 08 Noiembrie 2014
Stire din Cetățenești : Cu jalba  în proțap  spre Capitală…
Pagina a fost generata in 2.3017 secunde