Radierea unei mașini nefolosite

1631
Radierea unei mașini nefolosite - siteradieremasini-1396022341.jpg
În situația în care autovehiculul nu se mai poate folosi, definitiv sau temporar, potrivit reglementărilor în vigoare, proprietarul are mai multe variante: dă o declarație de nefolosință a vehiculului și face dovada că deține în proprietate sau chirie un spațiu adecvat pentru depozitarea acestuia; de la Remat va obține o adeverință de predare/certficatul de distrugere, în care trebuie obligatoriu trecute marca, seria de șasiu și numerele de înmatriculare. 
Este bine că plăcuțele cu numere să fie păstrate de proprietar. Dacă rămâne la Remat, trebuie să se menționeze în adeverință acest aspect. 
Predarea la o unitate autorizată pentru dezmembrare de la care se obține o adeverință cu aceleași mențiuni ca la cea de la Remat. De asemenea, poate solicită ridicarea mașinii de către autorități de pe domeniul public, obținând o dovadă. În cazul în care proprietarul, din diverse motive, nu mai poate face dovada existenței fizice a mijlocului de transport, va trebui să dea în fața unui notar public o declarație pe propria răspundere, din care să rezulte elementele de identificare ale mijlocului de transport (marcă, seria sașiu, număr înmatriculare) și împrejurările care au condus la pierderea acestuia.
Pentru ca autovehiculul să fie scos din evidențele fiscale proprietarul va trebui să se prezinte la administrația locală și să solicite vizarea fișei de înmatriculare. De obicei, odată cu vizarea fișei de înmatriculare se eliberează și Certificatul fiscal pentru vehiculul respectiv.
Acte necesare pentru vizarea fișei de înmatriculare: cerere tip pentru scoaterea din evidență a mijloacelor de transport; fișa de înmatriculare (original și fotocopie); documentul prin care se atestă pierderea proprietății vehiculului, care poate fi: adeverință de la Remat/certificatul de distrugere, documentul în care se menționează că mijlocul de transport a fost dezmembrat de către o unitate autorizată, dovada ridicării de pe domeniul public a mijlocului de transport și intrării în patrimoniul statului, declarația pe propria răspundere autentificată la un notar; cartea de identitate a vehiculului-copie și original; actul de identitate al solicitantului, astfel : pentru persoane fizice: buletin/cartea de identitate în original și în copie; pentru persoane fizice autorizate : buletin/ cartea de identitate în original și copie, certificatul de înregistrare fiscală în copie; pentru persoane juridice: certificatul de înregistrare al societății, în copie. După ce se obțin viza și certificatul fiscal, se va completa un certificat de radiere, care se va prezența împreună cu actele autovehiculului la Poliție. Poliția va viza certificatul de radiere, va reține talonul și va face radierea din circulație la cererea proprietarului. Apoi, cu certificatul de radiere vizat de Poliție, proprietarul se va deplasa din nou la D.I.T.L și în baza acestuia se efectuează scoaterea din evidențele fiscale. La unele administrații locale, odată cu vizarea fișei de înmatriculare, se completează și Cererea de scoatere din evidență și se și efectuează această operație, fără a mai fi nevoie de prezentarea certificatului de radiere de la Poliție. Și în această situație este necesară completarea unui certificat de radiere și efectuarea radierii, la cerere, de  Poliție.




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Sâmbătă, 29 Martie 2014
Stire din Cetățenești : Ce gătim astăzi
Sâmbătă, 29 Martie 2014
Stire din Cetățenești : Calendar
Sâmbătă, 29 Martie 2014
Stire din Cetățenești : "Mă pot trimite, cu forța, la pensie?"
Sâmbătă, 29 Martie 2014
Stire din Cetățenești : Cum obții  o audiență la primărie
Sâmbătă, 29 Martie 2014
Stire din Cetățenești : Câinii de companie, interziși la bloc?
Vineri, 28 Martie 2014
Stire din Cetățenești : Ce gătim astăzi
Vineri, 28 Martie 2014
Stire din Cetățenești : Calendar
Vineri, 28 Martie 2014
Stire din Cetățenești : Ai ulcer? Ce trebuie să eviți
Pagina a fost generata in 4.7512 secunde