Situație absurdă. Elevi de la "Călinescu" trimiși să studieze și la alte licee din Constanța
Articole de la același autor
"Finanțarea per capita ne leagă de mâini"
Inițial, ne-am adresat Inspectoratului Școlar Județean Constanța, unde am stat de vorbă cu prof. Mihaela Butuman, inspector de specialitate limbi străine. "Este vorba despre cinci elevi de clasa a IX-a, cărora li s-a propus ca alternativă de studiu deplasarea la liceele teoretice «Decebal» sau «Ovidius» pentru orele de limbă germană. De altfel, și la Liceul Teoretic «Călinescu» studiază limba italiană sau spaniolă elevi de la «Traian» sau «Eminescu»", ne-a explicat inspectorul.
Mai multe lămuriri aveam să primim de la prof. Elena Crăcea, directorul liceului în cauză, care a ținut să ne precizeze că situația se datorează exclusiv subfinanțării învățământului. "Elevii despre care vorbim au fost admiși cu limba 2 germană și conform Regulamentului de funcționare a unităților de învățământ nu putem angaja un profesor special pentru ei. Dacă ar fi fost mai mulți elevi, eventual puteam lucra cu două grupe, pentru că avem deja o clasă de 30 de elevi care studiază germana. A împărți 35 de elevi în două grupe ar fi sub normativ, iar finanțarea per capita ne leagă de mâini. Nu ne permitem să plătim doi profesori. Le-am oferit două alternative: fie studiază alături de colegii lor limba franceză, fie se deplasează la liceele Decebal sau Ovidius, unde vor fi cuprinși în catalog, iar la sfârșitul semestrului vor aduce la secretariat o adeverință care atestă încheierea situației școlare. Regret acest inconvenient, pentru că sunt conștientă că în alte țări există un profesor fie și pentru un elev. Nouă ne interzic normativele", a mai adăugat managerul de la "Călinescu".
v v v
Se înțelege că absurdul situației nu este dat de încăpățânarea directorului de a răspunde solicitării părinților și, implicit, elevilor. Dar și a le anula munca de atâția ani nu pare o soluție. Părinții deja veneau cu propuneri de externalizare a orelor de limbi străine, pentru că asemenea cazuri dovedesc impotența sistemului de învățământ românesc de a răspunde nevoilor reale ale elevilor.
Comentează știrea
Cand scriam de nu mai puteam, ne dadeam cu capul de pereti, ne smulgeam parul din cap( metaforic vorbind, desigur), si ocupam tot spatiul dedicat comentariilor, ne gonea lumea, ca nu mai avea nimeni loc de noi! Si acum va e dor de noi? Hmmm, dubios, dubios tare! N-ati vazut ca ne-am impacat cu directoarea? Gata, suntem fete cuminti, nu mai zicem nimic! Nu vrem sa stricam imaginea scolii, ca ramanem fara parinti, elevi, femei de serviciu, oameni de intretinere, etc!
De-asta s-au dus naibii unele scoli, au ajuns sa fie desfiintate. Daca si cu admitere si raman copiii in afara grupelor de limbi straine, atunci de ce mai dau examen, sau evaluare nationala, cum naiba s-o mai numi? Era mai bine inainte, cand se inscriau la admitere directy la liceu, si stiau si directorii aia cati elevi sa primeasca.