Scandal monstru la Teatrul "Oleg Danovski"

7556
76
Scandal monstru la Teatrul

Acuzații grave au fost aduse, în cursul zilei de ieri, conducerii Teatrului de Operă și Balet "Oleg Danovski" din Constanța.

Într-un comunicat semnat de "artiști ai TNOB" (este lesne de înțeles de ce oamenii au preferat să-și păstreze anonimatul) și transmis către "Cuget Liber", sunt ridicate probleme destul de grave și supărătoare care îi vizează în primul rând pe directorul teatrului, Daniela Vlădescu, și în al doilea rând pe consilierul artistic Ștefan Ignat.
Așa își încep nemulțumiții lozinca. "În teatrul nostru, cântă și dirijează mulți japonezi de o calitate artistică mediocră. Aceștia plătesc la negru conducerii instituției să cânte și să dirijeze în teatrul nostru. Plata artiștilor teatrului pentru deplasări în țară este întotdeauna diurna de 10 lei / zi, bani care nu ajung nici pentru sandvișurile necesare drumului", se precizează în comunicat.
Directorul teatrului, Daniela Vlă-descu, infirmă însă aceste acuze și mai mult decât atât, precizează foarte clar că, prin lege, diurna este de 13 lei pe zi, iar artiștii au oricum mesele asigurate când merg în deplasare.

"Un director artistic arogant și nesimțit"
"De la începutul anului, Daniela Vlădescu a angajat un director artistic, Ștefan Ignat, care desigur este plătit potrivit funcției. Acesta se comportă ca și cum opera ar fi moștenirea sa de familie, amenințând pe toată lumea și impunându-și punctul de vedere cu orice preț.
Ceea ce-l face incompatibil cu funcția este faptul că, fiind angajat al teatrului, acesta cântă în spectacolele operei, fiind plătit pentru fiecare spectacol cu onorarii deloc de neglijat ca sumă" - o altă problemă ridicată în comunicat.
"Sunt niște aberații și nu am ce să răspund la așa ceva. Îmi pare rău că există oameni atât de răi și, în loc să își vadă de treaba lor, împroșcă cu noroi. Ștefan Ignat este deocamdată consilier artistic pentru că nu avem un director artistic în teatru și trebuia să aducem un om care e profesionist și cunoaște cu adevărat sarcinile acestei meserii", a declarat, pentru "Cuget Liber", Daniela Vlădescu.

Instituția operei, centru de îngrijire pentru căței și pisici?
Cel de-al treilea aspect pe care l-au semnalat cei din comunicatul amintit este acela al animalelor. Potrivit sursei, în Teatrul Național de Operă și Balet Constanța, unde angajații, soliști vocali și instrumentiști au plămânii atât de sensibili și solicitați, părul pisicilor și cățeilor care locuiesc în operă creează disconfort.
"Excrementele miros până la intrarea în operă, așa că înainte de fiecare spectacol personalul folosește spray de cameră ca spectatorii să reziste și să facă față unui spectacol întreg", se arată în comunicat.
Ajunși la fața locului, nu am găsit nici excremente și nici animale prin instituție. Daniela Vlădescu spune că este un singur câine în afara instituției, care nu deranjează pe nimeni, și care într-adevăr, iarna se mai adăpostește la intrarea în instituție. Nu există însă pisici sau alte animale.
"Sunt obosită de răutate și de astfel de acuzații mincinoase și sper că fiecare o să își spele păcatele și o să le plătească pe toate", ne-a precizat Daniela Vlădescu.

Comentează știrea

76 comentarii. Pagina 8 din 8. Click pe pagina dorită : 1 ...7 8 
Ana Solariu
29 iunie 2012
Speranta

