Recentele rezultate obținute de elevii constănțeni la simularea Bacalaureatului au determinat multă lume să se întrebe ce rost au aceste eforturi ale profesorilor pentru a urni din loc un… monolit.
Reamintim că în județul Constanța, la clasa a XI-a, rata de promovabilitate a fost de 20,94% și de 34,90% la clasa a XII-a.
Conform unei statistici a Ministerului Educației, la nivel național, în patru județe, rata de promovare la clasa a XII-a a fost de peste 45%: Cluj (47,5%), Alba (46,6%), Galați (46,2%) și Iași (46%). Procente de promovare sub 25% s-au înregistrat în județele Giurgiu (24,7) și Ilfov (18,4).
Dincolo de aceste cifre seci, Ministerul Educației a recomandat, zilele acestea, inspectoratelor școlare județene să organizeze, la nivel local, o nouă simulare a bacalaureatului la clasa a XII-a, în luna mai.
Inspectoratele școlare pot să-și creeze propriile subiecte, după modelul celor pentru bacalaureat.
Ieri, la întâlnirea sindica-liștilor constănțeni din în-vățământ, majoritatea au ridicat problema efortului pe care tot aparatul edu-cațional îl face pentru bu-nul mers al acestor simulări, în timp ce elevii tratează cu cel mai mare dispreț această testare, tocmai pentru că nu are miză.
Chiar unul din cadrele didactice prezente afirma că și după aflarea rezulta-telor, oricât de slabe ar fi, elevii nu se prezintă la pregătirile suplimentare. "În ciuda programărilor pe care directorii le fac împreună cu șefii de catedră, tot sub imperiul directivelor primite pe cale ierarhică de la Ministerul Educației, prin Inspectoratul Școlar. Se pune prea multă presiune pe noi, cadrele didactice", a mai spus liderul.
De altfel, prof. Anghelina Târnă, directorul Colegiului Agricol Poarta Albă, propunea ieri ca pentru organizarea unor alte asemenea testări să se decidă trecerea în catalog a notelor. "Noi venim, muncim la orar, încercăm să corelăm cursurile pentru a nu crea decalaje, iar elevii se uită în timpul simulării la ceas să treacă mai repede acea oră și jumătate obligatorie după care pot ieși din sală. Profesorii plâng când văd rezultatele, iar ei răsuflă ușurați că au scăpat. Ca să nu mai spun că în luna mai sunt programate evaluările la învățământul primar", a mai adăugat prof. Târnă.
Așadar, cu toată strădania celor de la catedră, dacă nu există și o măsură punitivă, fie ea și nota în catalog, prea mulți elevi nu iau în serios aceste simulări, rămase fără… urmări în vară.