În ce condiţii se achită ajutorul de deces al pensionarilor români din străinătate

264
În ce condiţii se achită ajutorul de deces al pensionarilor români din străinătate - decesestrainatate2-1641137736.jpg

Articole de la același autor

În situaţia în care o persoană decedează într-un alt stat, rudele acesteia pot încasa ajutorul de deces în România, dar numai îndeplinind câteva condiţii. Astfel, potrivit dispozițiilor legale, ajutorul de deces se acordă, pe baza următoarelor documente: cerere pentru acordarea ajutorului de deces; certificat de deces (original si copie); act de identitate al solicitantului (original si copie); acte de stare civilă ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, după caz, actul care atestă calitatea de tutore, curator, mandatar (original si copie). La acestea se adaugă dovada că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces (original si copie).

Potrivit Casei Naţionale de Pensii Publice, în situaţia în care titularul drepturilor de pensie a decedat în altă ţară decât România, iar certificatul de deces a fost emis de autorităţile din statul respectiv, acesta va trebui înscris/transcris în registrele de stare civilă române. Aşadar, în cazul decesului pensionarului, ajutorul de deces se acordă numai pe baza documentelor menţionate de către casa teritorială de pensii în evidenţa căreia se află persoana decedată la data decesului. În ceea ce priveşte sistarea acordării pensiei, mandatarul este obligat ca în termen de 15 zile de la moartea persoanei să comunice acest lucru casei teritoriale de pensii, iar ulterior să depună şi certificatul de deces. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3347 secunde