Reprezentanții elevilor întreabă Ministerul Educației pe ce criterii a scos câteva olimpiade

427
Reprezentanții elevilor întreabă Ministerul Educației pe ce criterii a scos câteva olimpiade - fondolimpiade-1641137792.jpg
Cu doar câteva ceasuri înaintea intrării în noul an, ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, a aprobat lista celor 34 de competiții naționale pe discipline școlare și proiecte educative care se vor organiza și desfășura în anul școlar 2021-2022.

De asemenea, a fost publicată și lista celor 76 de olimpiade și competiții internaţionale pe discipline școlare, sportive și proiecte educative desfășurate în România și în străinătate cu participarea elevilor români, precum și lista activităților de pregătire și selecție a celor 36 de loturi naționale pentru participarea la competițiile internaționale.

Se reiau, astfel, în anul școlar 2021-2022, organizarea și desfășurarea olimpiadelor și concursurilor școlare, după ce acestea au fost suspendate pe durata anilor școlari 2019-2020 și 2020-2021.

Ca elemente de noutate, în listele aprobate se regăsesc, pe lângă olimpiadele și concursurile pe discipline școlare - matematică, fizică, biologie, chimie, astronomie, geografie, filozofie, informatică, lingvistică, limbi moderne etc., și competiții interdisciplinare de tipul concursurilor de robotică, de creativitate, de inovare și creație digitală.

Și, totuși, după cum a putut observa toată lumea, nici asociațiilor elevilor nu avea să le scape faptul că lipsesc cu desăvârșire olimpiade importante la care participau anual o mulțime de elevi, precum Olimpiada Națională de Limba Engleză, Olimpiada de Limba și Literatura Română, precum și Olimpiada de Istorie.

„Astfel, elevii ce se pregătesc temeinic la aceste discipline nu vor avea ocazia să participe la concursurile care să le ateste cunoștințele sau care să îi ajute să obțină performanța. Totodată subliniem faptul că Olimpiadele și Concursurile recunoscute de către Minister sunt cele care fac elevul să obțină bursa de performanță. Astfel, ne punem următoarea întrebare și anume cum va putea fi răsplătit un elev olimpic la una dintre disciplinele scoase de minister, dacă nu va putea susține olimpiada la disciplina la care performează? De asemenea, subliniem faptul că majoritatea disciplinelor scoase sunt specifice profilului uman, astfel fiind create inechități între elevii ce studiază diferite profile. Limba și literatura română materie obligatorie la Bacalaureat, iar istoria este proba obligatorie specifică profilului uman, fiind astfel mai mult decât necesară includerea lor în lista de olimpiade.

În acest context, nu putem să nu ne întrebăm care au fost criteriile pentru care aceste olimpiade au fost scoase și care este fundamentul veridic pentru care acestea nu se susțin? Nu trebuie ca toți elevii să aibă șansa de a susține olimpiada indiferent de disciplină, dacă tot se reiau în acest an?”.

În final, ei solicită ministrului Sorin Cîmpeanu reintroducerea olimpiadelor scoase pentru a nu discrimina elevii și pentru a oferi tuturor oportunitatea de a performa indiferent de materie!



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5225 secunde