Ministrul Educației: Voi solicita profesorilor să nu le mai ceară copiilor să memoreze comentarii
Articole recomandate
Elevii de la Colegiul "Regina Maria", reprezentanți de seamă la Olimpiada Națională de Muzică
19 Aprilie 2024
Zilele Porților Deschise la Universitatea Maritimă din Constanța
19 Aprilie 2024
Profesorii care corectează lucrări la Evaluare Națională și Bac 2024 vor primi mai mulți bani
18 Aprilie 2024
Concert special de Paşti, la Teatrul „Oleg Danovski”
18 Aprilie 2024
„Răţuşca cea urâtă”, dublă întâlnire cu copiii, în weekend
16 Aprilie 2024
Ministrul Educației, Monica Anisie, spune că va cere profesorilor să nu le mai ceară copiilor să memoreze comentarii, potrivit Agerpres.
"Răspund în calitate de profesor de limba română, nu în calitate de ministru: nu am fost adepta niciodată a memorării comentariilor, ci întotdeauna mi-am dorit ca elevii mei să-și dezvolte gândirea critică, ei să realizeze acele comentarii de text, eu nici măcar nu le spun comentarii, pentru că vorbim despre o interpretare a unui text literar. (..) Acum vă răspund în calitate de ministru, voi solicita colegilor mei să înceteze să le mai ceară copiilor să memoreze acele comentarii, dar răspunsul colegilor profesori de limba română va fi că trebuie să învețe pentru examenul de Bacalaureat sau pentru Evaluarea Națională niște comentarii", a spus Anisie.
"Nu, pentru Evaluarea Națională chiar nu trebuie să învețe niște comentarii, ci trebuie să realizeze pe un text la prima vedere o compunere și rolul profesorului la clasă este acela de a crea competența de a dezvolta o idee pe un text la prima vedere, iar, în ceea ce privește examenul de Bacalaureat, la subiectul al III-lea avem un reper important pe care trebuie să-l dezvolte și anume particularitățile de construcție ale unui text", a explicat Anisie.
"Ceea ce ne spune, de fapt, și rezultatul de la testarea PISA pe lectură putem aplica și pentru ceea ce se întâmplă în sistem astăzi la limba și literatura română, dar poate ne trage și un semnal de alarmă acest rezultat pentru construcția subiectelor pentru evaluările naționale. Poate pentru anul viitor ne gândim mai mult la modul în care construim subiectele și ce competență urmărește să dezvolte copilului", a explicat ministrul.
"Nu, pentru Evaluarea Națională chiar nu trebuie să învețe niște comentarii, ci trebuie să realizeze pe un text la prima vedere o compunere și rolul profesorului la clasă este acela de a crea competența de a dezvolta o idee pe un text la prima vedere, iar, în ceea ce privește examenul de Bacalaureat, la subiectul al III-lea avem un reper important pe care trebuie să-l dezvolte și anume particularitățile de construcție ale unui text", a explicat Anisie.
"Ceea ce ne spune, de fapt, și rezultatul de la testarea PISA pe lectură putem aplica și pentru ceea ce se întâmplă în sistem astăzi la limba și literatura română, dar poate ne trage și un semnal de alarmă acest rezultat pentru construcția subiectelor pentru evaluările naționale. Poate pentru anul viitor ne gândim mai mult la modul în care construim subiectele și ce competență urmărește să dezvolte copilului", a explicat ministrul.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 21 Noiembrie 2019
Luni, 25 Noiembrie 2019
Marţi, 12 Noiembrie 2019
Joi, 07 Noiembrie 2019
Joi, 07 Noiembrie 2019
Vineri, 20 Septembrie 2019
Luni, 09 Septembrie 2019
Vineri, 23 August 2019
Miercuri, 02 Octombrie 2019