Eu iubesc opera. Nu stiu si nu ma intereseaza ce este in spatele scenei, ci doar ce este pe scena. Ziarele profita de necazurile unor oameni necajiti ca sa-si vanda hartia, iar anonimii sunt doar niste frustrati, care vor face asta toata viata, indiferent de cum s-ar schimba conditiile lor de munca si de viata. Ceea ce este important este SPECTACOLUL! Dincolo de asta nimic nu trebuie sa-l intereseze pe spectator. Cei care conduc institutia de cultura trebuie sa se straduiasca sa multumeasca publicul, care va veni in numar tot mai mare daca spectacolele vor fi tot mai bune., iar nemultumitii din teatru ar trebui sa se dea peste cap sa schimbe ceva pornind INTAI DE LA DANSII, PENTRU A DEMONSTRA CA SUNT CU ADEVARAT CAPABILI. PROFESIONALISMUL SE VEDE CU OCHIUL LIBER, NU TREBUIE TRAMBITAT PRIN ZIARE SAU SOPTIT PE LA COLTURI. Succes artistilor seriosi ai Operei din Constanta, care-si vad de treburile si profesia lor din pasiune si dragoste pentru aceasta meserie, suferind de dragul ei saracia si mizeria, dar cu inima plina de fericire ca traiesc in muzica si daruiesc lumii frumosul. Atat conteaza!!! Felicitari pentru senzationalul spectacol de balet, Don Quijote si asteptam cu nerabdare Aida si Barbierul din Sevilla!!! Intelectualii adevarati vor fi in sala mereu la spectacolele de opera, balet si simfonic, romanii adevarati (indiferent de etnie), vor aprecia eforturile de a salva cultura. Haideti, oameni adevarati, sa salvam valoarea orasului nostru, in toate edificiile de cultura, Opera, Drama, Teatru de papusi, muzee, sa nu fim mai prejis decat Clujul, Timisoara, Iasul ori Oradea, unde locuitorii acelor orase dau peste nas autoritatilor care ii considera niste submediocri, ca si ei, ce nu au nevoie de arta adevaratsi cultura, ci doar de manele si "arta" sub nivelul trotuarului!!! Umpleti salile de spectacol, educati-va copiii in spiritul valorilor inalte. Succes artistilor, profesorilor, scriitorilor, etc!!!

boboru lu'mazare
25 septembrie 2012
teatru,teatre

da,acum sunt si eu de acord.din pacate, politicienii nu vor artisti, nu vor cultura,cu cat suntem mai inculti, cu atat sunt ei mai sus in ierarhia lor politica.o prietena venita din alta tara,in timpul referendumului, mi-a spus ca netezim calea unui nou hitler, ca fara opozitie, cu legi schimbate peste noapte, repetam istoria hitlerismului.asa sa fie oare? sigur,as participa daca as sti cum ,la revolta papioanelor.dar nu credeti ca si ea a fost atinsa de otrava politicului?

Răspuns la: RESPECT
Adăugat de : Din strada, 21 iunie 2012
Cer scuze ca revin,subiectul ma intereseaza.Am glumit,nu sunt nici betiv si nici manelist.In primul rand am un deosebit RESPECT pentru absolut toti...
Vocea spectatorului
12 decembrie 2017
Soprana Roxana Cetali

Va dau dreptate in privinta atitudinii directorului teatrului. Toata lumea stie si nimic nu s-a indreptat nici pana azi. Nu doar japonezii sunt la ei acasa in teatrul constantean de opera si balet. Dar chiar si patrupedele sunt la ele acasa acolo, dovada sta faptul ca si dupa atatia ani de la publicarea articolului, holurile operei sunt pline de vase cu hrana pt. animale. Daca nu e vorba de patrupede maidaneze protejate, ar trebui sa credem ca acele vase cu hrana pt. animale sunt lasate, de fapt, de catre conducerea teatrului ca bonus pt. artistii romani, in completarea diurnei? Sau cumva japonezii consuma asa ceva in mod traditional?? Cert este ca pisica din teatru e atat de obisnuita cu scena, incat a devenit celebra prin aparitia ei inopinata pe