Școala fără teme, între bucuria elevilor și grijile părinților. Cum s-au descurcat copiii fără lecții pentru acasă

694
2
Școala fără teme, între bucuria elevilor și grijile părinților. Cum s-au descurcat copiii fără lecții pentru acasă - fondgeneratiarazvratita-1480603655.jpg
În așteptarea promisului ordin al ministrului Educației, Mircea Dumitru, prin care temele pentru elevii din învățământul primar se vor reduce la o oră, la gimnaziu - două ore, iar pentru liceeni, după… puteri, la Școala Gimnazială nr. 39 "Nicolae Tonitza" a avut loc anunțata întâlnire cu toți profesorii, pentru a evalua proiectul "Școala fără teme".

O primă concluzie a chestionarului aplicat anonim a fost că majoritatea elevilor și părinților consideră pozitivă experiența. Statistic, la învățământul primar, din 859 de chestionare predate, 340 sunt pozitive, 207 - negative și 39 s-au abținut. La învățământul gimnazial, din cele 528 de chestionare, 347 sunt pozitive, 74 negative și 39 neutre. Diferența până la 528 au optat pentru teme și un număr moderat de exerciții.

"Ne-am învățat lecția și noi, profesorii"

"Colegii mei au fost foarte încântați mai ales că domnul ministru și-a plecat urechea la inițiativa noastră, care se constituie într-un strigăt din partea părinților și a elevilor, pe care l-am transmis mai departe. Este pentru prima dată când se face o specificație privitoare la teme. Profesorul de muzică și-a pus problema cum se va putea cuantifica în timp și i-am explicat că există pentru fiecare subiect un barem gândit. Vom continua, dar nu fără teme, în schimb ne-am învățat lecția și personal simt că m-am schimbat. E clar, că trebuie schimbat ceva la ora mea de română și la ceea ce face copilul acasă!", a mai declarat prof. Nicoleta Bercaru, directorul școlii inițiatoare, adăugând că satisfacția cea mai mare a fost că profesorii au reacționat pozitiv și i-au găsit și necesitatea.

Dar iată ce părere au avut părinții vizavi de această inițiativă:

l "Nu pot decât să vă felicit! Acest proiect poate să-i facă pe copiii noștri mai buni și mai relaxați, deci mai sănătoși. Sunt foarte motivați să fie atenți, să fie ascultători, să fie mai buni. Într-un scurt timp ați ajunge cu elevii la nivel foarte înalt, adică nu mai prejos de Finlanda. Dumnezeu să vă ajute în acest plan! Felicitări".

l "În opinia mea acest proiect este benefic pentru copilul meu în măsura în care el va învăța să își organizeze timpul eficient. Este important să existe o constantă în a-i da copilului posibilitatea să își poată alege cum să petreacă mai eficient timpul pe care îl petrece în mod obișnuit făcând teme. Atâta timp cât el va ști că nu este constrâns să facă teme doar pentru că este controlat la școală și va înțelege că lucrul suplimentar acasă îl ajută în primul rând pe el, consider că acest proiect și-a atins scopul".

l "După părerea mea, școala fără teme îi va oferi copilului posibilitatea să își îndrepte atenția și spre lucruri care îi fac plăcere (activități sportive, activități extrașcolare). Pe de altă parte, cred că va fi nevoie de ceva timp pentru ca elevii să înțeleagă că lucrul suplimentar acasă este pentru ei și în beneficiul lor, nu al profesorilor sau al părinților".

l "Părerea mea este că nu se poate fără teme, dar nici prea multe teme nu sunt bune că sunt materii mai multe și nu au timp să le termine, atunci au și copiii o satisfacție. Mai au și alte activități benefice pentru ei care necesită timp și au nevoie de repaus între ele".

l "Nu cred că este o idee bună, având în vedere cât de răzvrătită este generația copilului meu și cât dezinteres manifestă părinții pentru educația exemplară pe care ar trebui să le-o ofere celor mici. Prin sarcinile date de un cadru didactic (temele) există o șansă de completare a bagajului intelectual al unui copil. Lipsa temelor, însă, după părerea mea, îi va responsabiliza mai mult pe elevi. Important este ca și acestea să fie dozate corespunzător".

l "Sunt de acord cu acest proiect și susțin aplicarea lui pe mai departe. Am observat o mare schimbare în ceea ce privește comportamentul copilului, o schimbare pozitivă, bună".

v v v

Poate că nu ar fi rău ca ministrul Mircea Dumitru să ia în calcul mai repede decongestionarea programei școlare, pentru că dincolo de impunerea unui orar de rezolvat temele, elevii au nevoie să-și mai trăiască și copilăria.

Comentează știrea

elevi, studenti
2 decembrie 2016
invatare

teme pentru acasa sa se dea, dar sa nu fie obligatorii, cei mai multi trebuie sa platim pentru a lua note mari mai ales studentii , cu diploma de facultate esti boss!

Gigi
2 decembrie 2016
Idei trasnite ...

Tovarasa asta , Bercaru pe numele ei , face parte din legiunea , de trista amintire , de activisti-propagandisti , care isi propuneau , in anii comunismului habotnic , sa indeplineasca planul cincinal in patru ani si jumatate ... Cu eficienta zero de asta data ! O sa-si duca scoala la faliment , apoi o sa vrea sa fie cu functie in inspectorat ...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3048 secunde