Hărțuitorii fac „show” pe Facebook, iar Ordinul anti-bullying stă în sertar

2072
Cazurile de agresivitate în școli nu sunt o noutate și ele au existat dintotdeauna, pentru că permanent va exista cel puțin un elev care va încerca să-și „marcheze” teritoriul, în sensul de a-și dovedi pseudo-superioritatea, care mai apoi i-ar hrăni stima de sine și ar atrage prozeliți. Asta în ciuda faptului că respectivul, în catalog, se chinuie să promoveze.

Mai nou, însă, milenialii au transformat agresivitatea în bullying-show, ajungând, cum a fost recentul caz de la Școala Gimnazială nr. 23 „Constantin Brâncoveanu” din Constanța, să-și filmeze colegii agresivi, dar să nu intervină. Dacă nu ar fi existat acea filmare, nici Inspectoratul Școlar Constanța nu s-ar fi autosesizat, așa cum, de altfel, nu a aflat nici de alte cazuri. Nu că s-ar aștepta cineva la vreo rezolvare exemplară a acestui caz tipic de agresivitate între elevi, așa încât să nu se mai întâmple altele. Legea nu permite! Cel mult scăderea notei la purtare.

Legiferat de un an, grupul de acțiune anti-bullying în școli, rămas deziderat

Recenta declarație a ministrului Sorin Cîmpeanu, legată de înființarea grupului anti-bullying în școli nu este o noutate, întrucât, acum fix un an, în Monitorul Oficial 492 din 10 iunie 2020, sub semnătura ministrului Educației Monica Anisie, era publicat Ordinul 4343 ce cuprindea Normele metodologice privind violența psihologică-bullying. Care prevedeau înființarea în fiecare școală a grupului anti-bullying, format din directorul unității de învățământ, profesorul consilier școlar, trei cadre didactice formate în problematica violenței, inclusiv a violenței psihologice-bullying, doi sau mai mulți reprezentanți ai elevilor, un reprezentant al părinților, reprezentanți ai autorității locale.

Așadar, din septembrie 2020 ar fi trebuit să existe preocupări pentru existența acestui grup, dar probabil anul școlar bulversat de online vs fizic a împiedicat această formă de pseudo-prevenire a bullying-ului.

Pentru că, în opinia părinților, dar și a celor de la catedră, agresivitatea elevilor nu se rezolvă cu comisii, ci cu sancțiuni exemplare.

„Evitarea, pe cât posibil, a mutării disciplinare la o altă clasă şi a măsurii de exmatriculare”

Și apropo de sancțiuni, iată ce prevedea Ordinul 4343 la art. 9: „În cazul confirmării actelor de bullying şi în funcţie de severitatea lor, măsurile pe care grupul de acţiune antibullying le poate propune conducerii unităţii de învăţământ, cu evitarea, pe cât posibil, a mutării disciplinare la o altă clasă şi a măsurii de exmatriculare, sunt:

a) conştientizarea aspectelor negative ale comportamentului raportat şi adoptarea unei atitudini corecte faţă de victimă;

b) medierea conflictului şi împăcarea;

c) evaluarea psihologică pentru elevii implicaţi în actele de bullying/cyberbullying;

d) consilierea psihologică de specialitate, dacă este cazul;

e) implicarea victimelor, agresorilor şi martorilor în activităţi educative

specifice, cu participarea acestora în roluri menite să stimuleze comunicarea pozitivă, atitudinile şi comportamentele prosociale şi empatice între aceştia şi în relaţia lor cu ceilalţi colegi;

f) aplicarea unor practici restaurative şi soluţii de remediere în cazul pierderii ori distrugerii de obiecte sau de împăcare;

g) implicarea necondiţionată a părinţilor în soluţionarea situaţiei de bullying şi prevenirea repetării comportamentelor agresive (întâlniri între părinţi moderate de directorul unităţii şcolare, unul dintre membrii grupului de acţiune anti-bullying ori de consilierul şcolar, monitorizarea comportamentelor copiilor lor, transmiterea de feedback etc.);

h) aplicarea măsurilor prevăzute de statutul elevilor şi de regulamentul de ordine interioară;

i) sesizarea organelor de poliţie, a serviciilor de asistenţă socială ori SMURD”.

Păi cu asemenea măsuri greu de crezut că agresorii vor putea fi „intimidați”, în aşa fel încât să nu mai repete gestul. Poate că ministrul Sorin Cîmpeanu va reuși să anexeze și câteva precizări concrete cu privire la sancțiunile pe care le vor suporta agresorii, de așa manieră încât să nu mai recidiveze.

„Am discutat despre importanţa constituirii grupurilor de acţiune anti-bullying astfel încât la începerea şcolii, 13 septembrie, să avem constituite aceste grupuri de acţiune anti-bullying în orice şcoală. Conform legii, din aceste grupuri fac parte: directorul şcolii, trei profesori cu competenţe specifice, reprezentanţi ai elevilor, ai părinţilor, ai autorităţii locale şi profesorul consilier. Avem nevoie de constituirea cât mai eficientă posibil a acestor grupuri anti-bullying”, a afirmat Cîmpeanu, la Iaşi.


Nu mai înființați alte comisii de birocrați, pentru că profesorii s-au săturat de hârtii plimbate de dragul de a justifica ceea ce este evident!



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5051 secunde