scena constanteana, in fata publicului meloman (platitor de bilete, care ar fi trebuit respectat), chiar in timpul unui spectacol, transformand opera in circ. Dar nu inteleg ce legatura are soprana Roxana Cetali cu faptele directorului operei constantene. Mai ales, mi se pare de neinteles si de neacceptat ca un artist de talie internationala cum este soprana Roxana Cetali, care a omagiat international pe marile soprane Callas si Ingeborg, pe baritonul John Modinos, cat si national pe soprana Operei Maghiare din Cluj, Kriza Agnes si pe fostul director al ONB, scenograful Catalin Arbore, care a cantat minunat si la a 50-a aniversare a Teatrului "Oleg Danovski", avand activitate artistica de 10 ani in teatru, soprana despre care au fost cronici internationale si nationale laudative - spre mandria noastra de romani si care ne-a adus mereu multa bucurie, sa ajunga fie denigrata public, pe nedrept, fiind numita "nebuna", desi acest lucru nu are nicio legatura cu realitatea, artista neavand niciun diagnostic psihiatric. Dimpotriva! Am aflat ca, desi disponibilizata pe nedrept (in momentul in care teatrul nu mai primea suficienti bani de la minister), totusi aceasta a fost singura care s-a implicat cu multe fapte bune fata de colegi din teatru, cand acestia au trecut prin momente grele. Am aflat ca soprana Roxana Cetali a fost alaturi de pianista Silvia Ciorei cand aceasta a descoperit ca are cancer. A ajutat familia in tot ce era crestineste de facut in timpul bolii cat si la decesul pianistei Silvia Ciorei, insotind cortegiul funerar la Bucuresti si acordand tot sprijinul familiei raposatei. A sustinunt-o emotional pe soprana Roxana Bageac la spitalul Fundeni (Bucuresti). Tot soprana Roxana Cetali s-a implicat, singura, cu toate eforturile, pentru a asigura inmormantarea crestineasca a fostului coleg, Ilie Comanici, caruia nu i-a fost gasita familia, astfel incat statul il ingropa intr-un sac, fara slujba si fara date scrise pe cruce. Iar soprana Roxana Cetali, desi trecea ea insasi prin momente grele, avand tatal grav bolnav, i-a facut lui Ilie inmormantare crestineasca si toate pomenirile, cu toate ca ea a fost lasata practic fara venituri de catre conducerea teatrului -pe motivul invocat de catre directoarea teatrului, ca soprana Roxana Cetali nu ar avea probleme sociale, desi aceasta disponibilizare abuzuva s-a facut chiar in momentul cand sotul sopranei paralizase, ulterior decedand dupa o luna, soprana ramanand vaduva cu un copil minor in intretinere. Toata aceasta nedreptate fiind cu atat mai flagranta cu cat stiu ca soprana Roxana Cetali reusise cu cea mai mare medie la concursul de angajare ca solista. Insusi dl. Madalin Voicu, care facea parte din comisia de evaluare a artistilor, a spus in interviul acordat televiziunii constantene ca "soprana Roxana Cetali este o voce geniala!" Nobletea caracterului sopranei Roxana Cetali reiese si din faptul ca s-a ridicat deasupra unor astfel de calomnii si tuturor prejudiciilor ce i s-au adus, fara a actiona in justitie autorii, ba chiar fara a se folosi de dreptul la replica pentru a-i desfiinta. In ceea ce priveste prestatia japonezilor, fara nicio malitiozitate, acestia reprezinta un experiment artistic esuat, chiar daca, poate, din punct de vedere financiar unii sau altii au beneficii directe sau colaterale. Din pacate, actuala conducere a teatrului desfida publicul cu nonsalanta. Tare mult doresc sa aud irasi vocea speciala a sopranei Roxana Cetali pe scena T.N. O.B Oleg Danovski din Constanta!

