Ce spun directorii constănțeni despre Bacalaureatul profesional

559
1
Ce spun directorii constănțeni  despre Bacalaureatul profesional - bacalaureat2012toamna6-1346945728.jpg
Ieri, la doar o zi de la aprobarea în Comisia de educație a Senatului a introducerii unui amendament în Legea educației care prevede opțiunea Bacalaureatului profesional, am încercat să aflăm de la câțiva directori de licee tehnologice constănțene dacă li se pare oportună această modificare.


E drept că, deocamdată, nu se știe nimic concret și conform formei propuse de Bacalaureat acesta se confundă cu certificatul de competențe profesionale de nivel III, echivalent cu încadrarea ca tehnician, pe care absolvenții claselor a XII-a și a XIII-a îl primesc la finalul studiilor liceale. De ani buni, ei susțin un proiect și o probă practică, sub îndrumarea ingine-rului, iar Bacalaureatul profesional adaugă ca element de noutate proba de educație antreprenorială.

Aflată la Amara, în județul Ialo-mița, unde are loc consfătuirea inspectorilor de specialitate pe discipline tehnice, prof. Claudia Nițu, directorul Colegiului Tehnic Energetic, a afirmat că propunerea Bacalaureatului profesional este dezbătută de toți colegii prezenți: "Oricum, la noi în colegiu, foarte mulți elevi vor alege să urmeze o facultate, deci vor alege să susțină Bacalaureatul național".

Prof. Ana Costencu, directorul Colegiului Tehnic "Tomis", ne-a declarat că este mult prea devreme pentru a se putea pronunța asupra utilității acestei schimbări, întrucât, la acest moment, lucrurile nu sunt prea clare.

De aceeași părere este și prof. Cosmin-Petrișor Badea, direc-torul Colegiului Tehnic "Pontica": "N-am apucat să studiez în totalitate actuala propunere de Bacalaureat, deoarece suntem foarte preocu-pați de începerea în condiții bune a noului an școlar 2012-2013, «Pontica» fiind o instituție foarte mare. O modifi-care trebuia totuși să intervină, pentru că nu este normal ca acești copii, și mă refer la cei care studiază în colegii tehnice, să aibă de rezolvat aceleași subiecte, spre exemplu la matematică, precum colegii lor de la «Mircea»".

Prof. Liliana Muscină, directorul Colegiului Tehnic "Vasile Pârvan", este de părere că mai normal era să rămână probele de matematică și română, dar adaptate nivelului de pregătire al elevilor de la liceele tehnologice unde nu se fac ore intensive la aceste două materii, iar ultima probă să fie înlocuită cu proba de specialitate, cum de altfel prevede Legea educației a se introduce Bacalaureatul din anul 2016: "Așteptăm cu interes să vedem în ce va consta proba de educație antreprenorială, dar și mai multe detalii legate de această departajare".

"În Franța, modelul după care se merge și la noi, absolvenții au posibilitatea să susțină bacalaureatul profesional, dar se pot înscrie mai departe la facultăți de profil", a declarat, pentru "Cuget Liber", prof. Gabriela Livadariu, directorul Colegiului "Dobrogea" Castelu. "Cu actualele prevederi, elevilor noștri li se restricționează accesul la facultate, ceea ce nu este corect".

Bacalaureatul profesional, înaintea celui Național

Pe de altă parte, ministrul Eca-terina Andronescu a explicat că pentru susținerea bacalaureatului profesional se pot înscrie și absolvenții de licee teoretice, lucru pe care nu îl credem aplicabil, majoritatea acestora dorindu-și să urmeze o facultate.

Referindu-se la calendarul bacalaureatului profesional, Eca-terina Andronescu a spus că acesta va începe cu probele de evaluare a competențelor care vor fi comune, susținute și de cei care dau bacalaureatul național, apoi se va susține proiectul de educație antreprenorială și proba scrisă și abia apoi vor începe probele scrise la Bacalaureatul național.

Așadar, BAC-ul profesional va avea în comun cu BAC-ul național probele de competență, adică examenele orale de limba română și de limbă străină, precum și competențele digitale.

Dacă un elev a optat într-o sesiune pentru Bacalaureatul profesional, se poate răzgândi anii următori și se poate înscrie la Bacalaureatul național, dând examenele care reprezintă "diferența" dintre cele două tipuri de bacalaureat, lucru greu de ima-ginat, atâta timp cât acel elev devine salariat. Va reuși el să acumuleze atâta materie cât n-a putut pricepe în liceu? 


Comentează știrea

Profu' de Serviciu!
7 septembrie 2012
...bacul trebuie sa redevina examenul maturitatii intelectuale!

...alta gaselnita! Nici nu ma asteptam la ceva bun! Am prevazut ca mergem din rau in mai rau! Din brambureala in ...abrambureala! Ce simplu ar fi daca bacul ar redeveni examenul maturitatii intelectuale in care fiecare elev sa-si dovedeasca nivelul in functie de profilul scolii! Lb. romana obligatoriu pentru toate disciplinele; poate si istorie si geografia Romaniei ca aici stam cam prost; ...si probe speciale in fuctie de tipoul scolii: cei de la mate-info, st. sociale, biologie, chimie etc. pe profil, chiar cu probe practice...cat despre cei de la profile tehnice sa prezinte ceva tehnic, practic....si gata!...daca elevii ar sustine probele respective si cu profesorii care i-au pregatit ar fi si mai bine...experienta din scoala romaneasca a demonstrat ca elevilor le este mai greu sa pregateasca lectiile zilnice decat un bac. ...la examen se mizeaza cel mai mult pe...aranjamente si copiat....si pentru asta profesorii straini este solutia cea mai convenabila.....insa oricum nimeni nu tine cont de propunerile profesorilor, asa ca...vorbesc si eu aici ca sa ma aflu in treaba.........

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3527 secunde