Halal școală! Liderii elevilor salută propunerea scăderii notei la purtare la 40 de absențe

2612
Halal școală! Liderii elevilor salută propunerea scăderii notei la purtare la 40 de absențe - fondbiancaivan1718804992-tt-1718808058.jpg

Articole de la același autor

Dacă Uniunea Reprezentanților Elevilor (UER) s-a arătat indignată de faptul că nu a fost consultată în ceea ce privește propunerile referitoare la Statutul Elevului și Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar (ROFUIP), în schimb, Consiliul Național al Elevilor (CNE) s-a declarat chiar bucuros că majoritatea sugestiilor și propunerilor au fost implementate.

Imediat după lansarea în dezbatere publică, Bianca Ivan, președintele CNE, a transmis că Statutul Elevului pune accentul pe faptul că elevii au dreptul la șanse egale de acces, de participare la educație și de atingere a potențialului de dezvoltare. „Încep să apară discuții despre ceea ce presupune Art. 14 (2) - acea cameră de «detenție» - nu este chiar la ce ne gândim prima dată. Termenul nu este folosit tocmai bine în acest context, din moment ce totul se petrece în timpul orei de curs. Cred că este o formă sau alta de a scăpa de situațiile în care anumiți elevi deranjează ora de curs, profesorul îi dă afară cu absență, iar ei părăsesc incinta școlii. Nimeni nu «câștigă» aici”, a încercat să lămurească lidera CNE.

De asemenea, în comunicatul recent transmis de CNE se precizează că dacă în decursul unei luni un elev a fost trimis de mai mult de cinci ori în aceste camere special amenajate, ar trebui în mod obligatoriu să existe o întâlnire cu un consilier școlar, pentru remediere.

„Absențele nemotivate pot fi un simptom”

O altă controversă este legată de dublarea numărului de absențe de la care se poate scădea un punct la purtare: de la 20 de absențe la 40 de absențe. Iată cum argumentează în favoarea revizuirii acestei măsuri reprezentanții elevilor. „Această perioadă poate fi cauzată de probleme semnificative ale elevului, cum ar fi probleme de sănătate, situații familiale dificile sau alte circumstanțe excepționale care necesită atenție și înțelegere din partea sistemului educațional. Penalizarea automată a acestor absențe prin scăderea notei la purtare nu ia în considerare contextul individual al fiecărui elev și poate exacerba problemele existente, în loc să le soluționeze. De asemenea, sancționarea absenteismului prin notarea comportamentului nu abordează rădăcina problemei. Absențele nemotivate pot fi un simptom al unor probleme mai profunde, cum ar fi dificultăți academice, probleme de sănătate mentală, bullying, lipsa de motivație sau dificultăți sociale. Simplificarea soluției la o reducere a mediei la purtare nu rezolvă aceste probleme fundamentale și nu oferă suportul necesar pentru ca elevul să-și îmbunătățească situația. Mai mult, această măsură poate avea efecte negative asupra motivației și încrederii elevilor. Elevii care se confruntă cu dificultăți și sunt sancționați suplimentar prin scăderea mediei la purtare pot deveni și mai descurajați, ceea ce poate duce la o scădere a performanței academice și la o creștere a absenteismului. În loc să fie un instrument de corecție, această sancțiune poate deveni o barieră în calea îmbunătățirii comportamentului și a integrării elevului în comunitatea școlară. O abordare mai eficientă ar implica identificarea și tratarea cauzelor absenteismului prin consiliere școlară, programe de suport academic și intervenții personalizate. Elevii ar trebui să aibă acces la resurse care să îi ajute să depășească dificultățile care duc la absențe nemotivate, promovând astfel un mediu educațional mai incluziv și mai suportiv. Pentru a continua acest dialog constructiv, dorim să încurajăm toți elevii să ne transmită feedback-ul lor despre cum a fost anul școlar, ce a mers rău, dar și ce s-a îmbunătățit”, se mai arată în comunicatul CNE.

Așadar, profesorii trebuie să o lase mai moale cu absențele și să-i înțeleagă pe cei din bănci că au și ei problemele lor, deloc ușoare, într-o societate marcată de atâtea… dificultăți.

A existat o vreme în care la atât de multe absențe elevul ajungea să fie exmatriculat! Acum, mai mult, părintele poate chiar să-i motiveze și aceste absențe, ceea ce nu face altceva decât să încurajeze chiulul. Fără note, fără absențe, să nu se mai streseze bietul elev. În curând vor avea note scăzute la purtare cei care merg la școală, ar putea concluziona scepticii.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3646 secunde