Răspuns la: e timpul plecarii!
Adăugat de : din teatru, 20 iunie 2012
da, e nebuna Cetali, dar nu despre ea e vorba, ci despre escrocheriile lui Vladescu, chiulangioaoica, bisnitara, dilatanta si mincinoasa. a venit...
Vocea spectatorului
12 decembrie 2017
Soprana Roxana Cetali

Din nou vad ca cineva isi permite sa o jigneasca pe soprana Roxana Cetali. Oare din invidie? Sau doar pt. ca asa sunt numiti in Romania oamenii verticali, care au curajul sa-si apere valoarea si sa spuna lucrurilor pe nume? Permite-ti-mi sa va dau aceeasi replica pe casre am dat-o si la primul comentariu al acestui articol: Va dau dreptate in privinta atitudinii directorului teatrului. Toata lumea stie si nimic nu s-a indreptat nici pana azi. Nu doar japonezii sunt la ei acasa in teatrul constantean de opera si balet. Dar chiar si patrupedele sunt la ele acasa acolo, dovada sta faptul ca si dupa atatia ani de la publicarea articolului, holurile operei sunt pline de vase cu hrana pt. animale. Daca nu e vorba de patrupede maidaneze protejate, ar trebui sa credem ca acele vase cu hrana pt. animale sunt lasate, de fapt, de catre conducerea teatrului ca bonus pt. artistii romani, in completarea diurnei? Sau cumva japonezii consuma asa ceva in mod traditional?? Cert este ca pisica din teatru e atat de obisnuita cu scena, incat a devenit celebra prin aparitia ei inopinata pe scena constanteana, in fata publicului meloman (platitor de bilete, care ar fi trebuit respectat), chiar in timpul unui spectacol, transformand opera in circ. Dar nu inteleg ce legatura are soprana Roxana Cetali cu faptele directorului operei constantene. Mai ales, mi se pare de neinteles si de neacceptat ca un artist de talie internationala cum este soprana Roxana Cetali, care a omagiat international pe marile soprane Callas si Ingeborg, pe baritonul John Modinos, cat si national pe soprana Operei Maghiare din Cluj, Kriza Agnes si pe fostul director al ONB, scenograful Catalin Arbore, care a cantat minunat si la a 50-a aniversare a Teatrului "Oleg Danovski", avand activitate artistica de 10 ani in teatru, soprana despre care au fost cronici internationale si nationale laudative - spre mandria noastra de romani si care ne-a adus mereu multa bucurie, sa ajunga fie denigrata public, pe nedrept, fiind numita "nebuna", desi acest lucru nu are nicio legatura cu realitatea, artista neavand niciun diagnostic psihiatric. Dimpotriva! Am aflat ca, desi disponibilizata pe nedrept (in momentul in care teatrul nu mai primea suficienti bani de la minister), totusi aceasta a fost singura care s-a implicat cu multe fapte bune fata de colegi din teatru, cand acestia au trecut prin momente grele. Am aflat ca soprana Roxana Cetali a fost alaturi de pianista Silvia Ciorei cand aceasta a descoperit ca are cancer. A ajutat familia in tot ce era crestineste de facut in timpul bolii cat si la decesul pianistei Silvia Ciorei, insotind cortegiul funerar la Bucuresti si acordand tot sprijinul familiei raposatei. A sustinunt-o emotional pe soprana Roxana Bageac la spitalul Fundeni (Bucuresti). Tot soprana Roxana Cetali s-a implicat, singura, cu toate eforturile, pentru a asigura inmormantarea crestineasca a fostului coleg, Ilie Comanici, caruia nu i-a fost gasita familia, astfel incat statul il ingropa intr-un sac, fara slujba si fara date scrise pe cruce. Iar soprana Roxana Cetali, desi trecea ea insasi prin momente grele, avand tatal grav bolnav, i-a facut lui Ilie inmormantare crestineasca si toate pomenirile, cu toate ca ea a fost lasata practic fara venituri de catre conducerea teatrului -pe motivul invocat de catre directoarea teatrului, ca soprana Roxana Cetali nu ar avea probleme sociale, desi aceasta disponibilizare abuzuva s-a facut chiar in momentul cand sotul sopranei paralizase, ulterior decedand dupa o luna, soprana ramanand vaduva cu un copil minor in intretinere. Toata aceasta nedreptate fiind cu atat mai flagranta cu cat stiu ca soprana Roxana Cetali reusise cu cea mai mare medie la concursul de angajare ca solista. Insusi dl. Madalin Voicu, care facea parte din comisia de evaluare a artistilor, a spus in interviul acordat televiziunii constantene ca "soprana Roxana Cetali este o voce geniala!" Nobletea caracterului sopranei Roxana Cetali reiese si din faptul ca s-a ridicat deasupra unor astfel de calomnii si tuturor prejudiciilor ce i s-au adus, fara a actiona in justitie autorii, ba chiar fara a se folosi de dreptul la replica pentru a-i desfiinta. In ceea ce priveste prestatia japonezilor, fara nicio malitiozitate, acestia reprezinta un experiment artistic esuat, chiar daca, poate, din punct de vedere financiar unii sau altii au beneficii directe sau colaterale. Din pacate, actuala conducere a teatrului desfida publicul cu nonsalanta. Tare mult doresc sa aud irasi vocea speciala a sopranei Roxana Cetali pe scena T.N. O.B Oleg Danovski din Constanta!

Răspuns la: De ce dati vina pe Roxana
Adăugat de : Annie, 21 iunie 2012
O cunosc pe Roxana si stiu...e cam nebuna dar nu ea este de vina pt ce se intampla in teatru ! Aceste conflicte au loc din cauza necomunicarii...
Vocea spectatorului
12 decembrie 2017
Soprana Roxana Cetali

"Bai" acesta, care iti permiti sa te adresezi astfel unor artisti, poate doar pt. ca iti lipsesc cei 7 ani de acasa, ai parti-pris la invitati straini? Ai cumva si tu beneficii secundare? Altfel nu inteleg de ce ridici in slavi invitatul, cand cele mai multe aplauze le-a avut soprana ROMANCA, din rolul Leonorei. Stii povestea cozii de topor? Daca nu-ti permite cultura, o gasesti pe net! Ti se potriveste perfect!

Răspuns la: Teatru
Adăugat de : Oleg Danovski, 21 iunie 2012
Bai, salariatilor din acest teatru, vedeti-va de activitatea artistica si lasati mizeriile ! Nu sunteti buni nici sa urcati pe scena unui camin...
Vocea spectatorului
12 decembrie 2017
revolta

"Bai" acesta fara cei 7 ani de acasa dar atat de ingamfat incat dai si "sfaturi", mirosi a Ignat! Daca un director sau consilier artisc, cum l-o numi directoarea operei, se preteaza, la fel ca si aceasta, la asemenea discursuri prin care sa cada in penibil, devine evident de ce-s toate cu susul in jos la opera din Constanta!

Răspuns la: Teatru
Adăugat de : Oleg Danovski, 21 iunie 2012
Pentru Umil Artist Iti doresc, draga umilule sa intelegi care era situatia voastra acum trei ani. Ai uitat ? Ati promis multe. Nu faceti decat sa...
76 comentarii. Pagina 8 din 8. Click pe pagina dorită : 1 ...7 8 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4014 secunde